וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית אהרונוביץ': כהונת המפכ"ל תוארך ל-4 שנים

8.9.2014 / 0:10

השר לביטחון הפנים הגיש תזכיר לממשלה בו ביקש לשנות את הנוהל הקיים, לפיו מפכ"ל מתמנה לשלוש שנים עם אפשרות להארכה. זאת, כדי למנוע לחצים פוליטיים במהלך הכהונה

יצחק אהרונוביץ' בוועידת המשפט השלישית באשקלון, אוגוסט 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
למנוע לחצים פוליטים. אהרונוביץ'/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

לקראת מינוי המפכ"ל הבא, מנסה השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', לקבוע כי הוא ימונה למשך ארבע שנים מלאות. בתזכיר שהגיש אתמול (ראשון) אהרונוביץ' לממשלה, ביקש המשרד לביטחון הפנים להעלות את הנושא להצבעה. על פי הבקשה, ישונה הנוהל הקיים היום לפיו המפכ"ל מכהן שלוש שנים, עם אפשרות להארכה של שנה נוספת. במקום, המפכ"ל ימונה לארבע שנים מלאות. מדובר במהלך שמבקש למנוע לחצים פוליטיים במהלך כהונת המפכ"ל, בדיוק כפי שקרה שקרה בקדנציה הנוכחית של המפכ"ל יוחנן דנינו. מלבד תפקיד המפכ"ל, מוצע כי הנוהל יוחל גם על כהונת נציב שירות בתי הסוהר.

היום שאחרי דנינו: מי יהיה המפכ"ל הבא?

ההצעה מבקשת לחקות את הנוהל הקיים היום בצה"ל, לפיו הרמטכ"ל מתמנה לכהונה מלאה של ארבע שנים ללא אופציה להארכה. אפשרות להארכה קיימת רק בעתות חירום, והיא למשך חצי שנה בלבד. עוד נכתב בבקשה, כי הממשלה תוכל לקבוע מינויים לתקופה קצרה יותר, אך קבועה בכל מקרה. במסגרת הבקשה נדרש כי מי שהורשע או הואשם בעבירות פליליות או משמעתיות, לא יוכל להתמנות לתפקידים הרמים בכל מקרה.

טקס מינוי מפקד להב 433 רוני ריטמן במעמד השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו. אוגוסט. דרור עינב
המרוץ להחלפתו נמצא בעיצומו. דנינו/דרור עינב

גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי הצעד צפוי להיות מיושם לקראת בחירת המפכ"ל הבא. אהרונוביץ' כבר שוקל את המועמדים המובילים לתפקיד הנחשק, עם סיום הקדנציה של השוטר האהוב על ראש הממשלה בנימין נתניהו. נכון למועד כתיבת שורות אלה, ניצב יורם הלוי הוא מועמד המוביל לתפקיד מפכ"ל המשטרה. "הלוי הוא הביטחוניסט הכי גדול במשטרה", אומר גורם בכיר המכיר את האיש. "הוא איש שטח במלוא מובן המילה. לא איש של מילים, אלא ביצועיסט אמיתי. מבחינת המשטרה, הוא יהיה המינוי הראוי והמתאים ביותר".

כמו הלוי, גם יוסי פריינטי נהנה מתמיכה פוליטית. יש המעריכים כי בשל הקרבה שלו לשר אהרונוביץ', הוא זה שיתמנה לבסוף לעמוד בראשם של כחולי המדים. עוד נקודה לזכותו היא העובדה שהוא "דרומי אמיתי". לולא ההסתבכות הפלילית של קודמו בתפקיד מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, פריינטי עדיין היה ממשיך לפקד על המחוז שהצמיח הכי הרבה מפכ"לים. מועמדים נוספים לתפקיד הם ניצב בנצי סאו, רב-טפסר שחר איילון, ניצב ברונו שטיין וניצב ניסים מור.

(עדכון ראשון: 21:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully