וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המהומות: תחנת משטרה חדשה במזרח ירושלים

השר לביטחון הפנים סייר בגבעה הצרפתית והודיע על הקמת תחנת משטרה בסמוך לתחנת הדלק שהוצתה בשכונה היהודית. התושבים זעמו: "הפיצה השכונתית הפכה לבסיס של חמאס"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

יומיים לאחר ההתפרעויות במזרח ירושלים, שבמסגרתן הוצתה תחנת דלק בשכונת הגבעה הצרפתית, הודיע היום (שלישי) השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' על פתיחת תחנה משטרה בשכונה היהודית. "ישנה עלייה בכמות ובחומרת האירועים ואי אפשר לעבור על כך לסדר היום", אמר אהרונוביץ' במהלך סיור שערך בשכונה.

עוד בוואלה! חדשות:
משרד הביטחון ערך ניסוי במערכת ההגנה מפני טילים "חץ 2"
כך מקשה המדינה על נכים שמחליפים כיסא גלגלים
ארה"ב: יותר מ-1,000 ילדים נפגעו מנגיף מסתורי

אהרונוביץ', שסייר בשכונה עם מפקד המחוז ניצב יוסי פריינטי, הכריז שהתחנה תוקם בסמוך לתחנת הדלק שהוצתה ביום ראשון. בין השאר, יאכלסו את התחנה שוטרי משמר הגבול ושוטרים כחולים. עיריית ירושלים הקצתה שטח להקמת מבנה שבו תאוכלס התחנה. זו תוכפף למרחב חדש – "קדם" – שהוקם לאחרונה כחלק מתגבור מצבת כוח האדם להתמודדות עם הפרות הסדר במזרח הבירה. בראש המרחב החדש עומד ניצב-משנה אפי חביביאן.

ניסיון חיסול בנתניה, מרץ 2014. שלומי גבאי
"עלייה בחומרת האירועים". השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ'/שלומי גבאי

תושבי השכונה הטיחו בשניים ביקורת על אופן הטיפול של המשטרה במתפרעים. "לא רחוק היום שייחטף פה ילד", אמרה אחת התושבות בזעם. "הדואר והפיצה השכונתית הפכו לבסיסים של חמאס". תושבת אחרת הוסיפה: "ב'צוק איתן', באחת האזעקות שהיינו צריכים לרדת, להיכנס לחדר המוגן, החלון היה פתוח, ושמעתי מדומינו'ס פיצה את הצהלות, צהלות השמחה ופשוט לא הבנתי איפה אני גרה". ושלישית טענה: "על הפניות שלי למוקד אני יכולה לכתוב מערכון של הגשש על איך נענות הפניות, אבא שלי גנבו לו את הרכב מהכניסה לבית שלי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"תקופה לא קלה"

השר ומפקד המחוז התייחסו לאירועים האלימים שנרשמו בתחילת השבוע בעקבות מותו של הנער הפלסטיני בהפגנה בוואדי ג'וז. "עצם זה שכמעט ולא היה הרוגים ונעצרו מאות מתפרעים מראה על פעילות נכונה", אמר אהרונוביץ'. "יש עדיין אירועים ברכבת הקלה. אמרתי והבטחתי לתושבי ירושלים ולהנהלת הרכבת שאנו חייבים להחזיר את הביטחון לנוסעי הרכבת הקלה ואנו נעשה את זה בימים הקרובים".

השר אהרונוביץ' התייחס למפגש עם התושבים ואמר: "הפגישה עם תושבי הגבעה הצרפתית הייתה פגישה לא קלה. התושבים צודקים. אם הם מרגישים שיש פגיעה בביטחון, מחובתנו להחזיר את הביטחון. יש פה בעיה ביטחונית ואנו נקים פה צוות יחד עם המשטרה והעירייה וניתן את הטיפול הכי טוב לשכונה הזו".

יוסי פריינטי, מפקד מחוז דרום במשטרה. מגד גוזני
"מניח שיהיו עוד אירועים". ניצב יוסי פריינטי/מגד גוזני

מפקד המחוז הוסיף: "אנו מתייחסים לאירוע בתחנת הדלק כאירוע חריג, מאוד חמור ואנו נעצור את מי שעשה את האירוע הזה כמו שעצרנו 600 איש בתוך חודשיים, מתוכם (הגשנו) 200 כתבי אישום. אני נמצא הרבה מאוד שנים במשטרה ואני לא זוכר מספרים כאלה. זו תקופה לא קלה ואני מניח שעוד יהיו אירועים כאלה אבל אנחנו נמשיך לבצע את הפעילות הזו ונחזיר את הביטחון".

מהומות בשכונת ואדי ג'וז – מזרח ירושלים, 25 ביולי 2014. רויטרס
"יש פה בעיה ביטחונית". מסתערבים עוצרים פלסטיני במהלך מהומות בוואדי ג'וז, בחודש יולי/רויטרס

הבוקר נמסרו ממצאי הנתיחה שלאחר המוות לגופתו של מוחמד סנקרט, הנער בן ה-16 שמת ביום ראשון מפצעיו לאחר שנפצע בהתפרעויות בוואדי ג'וז בשבוע עבר. מהממצאים עולה כי כפי שטענתה משפחתו של הנער, הוא אכן נורה בראשו מאמצעי לפיזור הפגנות. זאת, בניגוד לעמדת המשטרה שטענה כי הוא נורה ברגלו.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully