וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלפי מקרי אבולה חדשים בליבריה בשבועות הקרובים"

ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי התפשטות המגפה הקטלנית "הולכת וגוברת", וטען: "לצעדי המיגור אין השפעה מספקת". מנגד, האיחוד האפריקני קרא להסיר את איסורי המסע למדינות הנגועות

מרפאה לטיפול לחולי אבולה – מונרוביה, ליברליה – אוגוסט 2014. AP
סמוך למרפאה לחולי אבולה במונרוביה, בירת ליבריה/AP

אלפי מקרים נוספים של אבולה צפויים להתגלות במערב אפריקה בשלושת השבועות הקרובים – כך נמסר אתמול (שני) מארגון הבריאות העולמי. "התפשטות נגיף האבולה בליבריה כבר אינטנסיבית, ומספר המקרים החדשים גודל באופן הולך וגובר", נמסר בהצהרה רשמית מהארגון.

הארגון הזהיר כי לצעדים הקונבציונליים להשתלטות על התפרצות המגפה "אין השפעה מספקת" בליבריה, וקרא לגורמי הסיוע להגביר את המאמצים להתמודדות עם הנגיף פי שלושה או ארבעה במדינות מערב אפריקה הנגועות במחלה הקטלנית.

התפרצות האבולה - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
המאבק באבולה: סיירה לאון תטיל עוצר של 4 ימים
400 מתו מאבולה בשבוע האחרון; "אין מקום לחולים"
האחיות בליבריה שובתות: "אין לנו הגנה מפני אבולה"

ליברים מכסים את פניהם, סמוך למרכז לטיפול ולבידוד חולי אבולה, אוגוסט 2014. GettyImages
אזרחים מכסים את פניהם סמוך למרכז טיפול באבולה בליבריה/GettyImages

1,089 בני אדם נהרגו עד כה מתוך 1,871 מקרי האבולה שזוהו במדינה. בסך הכל, מניין ההרוגים בגינאה, ליבריה וסיירה לאון עומד על 2,097. שבעה מקרי מוות נוספים נרשמו בניגריה, וחולה אחד נדבק בנדיף בסנגל, אולם לא מת.

"מספר המקרים החדשים גובר בקצב מהיר, ועובר את יכולת הרשויות להתמודד איתם במרכזי טיפול מיוחדים", נמסר מארגון הבריאות העולמי. יש צורך דחוף בלפחות 1,000 מיטות אשפוז חדשות בליבריה לבדה.

בתוך כך, המדינות החברות באיחוד האפריקני קראו אתמול להסיר את אזהרות המסע למדינות מערב אפריקה הנגועות, על מנת להימנע מהשפעות כלכליות הרסניות במדינות אלה. נקוסזנה דלמיני-זומה, יו"ר נציבות האיחוד האפריקני, מסרה לסוכנות הידיעות הצרפתית: "הוסכם לקרוא למדינות החברות להסיר את כל איסורי המסע, כך שבני אדם יוכלו לנוע בין מדינות, לסחור ולעסוק בפעילות כלכלית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יו"ר נציבות האיחוד האפריקני נקוסזנה דלמיני-זומה עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי. AP
נקוסזנה דלמיני-זומה עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי/AP

עם זאת, לדבריה, "הודגש כי יש ליישם מנגנוני בקרה מתאימים בשדות תעופה, מעברי גבול ונמלי ים". דלמיני-זומה הסבירה לוועד המנהל של הגוף האפריקני, הכולל 54 מדינות, כי יש צורך דחוף "לתת מענה אפריקני קולקטיבי, מלא ומאוחד" להתפרצות האבולה.

היא הזהירה כי במסגרת המאבק לעצור את המחלה, "עלינו להישמר מפני צעדים שיהיו להם השלכות חברתיות וכלכליות חמורות יותר מהמגפה עצמה".

(עדכון ראשון: 8.9.14, 23:36)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully