וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי שחם על האישום: לא מדובר בעבירות מין

29.11.2012 / 18:56

עקב הודעת מח"ש על הכוונה להעמיד לדין את מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב ניסו שחם, בכפוף לשימוע, בפרשה שבה מעורבות תשע שוטרות, טוענים מקורביו: הפוקוס בפרשה שונה לגמרי

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

מקורביו של מפקד מחוז ירושלים לשעבר במשטרה, ניצב ניסו שחם, סיפרו על רגשות מעורבים ועל אופטימיות זהירה, עקב הודעת המחלקה לחקירות שוטרים אמש (רביעי) על הכוונה להעמיד אותו לדין בכפוף לשימוע. על פי הודעת הפרקליטות, שחם חשוד בעבירות של מרמה, הפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית, במסגרת פרשה שבה מעורבות תשע שוטרות.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, שנמצא בחופה בחשד שקיים יחסים עם שוטרות שעבדו תחתיו. עומר מירון
חשוד כי עשה שימוש במעמדו וקיים קשרים עם שוטרות צעירות. ניסו שחם/עומר מירון

"מי שקרא את ההודעה של מח"ש מזהה שהפוקוס שלה שונה מאיפה שהפרשה התחילה", אמרו מקורביו. לדבריהם "פתאום כבר לא מדובר בעבירות מין אלא במרמה והפרת אמונים. ההודעה ככלל היא מאוד מרוככת ולפני שימוע, ואנו בהחלט מצפים שישמעו את טענותינו בשימוע, ואולי דברים ייראו אחרת אחריו".

על פי ממצאי החקירה, שחם חשוד כי במהלך שירותו עשה שימוש במעמדו כדי לפרוש חסות על שוטרות צעירות, וכי קיים עימן קשרים מיניים ולא נמנע מלקבל החלטות בעניינן. על פי החשד, שחד קיים קשרים מיניים בהסכמה עם השוטרות, שהיו כפופות לו, בניגוד לחובות ולכללים החלים עליו כקצין משטרה בכיר וכמפקד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, שנמצא בחופה בחשד שקיים יחסים עם שוטרות שעבדו תחתיו. עומר מירון
חשוד כי קיבל החלטות בעניין השוטרות שעימן קיים קשרים מיניים/עומר מירון

על פי החשד, למרות קשריו המיניים עם השוטרות הוא לא נמנע מלדון בעניינן בהזדמנויות שונות, מתוקף תפקידו, ולקבל החלטות בבקשות שונות שהגישו, בין השאר בנוגע לאיוש תפקידים, יציאה ללימודים ועוד. עוד נמסר ממח"ש, כי על פי החשד, חלק מהחלטותיו של שחם היו מנוגדות לעמדת מפקדיהן הישירים של השוטרות, שאף הם היו כפופים לו.

"הוא יעבור את זה"

ואולם, בשיחות עם חבריו של שחם, הם בטוחים כי בבוא הזמן יתברר כי שחם לא עבר עבירות פליליות. לדבריהם, "שחם ינסה לטהר את שמו, והציבור והשוטרים ידעו בסופו של דבר כי כל האשמות שהיו נגדו יופרכו וצדקתו תצא לאור". עוד הוסיפו חבריו כי "גם עורכות דינו משוכנעות בצדקת הדרך. שחם עבר קשיים וסכנות בחיים שלו. הוא אדם חזק וידע לעבור גם את הפרשה הזו. מוקדם מדי לדעת אם נשוב לראות אותו על מדים, אבל הכל תלוי אם יוחלט להעמידו לדין ובאילו סעיפים".

ניצב בדימוס מיקי לוי, מפקד מחוז ירושלים הקודם ומי שנחשב למקורבו של שחם, סיפר: "אנו משוחחים לעתים קרובות". לדבריו, "בפעם האחרונה שוחחנו אתמול. שאלתי לשלומו, והוא אמר שהוא בסדר. נשמע שהדברים בשליטה, אבל אף פעם לא ניתן לדעת מה קורה מתחת לפני השטח במצב כזה. בסך הכל, ניסו הוא אדם חזק עם תעצומות נפש. אני בטוח שהוא גם יעבור את זה". עוד אמר לוי: "קשה לי לתת דעתי על האשמות משום שאני לא מצוי בפרטים שלהם, אך החקירה מוצתה, בואו נחכה לשימוע ונראה לאן מנשבות הרוחות".

פרקליטותיו של ניצב ניסו שחם, עו"ד נוית נגב ואיריס ניב סבא מסרו: "אנחנו סבורות כי לא נעברו על ידי ניצב שחם עבירות פליליות וננסה לשכנע בכך את מח"ש בהליך השימוע". לדבריהן, "אנחנו מאמינות שבמסגרת הליך זה ייבדקו הדברים לעומקם ותיבחן עצם השאלה אם להגיש כתב אישום בפרשה. מח"ש עצמה הודיעה שטרם גובשה עמדה סופית וההחלטה תיפול רק לאחר שישמעו הטיעונים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully