וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדים לתפקיד המפכ"ל הבטיחו: "המרוץ יהיה נקי"

8.9.2014 / 9:00

הניצבים המועמדים לתפקיד הבכיר הסכימו בשיחות סגורות לשמור על הליך תקין. "לכלוכים שיוצאים החוצה במסגרת המרוץ פוגעים מאוד בתדמית המשטרה, שגם ככה היא שברירית מאוד"

טקס מינוי מפקד להב 433 רוני ריטמן במעמד השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו. אוגוסט. דרור עינב
דנינו/דרור עינב

"המרוץ למפכ"לות החל, אבל הוא יהיה נקי" – כך הבטיחו המועמדים המובילים לתפקיד המשטרתי הבכיר במסגרת שיחות סגורות, לקראת המינוי הצפוי. בשיחות עם קצינים נוספים במשטרה, הבטיחו הבכירים לשמור ככל יכולתם על הליך תקין ולא "מלוכלך", על מנת שהמרוץ יעבור באופן החלק ביותר ולא יפגע בתדמיתה של המשטרה.

"בסופו של דבר, לכלוכים שיוצאים החוצה במסגרת המרוץ למפכ"לות פוגעים מאוד בתדמית המשטרה, שגם ככה היא שברירית מאוד", נאמר בשיחות בקרב המועמדים, "חייבים לשמור על אחדות. בתקופה האחרונה, התדמית של המשטרה נפגעה מאוד". לטענת הקצינים הבכירים, אם הליך הבחירה יהיה רווי יצרים, כמו אלה שלפניו, הדבר ישבור סופית את אמון הציבור במשטרה.

עוד על המרוץ למפכ"לות בוואלה! חדשות:
תכנית אהרונוביץ': כהונת המפכ"ל תוארך ל-4 שנים
היום שאחרי דנינו: מי יהיה המפכ"ל הבא?

ניצב בנצי סאו ממונה למפקד מחוז ת"א, מאי 2013. טלי מאייר
"היום כבר אין קליקות במשטרה". מינוי בנצי סאו/טלי מאייר

שלושת המועמדים המובילים לתפקיד המפכ"ל הבא, כפי שפורסם בוואלה! חדשות, הם מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו, מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי ומפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ניצב יוסי פריינטי מפקד מחוז ירושלים, בתדרוך עיתונאים בפרשת הצתת בית וגן. נועם מושקוביץ
מהמועמדים הבולטים. ניצב יוסי פריינטי/נועם מושקוביץ

מועמדים נוספים הנמצאים על הכוונת הם סגן המפכ"ל, ניצב ניסים מור, ונציב שירותי הכבאות, שחר איילון, אך נראה כי סיכוייו להיבחר נמוכים. כל ארבעת האחרים משתתפים באופן שוטף בישיבות סגל הפיקוד הכללי (ספ"כ), במסגרתן משתדלים לעודד אחדות בין הקצינים. "אם בעבר היו קליקות בתוך המשטרה, או קצינים שהתחברו בעיקר כי היו באותו חיל בצה"ל, היום אין את זה", סיפר גורם במשטרה, "כולם מחוברים לכולם. ובמסגרת הליך הבחירה של המפכ"ל הבא, מנסים הקצינים לשמור על אחדות".

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ומפקד המחוז הדרומי במשטרה ניצב יורם הלוי ביקרו את עומר וואליד, שנפצע באירוע הירי בסניף בנק בבאר שבע. דייב בוימוביץ'
גם הוא בין הפיינליסטים. ניצב יורם הלוי/דייב בוימוביץ'

על אף שישנם מועמדים בולטים יותר ובולטים פחות, נראה כי לפי שעה, השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' כלל לא החליט מי יירש את כסאו של רנ"צ יוחנן דנינו. הראיונות למועמדים צפויים להתקיים רק אחרי החגים, וההחלטה צפויה להתקבל רק בשלהי חודש דצמבר.

תהליך המינוי הקודם לפני ארבע שנים היה סוער, ומי שספג חלק מהאש היה ניצב בדימוס אורי בר לב, כשתלונה נגדו התקבלה אצל היועץ המשפטי לממשלה. בתלונה נטען כי בר לב ביצע עבירות מין נגד ד"ר אורלי אינס, ששימשה יועצת חיצונית למשרד לביטחון הפנים.

במהלך המרוץ, שלווה בשורה של הדלפות לתקשורת, נטען כי גורמים במשטרה הם אלה שהובילו בסופו של דבר לפרישתו של בר לב. יתרה מכך, דווקא ניצב בדימוס שחר איילון, שהיה המועמד המוביל לרשת את המפכ"ל הקודם בתפקיד, הפסיד ומי שמונה בסופו של דבר הוא המפכ"ל הנוכחי, רנ"צ דנינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully