וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש למהומות: מת נער פלסטיני שנפצע במזרח ירושלים

7.9.2014 / 13:06

מוחמד סנקרט נפצע אנושות בהתפרעויות בוואדי ג'וז. במשטרה טוענים כי הוא נפצע ברגלו מכדור ספוג ותקשר עם סובביו, אך במשפחתו אמרו כי נורה בראשו. בחמאס קוראים ל"תגובה הולמת"

מהומות בשכונת ואדי ג'וז – מזרח ירושלים, 25 ביולי 2014. רויטרס
במשפחת הנער טענו כי הוא נורה כש"הלך ברחוב". מהומות בוואדי ג'וז, בסוף יולי/רויטרס

מוחמד סנקרט, נער פלסטיני בן 16 שנפצע אנושות לפני שבוע בהתפרעויות בשכונת ואדי ג'וז במזרח ירושלים, מת הבוקר (ראשון) מפצעיו. סנקרט היה מאושפז בימים האחרונים בבית החולים הדסה עין כרם בבירה, מורדם ומונשם. נסיבות פציעתו אינן ברורות: המשטרה ובני משפחתו מסרו גרסאות שונות לגבי ההתרחשות לפני שבוע.

במשטרת ירושלים אמרו היום כי הנער היה חלק מקבוצה שיידתה אבנים לעבר כוחות הביטחון. לפי המשטרה, הכוח עשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות שכללו ירי של כדורי ספוג, ומאחד מהם הוא נפגע ברגלו. לאחר מכן נראה הנער נמלט, ואז מעד ונפל. במשטרה טוענים כי בשלב זה רצו אליו שוטרים כדי לעצור אותו, והוא שוחח עמם ואף דיבר בטלפון. לדברי המשטרה, ההידרדרות במצבו חלה רק מאוחר יותר בבית החולים מוקסד, ושם הוחלט להעבירו לבית החולים הדסה עין כרם.

במשפחתו של הנער הציגו בשבוע שעבר גרסה אחרת, שלפיה הוא נפצע כתוצאה מירי מכוון לראשו. "הירי בוצע בזמן שהלך בשלום ברחוב באין מפריע, כשדיבר בטלפון", אמר קרוב משפחתו של סנקרט. בנוסף לכך, בני המשפחה טוענים כי השוטרים לא הזמינו לנער אמבולנס, ולא סייעו לו לעצור את הדימום שנגרם מהירי.

אביו של סנקרט אמר הבוקר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען": "בני מת הבוקר. גופתו צפויה לעבור לאבו כביר כדי לבצע נתיחה שלאחר המוות בפיקוח עורך דין ורופא פלסטיני". כעת יש חשש בישראל שמותו של סנקרט יצית מהומות אלימות, בדומה לאלה שהיו אחרי רציחתו של מוחמד אבו חדיר, נער בן 16 משועפאט, לפני כחודשיים.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד: חברי כת משיחית שידלו לזנות "למען גאולת ישראל"
התסכול מאחורי האיומים: חמאס יחדש את הירי לישראל?
פאניקה בלונדון מחשש שסקוטלנד תכריז על עצמאות

מהומות בשכונת ואדי ג'וז – מזרח ירושלים, 25 ביולי 2014. רויטרס
"ישראל רוצה שירושלים תהיה ריקה מתושביה המקוריים". התפרעויות בוואדי ג'וז, ביולי/רויטרס

אבו חדיר נחטף משכונתו בשעת לילה על ידי כמה יהודים קיצונים שרצו לנקום על החטיפה והרצח של שלושת הנערים מגוש עציון, ונשרף למוות. גופתו התגלתה בשעת בוקר מוקדמת ביער ירושלים. בשבועות שאחרי הרצח פרצו מהומות באזור מגוריו של אבו חדיר בצפון ירושלים, בערים ערביות ובמקומות נוספים ברחבי הארץ.

בחמאס כבר מיהרו להגיב על המוות של סנקרט. בכיר הארגון חוסאם בדראן כתב בדף הפייסבוק שלו: "הריגתו של הילד בדם קר היא פשע המחייב תגובה הולמת מכל כל בני עמנו ותגובה חזקה של אנשי ההתנגדות". לדבריו, "ישראל רוצה שירושלים תהיה ריקה מתושביה המקוריים ולכן היא הורסת בתים, מייהדת את המקומות החשובים בעיר, עוצרת את הנערים והורגת את הילדים. אנו אומרים כי אנו נישאר בירושלים גם אם יהיו קורבנות. ההתנגדות היא דרכנו היחידה להסגת הכובש".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully