וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת טיעון: 15 חודשי מאסר לשלום דומרני

הפרקליטות הגיעה להסכם עם דומרני בפרשת הרבנים, בה הואשם בניסיון להשפיע על הבחירות בנתיבות. בניכוי המאסר שריצה דומרני. עד כה, הוא יישלח לתשעה חודשים נוספים בכלא בלבד

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

פרקליטות מחוז דרום הגיעה היום (שלישי) לעסקת טיעון עם עו"ד משה שרמן, סנגורו של שלום דומרני - המוגדר ראש ארגון הפשיעה הגדול בדרום. במסגרת ההסכם, ירצה דומרני 15 חודשי מאסר בגין עבירות איומים על הרב יעקב איפרגן לפני כחצי שנה בעת הבחירות לעיריית נתיבות. משך המאסר כולל את התקופה שריצה דומרני מאחורי סורג ובריח עד כה, שעומדת על שישה חודשים. לפיכך, ירצה דומרני רק תשעה חודשי מאסר בסך הכול. בנוסף, מבקשת הפרקליטות לגזור עליו שבעה חודשי מאסר על תנאי. במשך שבועות ארוכים ניהלו הצדדים משא ומתן, והיום הם הגיעו לסיכום במהלך הליך גישור עם שופט בית המשפט המחוזי, נאסר אבו טהא. את המו"מ ניהלה מטעמו של דומרני עורכת הדין שלו, ליה פלוס.

בחודש נובמבר האחרון הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד דומרני בפרשת הסחיטה באיומים של הרב יעקב איפרגן, המכונה "הרנטגן", לאחר שהאחרון הודיע על תמיכתו במרוץ לבחירות בראש האופוזיציה דאז, אייל מסיקה. זאת, בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות המקומיות בנתיבות.

עוד על הפרשה:
אישום נגד דומרני: "הטיל אימה על הרב רנטגן"
פרשת דומרני: הרב אברג'ל נשלח למעצר בית מחוץ לעירו
מקורבי הרב "רנטגן": "משפחתו בפחד גדול מאוד"

כתב אישום לשלום דומרני בבית המשפט המחוזי באר שבע. נובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
דומרני/דייב בוימוביץ'

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין סיגל דהן-הירש מפרקליטות מחוז הדרום, במהלך תקופת הבחירות המקומיות, נחלקו רבני העיר נתיבות בתמיכתם למועמדים שונים. בעוד שבקרב מחנה הרב איפרגן תמכו הרבנים במועמד אייל מסיקה, במחנה הרב יורם אברג'ל תמכו הרבנים בראש העיר המכהן, יחיאל זוהר. הפילוג בין הרבנים יצר מתיחות רבה, ולעיתים אף אלימה, בין המחנות.

לטענת הפרקליטות, במהלך תקופת הבחירות, עלה חשש בקרב מחנה אברג'ל כי סיכויו של מסיקה להיבחר לראשות העיר גבוהים מאלה של יחיאל, ועל רקע זה ניצלו אנשי אברג'ל את היכרותם רבת השנים עם דומרני, וכן את העובדה ששמו ונוכחותו ביום הבחירות עשויים לפעול לטובתם ולהוות יתרון על פני המחנה השני. לכן, שוחח עוזרו של הרב אברג'ל עם דומרני וגולל בפניו את חששות רבו. "במהלך השנים האחרונות נודע נאשם 1 (דומרני) על פי פרסומים בתקשורת כמי שעומד בראש אחד מארגוני הפשיעה הגדולים בארץ", נכתב בכתב האישום. עוד נכתב כי פורסם שאנשיו אלימים ומסוכנים, וכי הרב איפרגן ואנשיו היו מועדים לכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תלונות שווא". הרב אברג'ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכתב האישום עוד מתואר כי ביום הבחירות הגיעו דומרני ואנשיו לרב אברג'ל ועוזר הרב ביקש מהם לאיים על מחנה איפרגן ולמנוע ממנו להמשיך לפעול לטובת מסיקה. אחרי כן, נטען, הגיע דומרני למוסדות החינוך של רב איפרגן ולביתו כדי להטיל אימה על אנשיו. "מפאת האימה שהטיל על הרב איפרגן, חשש הרב איפרגן לחיו ולחיי בני משפחתו", נכתב בכתב האישום. "בנוסף, בשל האימה, התפלל הרב איפרגן להצלחתו של יחיאל זוהר בבחירות ולכך שמסיקה לא יבחר".

במסגרת חקירת הפרשה נעצר גם הרב יורם אברג'ל, ושוחרר לאחר כמה ימים. לאחרונה החליטו בפרקליטות לגנוז את התיק נגדו בגין חוסר ראיות מספקות. נגד עוזרו של הרב מונח כתב אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. על פי חשדות המשטרה, הוא זה שפנה אל אנשיו של שלום דומרני בבקשה "שידברו" עם "הרנטגן" ויסיטו את תמיכתו.

מקורבי "הרנטגן": שמחים על סיום הפרשה

סנגורו של דומרני, עו"ד משה שרמן, אמר לוואלה! חדשות כי הוא אינו מתכוון להגיב על עסקות טיעון שטרם אושרו בבית המשפט.

אחד מבא ביתו של הרב אברג'יל אמר היום כי "ההגעה לעסקה מלמדת כי היה מדובר בתלונות שווא, ולכן אנחנו בטוחים שגם עוזרו הנאמן של הרב, עמנואל, ייצא זכאי וכי הוא חף מפשע".

מקורביו של "הרטנגן" מסרו כי הם "שמחים על סיום הפרשה. אין לנו חלק בה ואנחנו לא מעורבים בה".

לפניות לכתבים:
יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il
גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully