וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד ניצב שחם בגין מרמה ומעשים מגונים

14.10.2013 / 13:32

מח"ש הגישה את האישום נגד ניצב שחם, שהיה מפקד מחוז ירושלים במשטרה, אחרי שזה סירב לחתום על הסדר הטיעון עמו. הוא נאשם שניהל יחסים אינטימיים עם 8 שוטרות שהיו כפופות לו

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד ניצב ניסו שחם – מפקד מחוז ירושלים במשטרה לשעבר, בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית, בפרשה בה מעורבות שמונה שוטרות שהותקפו על ידו לכאורה. ההחלטה התקבלה אחרי ששחם דחה את הסדר הטיעון שהוצע בפרשה.

כתב האישום, אשר הוגש בהמשך לסדרת דיונים שנערכו עד לאחרונה במח"ש ובלשכת פרקליט המדינה, מתאר כיצד במהלך שירותו כקצין בכיר במשטרת ישראל בתפקידים פיקודיים בכירים, יצר ניצב שחם קשרים אינטימיים ובעלי אופי מיני עם שוטרות צעירות, על פי רוב בדרגות נמוכות, בתפקידים זוטרים ובפער גילאים משמעותי ממנו, שהיו כפופות אליו - וזאת "בניגוד לחובות ולכללים החלים עליו כעובד ציבור וקצין משטרה בכיר". לפי מח"ש, ניצב שחם לא נמנע מלקבל מעת לעת החלטות בעניינן של אותן שוטרות, תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים ותלוי במוצא פיהן לשמירת סוד היחסים.

בנוסף, מפרט כתב האישום עבירות נוספות של מעשה מגונה בשוטרת, בלא הסכמתה, הטרדה מינית של שוטרת אחרת תוך ניצול מרות וביצוע מעשה מגונה בשוטרת נוספת תוך ניצול מרות.

הסיפור החל ביולי 2012 נוכח העדויות נגד שחם, ובעקבות חקירה סמויה שנערכה במחלקה לחקירות שוטרים, הוא נחקר באזהרה בפרשה. ארבעה חודשים מאוחר יותר הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים לפרקליטיו דאז כי בכפוף לשימוע נשקלת אפשרות להגיש נגדו כתב אישום. בעקבות הליך שימוע ממושך אשר כלל מספר דיונים עם פרקליטיו הוגש היום כאמור כתב האישום נגד ניצב שחם.

בא כוחו של ניצב שחם, עו"ד בעז בן צור, מסר בתגובה: "ניצב שחם דחה את הצעת התביעה להסדר טיעון על בסיס כתב אישום מוצע, על אף שכלל אישומים בעבירות של הפרת אמונים בלבד. הבחירה להעמידו לדין פלילי בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום כפי שהוגש, מלמדת על שיבוש מושגי שנפל אצל רשויות התביעה. ניצב שחם מתעתד לקיים הליך משפטי סדור וממצה ומאבק חסר פשרות לחשיפת האמת, הן בנוגע לטענות המועלות נגדו, והן בנוגע לאופן הפסול של ניהול החקירה בעניינו, אשר כלל, בין היתר, איומים מפורשים על עדים. ניצב שחם משוכנע כי בסופו של הליך יימצא שלא נפל פגם במעשיו.

צו איסור פרסום על פרטי השוטרות שנפגעו

על פי כתב האישום, "הקשרים החריגים" בין ניצב שחם לשוטרות הזוטרות כללו "התקשרויות טלפוניות אינטנסיביות, מפגשים מיניים מזדמנים וקשר אינטימי מתמשך", שהתקיימו הן במהלך שגרת העבודה - לעתים במשרדו של שחם, ברכב או במתקנים משטרתיים, והן מחוצה לה, בביתו הפרטי, בבית אימו ובמקומות שונים בארץ.

את חלק מהשוטרות הכיר ניצב שחם, כך לפי האישום, בעודו משמש כממונה עקיף עליהן - והן נהגו להפנות לאישורו בקשות שונות בנוגע לאיוש תפקידים, יציאה ללימודים, מעבר ליחידה אחרת במשטרה ועוד. כתב האישום ממחיש את התלות של הבאות בפניו, ואת נכונותן של השוטרות הזוטרות לשמור את סודו בדבר הקשרים עימן, וזאת על מנת שלא יווצר מבחינתו סיכון לחשיפת הסוד שייפגע בקידומו. כתב האישום מפרט כיצד ניצב שחם קלע עצמו לניגוד עניינים, "באופן שהיה בו כדי לפגוע באופן מהותי באמון אנשי המשטרה במפקדיהם, וכן באמון הציבור במשטרה, בטוהר המידות של מפקדיה ובתקינות פעולות הרשות".

שחם - כך לפי מח"ש, "ניצל את תפקידו, מעמדו ונסיבות היכרותו עם השוטרות, כמנוף ליצירת סיטואציה אישית ואינטימית, במהלכה ביצע עבירה של מעשה מגונה בשוטרת, בלא הסכמתה, הטריד מינית שוטרת תוך ניצול מרות וכן ביצע מעשה מגונה בשוטרת נוספת תוך ניצול מרות".

בד בבד עם הגשת כתב האישום, הוגשה בקשה להמשך תוקפו של צו איסור פרסום שהוצא במהלך החקירה, האוסר פרסום כל פרט שיש בו כדי לחשוף את פרטי השוטרות, לרבות אותיות שמן, תפקידן ומקום שירותן.

לקריאה נוספת:
הניצב שחשוד בעבירות מין יעיד במשפט נאשם בהטרדה
מקורבי שחם על האישום: לא מדובר בעבירות מין
פרשת ניסו שחם: מפקד מרחב ציון הודח מתפקידו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully