וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: יותר מ-1,000 ילדים נפגעו מנגיף מסתורי

עד כה לא היו מקרי מוות כתוצאה מהנגיף הנדיר, אך חלק מהילדים שאושפזו ברחבי המדינה נזקקו לטיפול אינטנסיבי ולהנשמה. הרופאים מנסים להרגיע: רוב מקרי הנזלת והצינון לא יחמירו

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

לא אבולה, אבל מסוכן: יותר מ-1,000 ילדים בעשר מדינות שונות בארצות הברית נדבקו בשבועות האחרונים בנגיף נדיר המכונה enterovirus 68, הגורם למחלת נשימה קשה. עד כה לא נרשמו מקרי מוות כתוצאה מהנגיף, אולם חלק מהילדים נזקקו לטיפול אינטנסיבי ולהנשמה מלאכותית.

הנגיף enterovirus 68 הוא זן נדיר המשתייך למשפחה מוכרת של וירוסים הנפוצים בעונות הקיץ והסתיו. הוא עלול לגרום לתסמינים קלים בלבד כגון נזלת ושיעול, ורוב הילדים מחלימים בתוך כשבוע. ואולם, במקרים הקשים נגרמות בעיות נשימה חמורות.

עוד ידיעות מהעולם:
12 אלף זרים בשירות הג'יהאד, האו"ם יוזם צעדי חירום
"אלפי מקרי אבולה חדשים בליבריה בשבועות הקרובים"
האם באמת "נחשפה זהותו של ג'ק המרטש"? נראה שלא

אילוסטרציה של ילדה מאושפזת בבית חולים. ShutterStock
ילדים עם אסטמה נתונים בסיכון גבוה במיוחד/ShutterStock

מארק פאלאנש, מנהל החטיבה למחלות זיהומיות במרכז הלאומי לבקרת מחלות ולמניעתן (CDC), אמר כי המקרים שנרשמו בקיץ זה הם קשים באופן יוצא דופן. "זה לא חריג מאוד, אבל אנו מנסים להבין מה קרה השנה שגרם למקרים רבים כל כך של בעיות נשימה קשות", אמר פאלאנש. פאלאנש ציין כי ילדים הסובלים מאסטמה ומבעיות בריאות אחרות נתונים בסיכון גבוה במיוחד. עם זאת, המקרים שדווחו עד כה כוללים גם ילדים שאינם סובלים מאסטמה, אשר פיתחו בעיות נשימה המאפיינות את הלוקים במחלה.

ב-CDC אמרו כי הם בודקים אפשרות שהנגיף גרם למחלות נשימה שדווחו אצל ילדים באלבמה, בקולורדו, בג'ורג'יה, באייווה, בקנזס, בקנטאקי, במישיגן, באוהיו, באוקלהומה וביוטה. אמש, בתדרוך לעיתונאים, הדגישה ד"ר אן שוחט מה-CDC כי יש נגיפים נוספים הגורמים למחלות אצל ילדים. "רוב המקרים של נזלת וצינון לא יהפכו למחלה נשימתית", היא ביקשה להרגיע.

ד"ר שוחט סיפרה כי enterovirus 68 הופיע בארצות הברית גם בשנה שעברה. היא ציינה כי הווירוס התגלה אצל 11 מתוך 14 מקרים חשודים בילדים משיקגו, ב-19 מתוך 22 מקרים חשודים במיזורי וב-19 מתוך 25 מקרים חשודים בדנבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

לרחוץ ידיים ולהרחיק מהפנים

ד"ר מארי אן ג'קסון, מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים לילדים מרסי בקנזס סיטי שבמיזורי, ציינה כי המקרים החלו להופיע באמצע החודש שעבר, וכי מאז נרשמה עלייה במספר המקרים באזור שלה. בבית החולים לילדים המסונף לאוניברסיטת שיקגו טופלו כמה מקרים חמורים במיוחד של ילדים שנזקקו למכונת הנשמה. לדברי ד"ר רייצ'ל וולפסון מבית חולים זה, גילם של הילדים נע בין פעוטות למתבגרים. היא הסבירה כי הנגיף עלול להתפשט באמצעות התעטשויות, וכי הרגלי היגיינה טובים חשובים לבלימת ההתפשטות. "חשוב לרחוץ ידיים ולהרחיק אותן מהפנים", אמרה.

רופאים בארצות הברית אמרו כי חשוב להיות ערניים לקשיי נשימה ול"צפצופים" שנשמעים בנשימה, אך גם לתסמינים קלים יותר כגון שפעת, נזלת, שיעול, התעטשות, שלפוחיות בפה, כאבים בגוף ובשרירים ותפרחות על העור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully