וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד ניצב פורש: יוסי פריינטי לא יתמודד על המפכ"לות

28.9.2014 / 17:04

לאחר פרישתו של ניצב ברונו שטיין, הודיע גם מפקד מחוז ירושלים במשטרה על עזיבתו ועל החלטתו שלא להתמודד על התפקיד הבכיר. לדבריו, הפרישה נובעת "משיקולים אישיים"

צילום: דוברות משטרת ישראל, ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יוסי פריינטי, הודיע אחר הצהריים (ראשון) לשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ולמפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו על החלטתו לפרוש מהמשטרה ולא להתמודד על תפקיד המפכ"ל. ניצב פריינטי עדכן גם את הסגל הפיקוד של המחוז על החלטתו.

עוד על המרוץ לתפקיד המפכ"ל:
היום שאחרי דנינו: מי יהיה המפכ"ל הבא?
דרמה בצמרת המשטרה: ניצב ברונו שטיין הודיע על פרישה
אחרי הטלטלה: סבב מינויי בכירים במשטרת ישראל

ניצב יוסי פריינטי מפקד מחוז ירושלים, בתדרוך עיתונאים בפרשת הצתת בית וגן. נועם מושקוביץ
ניב יוסי פריינטי/נועם מושקוביץ

בהודעת המשטרה נמסר כי החלטתו של ניצב פריינטי באה בעקבות "מגוון של שיקולים אישיים, וזאת לאחר שירות ארוך בתפקידי פיקוד מרכזיים במשטרת ישראל, בהם פיקוד על שתי תחנות משטרה, שני מרחבים אופרטיביים ושני מחוזות בתקופות מורכבות ומאתגרות". פריינטי הודה "לשוטרים, לקצינים, ללוחמי מג"ב ולמתנדבים על הדרך המשותפת הקשה ורבת האתגרים ואיחל להם הצלחה בהמשך הדרך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניצב פריינטי הוא המועמד השני שפורש מהמרוץ לתפקיד המפכ"ל. לפני כשבועיים וחצי פורסם לראשונה בוואלה! חדשות כי מפקד מחוז המרכז במשטרה, ניצב ברונו שטיין, הודיע על פרישתו מהארגון. החלטתו של ניצב שטיין נבעה מרצונו לפנות זמן למשפחתו וללימודים אקדמיים.

רבים במשטרה העריכו כי לפריינטי היה סיכוי טוב להיבחר למפכ"ל בשל קרבתו לשר אהרונוביץ', שהחלה עוד כשהשר שירת במשטרה ופיקד על מחוז הדרום, בראשית העשור הקודם.

פריינטי היה הקצין המוערך והמועדף על אהרונוביץ', והאחרון אף קידם אותו לשורה של תפקידים. בין היתר, פריינטי שימש מפקד תחנת באר שבע, סגן ומפקד מרחב נגב וב-2011 מונה למפקד המחוז הדרומי. ב-2012, עם פרוץ המשבר במחוז ירושלים, כשניצב שחם נחשד בעבירות מין והתפטר מהמשטרה, נבחר פריינטי להחליפו. התפקידים הבכירים היחידים שפריינטי מילא מחוץ למרחב הדרומי היו בירושלים. בשנת 2006 הוא מונה למפקד מרחב דוד, אחד המרחבים הקשים במשטרה, החולש בין השאר גם על הר הבית.

טקס מינוי מפקד להב 433 רוני ריטמן במעמד השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו. אוגוסט. דרור עינב
רבים העריכו שיבחר בניצב פריינטי. השר יצחק אהרונוביץ'/דרור עינב

כעת, נותרו ארבעה מועמדים בולטים להתמנות לתפקיד השוטר מספר 1. המועמד המוביל הוא מפקד מחוז הדרום במשטרה, ניצב יורם הלוי. מועמד נוסף הוא הניצב הוותיק ביותר במשטרה - מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו. מועמד בולט אחר, שהפסיד את התפקיד ברגע האחרון למפכ"ל הנוכחי דנינו, הוא נציב שירותי הכבאות וההצלה, רב-טפסר שחר איילון. גם סגן המפכ"ל, ניצב ניסים מור - ששמו הועלה גם כאחד המועמדים להחליף את רב-טפסר איילון, עדיין מועמד לתפקיד. אפשרות אחרת היא שאהרונוביץ' יבחר בכלל בקצין בכיר בצה"ל לתפקיד, כאשר שניים שיכולים להתאים הם מפקדי פיקוד המרכז לשעבר גדי שמני ואבי מזרחי.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully