וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת תקף את אהרונוביץ': "המשטרה בבירה חסרת אונים"

3.10.2014 / 12:50

במכתב לראש הממשלה, מתח ראש עיריית ירושלים ביקורת קשה על השר לביטחון הפנים, אשר לטענתו אינו מעניק "גיבוי ואמצעים". לשכת אהרונוביץ': "מדיניות השר ברורה לכוחות בשטח"

הנשיא ראובן ריבלין, השר אהרונוביץ ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בבסיס מג"ב יהודאי בירושלים, ספטמבר 2014. נועם מושקוביץ
אהרונוביץ'/נועם מושקוביץ

ראש עירית ירושלים ניר ברקת שיגר הבוקר (שישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו תקף את המדיניות שמוביל השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'. ראש העיר טוען במכתבו כי אהרונוביץ' אינו מספק למשטרת ירושלים את הכלים הדרושים להתמודדות עם האתגרים העומדים בפניהם.

"מאז רצח הנער מוחמד אבו חדיר ומבצע 'צוק איתן', אנו עדים לעליה משמעותית בהפרות הסדר בירושלים ולפגיעה הולכת ומתמשכת בביטחון ובתחושת הביטחון של תושבי בירת ישראל", נכתב. "השוטרים והמפקדים בשטח אינם יכולים לנצח ללא גיבוי משמעותי ומתן אמצעים ראויים כדי להתמודד עם האתגר הקשה".

עוד בוואלה! חדשות:
יהודים עברו באישון לילה לדירות חדשות בסילוואן
בעקבות המהומות: תחנת משטרה חדשה במזרח ירושלים
מהומות בירושלים: אדם נפצע קל, תחנת דלק הושחתה

בהמשך מכתבו, מפנה ברקת אצבע מאשימה לעבר אהרונוביץ': "לצערי, השר לביטחון הפנים לא מספק למשטרת ירושלים את האמצעים הנדרשים לה כדי שתדע לנצח את מפרי הסדר. השר ומשרדו אינם מספקים את הפתרונות אל מול גודל האתגר, ולא נוקטים צעדים משמעותיים לחיזוק הביטחון ולהשבת הסדר והשקט לירושלים, ופיקוד המשטרה ותושבי ירושלים נותרים חסרי אונים".

ראש העיר אף מפרט את הצעדים בהם יש לטעמו לנקוט על מנת להשיב את השקט לירושלים ולאפשר למשטרה למלא את ייעודה בעיר. בראשם "תגבור דרמטי ומשמעותי של כוחות יס"מ מיוחדים לטיפול בהפרות הסדר", כמו גם "פיזור הכוחות המיוחדים בתוך השכונות שעל קו התפר, כולל הצבת תחנות משטרה במקומות המועדים לפורענות, בתפיסת ביטחון עדכנית ויעילה".

ברקת קרא גם להגדלה משמעותית של מערך המודיעין הטקטי של משטרת ירושלים, שיאפשר לדבריו פעילות יעילה אל מול מפרי הסדר, ולהחמרה מידית של הענישה. לטענת ברקת, יש לבצע זאת במהלך משולב עם הפרקליטות, במטרה לשים סוף למה שהגדיר כ"דלת מסתובבת", במסגרתה מאות חשודים שנעצרו בגין התפרעות והפרת סדר משוחררים תוך זמן וחוזרים לעסוק בפשיעה.

מהומות בשכונת ואדי ג'וז – מזרח ירושלים, 25 ביולי 2014. רויטרס
מהומות שכונת ואדי ג'וז, יולי/רויטרס

מלשכת השר לביטחון הפנים אהרונוביץ' נמסר בתגובה: "אנו דוחים בתוקף את הטענות. השר ליווה את האירועים מתחילתם, קיים מספר רב של דיונים עם המפכ"ל (רב-ניצב יוחנן דנינו – י"א) ועם מפקד המחוז (היוצא, ניצב יוסי פריינטי – י"א) בנושא, ביצע סיורים בנקודות הבעייתיות ואף נפגש עם התושבים".

"מדיניות השר לאפס סובלנות כלפי המתפרעים ברורה לכלל הכוחות בשטח, ולראייה בשבועות האחרונים בוצעו מאות מעצרים כנגד מפרי הסדר, וחלה ירידה משמעותית בכמות הפרות הסדר", נמסר.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully