וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו בדרך לארץ; ימסור עדות נגד ניצב ארביב

ראש מוסדות "שובה ישראל", החשוד שנתן שוחד למפקד יחידת להב 433 לשעבר, ינחת בשעות הבוקר בישראל. מתן העדות היא אחד התנאים בעסקת הטיעון הדורשת להטיל עליו שנת מאסר

צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, עריכה: קשת סידי

הרב יאשיהו פינטו, החשוד במתן שוחד, המריא אמש מניו יורק, והוא צפוי לנחות היום (שלישי) בישראל. בהמשך השבוע ימסור פינטו בפעם הראשונה עדות בפני אנשי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) העוסקים בפרשת "הרב והניצב". כך דווח אמש בחדשות 10. בין המעורבים המרכזיים בפרשה מפקד יחידת להב 433 לשעבר, ניצב (בדימוס) מנשה ארביב. מקורביו של פינטו אמרו כי לאחר שישלים את עדותו, הוא יחזור לעסוק מביתו באשדוד בענייני קהילת "שובה ישראל" שבראשה הוא עומד.

לפני כחודש נודע לוואלה! חדשות כי פינטו נוטה לקבל את עסקת הטיעון שהציעה לו הפרקליטות, הדורשת להטיל עליו שנת מאסר בפועל. פרקליטיו של הרב, עורכי הדין משה מזור ורועי בלכר, צפויים לדרוש תקופת מאסר מופחתת. בית המשפט הוא שיכריע לבסוף בסוגיה. ככל הנראה, כתב האישום הסופי יכלול עבירת שוחד אחת, על סכום של 200 אלף שקלים, וככל הנראה גם עבירה של שיבוש מהלכי משפט. תנאי נוסף היה שהרב ישוב לישראל לפני החתימה כדי לתת עדות נגד ארביב.

כתב האישום המקורי נגד פינטו כלל אישום מרכזי בגין הצעת שוחד ומתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, בעת שהאחרון היה ראש חטיבת החקירות במשטרה. לפי כתב האישום, השוחד שהוצע היה בסך 200 אלף דולר ונועד לשכנע את הקצין הבכיר למסור לפינטו מידע על אודות חקירה שהתנהלה באותה תקופה נגד הרב סביב התנהלותה של עמותת "חזון ישעיה".

פרשת "הרב והניצב" - כותרות אחרונות:
חשד: ארביב לא דיווח על השוחד מפינטו בזמן אמת
ארביב הגיש מסמכים "מפלילים" נגד עוזרו של פינטו
המיילים המפלילים: כך "שיחד" הרב פינטו את ניצב ארביב

ניצב מנשה ארביב מוסר הודעה על פרישתו מהמשטרה, ינואר 2014. דרור עינב
בנו נחשד בקבלת תמיכה כספית. ניצב ארביב מודיע על פרישה מהמשטרה, בפברואר/דרור עינב

לפינטו יוחסו גם עבירות של הדחה בחקירה תוך מתן טובות הנאה ושימוש באמצעים פסולים כלפי גורמים שונים, וכן עבירות של הטרדת עד, הלבנת הון ועוד. מכל אלה, כאמור, צפוי להישאר אישום השוחד וייתכן שאישום נוסף על ניסיון שיבוש הליכי חקירה. בתמורה לכתב האישום המקל, יתבקש פינטו למסור את כל הידוע לו על ארביב, שלטענת הרב קיבל ממנו טובות הנאה.

בנו של ארביב נחשד בכך שנהג לקבל תמיכה חודשית בסך 2,000 דולר במשך תקופה ארוכה, וכן סיוע בדיור במנהטן ותשלום לעורכת דין שטיפלה בהסדרת הוויזה שלו לארצות הברית. מתצהיר שהעביר למח"ש עוזרו הקרוב של פינטו, בן ציון סוקי, עלה גם כי ארביב דרש וקיבל סוויטה לשימושו במלון דירות במנהטן שבבעלות סוקי.

ביום חמישי האחרון שיגר פינטו מכתב לחסידיו ובו חזר על גרסתו שלפיה מעולם לא נתן כסף עבור טובות הנאה. "מיום עומדי על דעתי לא נתתי פרוטה בשביל טובות הנאה", כתב. "כל אשר עשיתי היה באהבה ובשמחה לכל יהודי אשר בא לביתנו. שמחתי בשמחת כולם, בכיתי בבכי כולם, כאבתי את כאב כולם. עשיתי זאת בלב שלם ולשם שמים בלי ציפייה לשום תמורה, אלא מכאב ומצער אשר דאג למלאות את לבי ביגון לבם". ככל הנראה, מועד שליחת המכתב קשור למשדר "עובדה" בערוץ 2 שעות אחר כך, במהלכה השמיעו ארביב ועוזרו האשמות קשות נגד פינטו.

(עדכון ראשון: 21:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully