וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במח"ש ממליצים: להעמיד לדין את בר לב

גלעד גרוסמן ואיילה חננאל

2.12.2010 / 15:41

מח"ש העבירה את סיכום תיק החקירה ובו המלצה להעמיד את בר לב לדין באשמת מעשה מגונה בכוח והטרדה מינית. "בכל הנוגע לתלונת מ', אין ראיות מספיקות להעמדה לדין"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, יגור מזור, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה העבירה היום (חמישי) את סיכום תיק החקירה בענין ניצב אורי בר לב, כפי שנערך ע"י ראש צוות החקירה, ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולפרקליט המדינה משה לדור. עקב שביתת פרקליטי מח"ש, לא הוכנה בתיק זה חוות דעת פרקליט, כמקובל.

על פי סיכום תיק החקירה, ממצאי החקירה מגלים, לדעת החוקרים, ראיות מספיקות לאישום לגבי ביצוע עבירות ניסיון למעשה מגונה בכוח והטרדה מינית ע"י ניצב בר לב בד"ר אורלי אינס. בכל הנוגע לתלונתה של מ', ממצאי החקירה אינם מגלים, לדעת החוקרים, ראיות מספיקות לביסוס כתב אישום בעניין זה.

מקורביה של ד"ר אינס התייחסו להמלצת מח"ש ואמרו לוואלה! חדשות כי "החלטת משרד המשפטים מדברת בעד עצמה. לכל אורך הדרך האמינה אורלי ואנחנו בעבודתה המקצועית של מח"ש ואנחנו ממשיכים להאמין כי הצדק ייעשה".

עו"ד אירית באומהורן המייצגת את בר לב אמרה כי "אנחנו מברכים את מח"ש על החלטתם שלא להגיש כתב אישום כנגד ניצב בר לב בגין אונס. אנחנו סמוכים ובטוחים כי בסופו של דבר הפרקליטות תחליט גם שלא להגיש כתב אישום על ניסיון למעשה מגונה בגין המקרה בו משך בר לב, לכאורה, בידה של ד"ר אורלי אינס".

מאז נחשפה הפרשה, נחקר בר לב מספר פעמים במחלקה לחקירות שוטרים. במהלך חקירתו, נשאל ניצב בר לב על קשריו עם אינס ו-מ', שהתלוננו נגדו על תקיפה מינית ואונס. בר לב אף עבר בדיקת פוליגרף, אך תוצאות הבדיקה לא היו חד משמעיות. במקרים מסוימים נמצא דובר שקר ובמקרים מסוימים התוצאה היתה גבולית.

בתחילת השבוע הודיע בר לב, שנחשב מועמד מוביל לתפקיד המפכ"ל כי הוא יוצא לחופשה מהמשטרה וכי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד. בכך הוסרה המניעה ממינוי מפכ"ל חדש למשטרה. המינוי, עליו אמור היה השר יצחק אהרונוביץ' להכריז אתמול, נדחה במספר ימים בכדי לבחון טענות לכאורה שניצב יוחנן דנינו, אחד המועמדים למפכ"לות, טייח חקירת רצח שני סוכנים משטרתיים בדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully