וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לשחיתות בנמל אשדוד: 15 בכירים נעצרו

27.5.2014 / 6:54

הבכירים חשודים בעבירות שוחד, סחיטה באיומים והלבנת הון ונעצרו בתום חקירה סמויה של שנה, יחד עם גורמים מחברות אותן ביקשו לקדם. כמו כן, בכיר בעולם הספורט עוכב לחקירה

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

15 בעלי תפקידים בכירים בנמל אשדוד, בעבר ובהווה, נעצרו הבוקר (שלישי) על ידי יחידה להב 433 בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, זיקה פרטית של עובד ציבור ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. כמו כן, איש עסקים, בכיר בעולם הספורט, עוכב לחקירה וצפוי להשתחרר היום בסיומה. בהתאם להתפתחות החקירה, יובאו חלק מהחשודים לדיון בהארכת מעצרם סמוך לשעה 15:00 בבית משפט השלום בפתח תקווה.

מממצאי החקירה המתנהלת זה כשנה, עלה חשד כי גורמים בנמל יצרו מנגנון לקידום עניינן של חברות פרטיות המצויות בשליטת מקורבים להם ואשר מספקות לחלקם רווחים במישרין או בעקיפין, זאת בתמורה לשוחד ולטובות הנאה מאותן חברות.

עוד עולה מהחקירה כי החשודים הפעילו לחצים סמויים וגלויים על חברות אחרות, אשר ביקשו לפעול בנמל או לספק שירותים בנמל. זאת, על מנת להבטיח כי ישכרו את שירותי החברות הפרטיות שאת עניינן ביקשו אנשי הנמל החשודים לקדם - גם כאשר היה בכך כדי לפגוע בהכנסות הנמל.

עוד בוואלה! חדשות:
גמר חתימה טובה: מפת הסיכויים במרוץ לנשיאות
הרוג בתאונת דרכים קטלנית בין 2 משאיות ליד יקנעם
הרב פינטו בדרך לארץ; ימסור עדות נגד ניצב ארביב

נמל אשדוד. אורי לנץ
נמל אשדוד/אורי לנץ

יחידת להב 433 במשטרה מנהלת זה כשנה חקירה סמויה יחד עם רשות המסים, חקירות מכס ומע"מ תל אביב, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ובליווי פרקליטות מחוז דרום (פלילי ואזרחי), בעניין החשדות המדוברים.

הבוקר, בתום חקירה סמויה וממושכת, ערכה היחידה יחד עם רשות המסים ובסיוע מנהלת תיאום פעולות אכיפה, פעילות במסגרתה נעצרו או עוכבו לחקירה החשודים יחד עם בעלי תפקידים בחברות הפרטיות שאת עניינן ביקשו, על פי החשד, החשודים לקדם. כמו כן, במסגרת הפעילות בוצעו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם, לרבות במתחם הנמל. במהלך הפשיטה הוחרמו כלי רכב ומסמכים מהנמל ומבתי הבכירים החשודים.

מנכ"ל נמל אשדוד איציק בלומנטל כתב מכתב לעובדים בתגובה לחשדות. "התבשרתי הבוקר, כמוכם, כי משטרת ישראל מנהלת חקירה על ביצוע עבירות חמורות שבוצעו לכאורה על ידי גורמים בכירים בנמל בעבר ובהווה. גם ביום זה נמשיך לשרת את לקוחות החברה ולתפעל את הנמל באופן מלא", כתב המנכ"ל. "מדובר ביום לא פשוט לחברת נמל אשדוד ולעובדיה המסורים. אני יודע שיש בכוחו של אירוע כזה כדי להטיל דופי ולהכתים ארגון שלם על עובדיו המסורים. ביום שכזה חשוב שכולנו נירתם על מנת להוכיח ללקוחותינו כי העבודה בנמל אשדוד ממשיכה באופן סדיר, מקצועי ושגרתי ואנו חברה ממשלתית האמונה על שמירת החוק". הוא עוד ציין כי בהמשך היום יכנס את דרג הניהול "לעדכון בנושאים העומדים על סדר היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully