וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד עדות להתפוררות המשטרה

25.1.2015 / 10:02

עזיבתו של ניצב קובי כהן החשוד שקיים קשר אסור עם שוטרת מהווה חוליה נוספת בשרשרת הפרישות וההדחות שקרו במשמרת של המפכ"ל דנינו. טוב יעשה אם ייקח אחריות ויתפטר גם הוא

דמיינו מצב בו בתוך קדנציה אחת של רמטכ"ל, פורשים או נדרשים לפרוש מצה"ל חמישה אלופים, שני תתי-אלופים, שני אלופי-משנה ועוד כמה סגני אלופים. בין הקצינים הבכירים שפרשו מפקדי פיקודים, זרועות ויחידות עילית. במודחים/מתפטרים דבק רבב: חשד לביצוע עבירות מין טוהר מידות, התנהגות לא הולמת ועוד. האם הציבור במדינה לא היה מבקש מראש המטה הכללי ללכת הביתה?

אתמול הודיע מפקד מחוז ש"י (שומרון ויהודה) במשטרה, ניצב קובי כהן, שהוא מבקש לפרוש לאלתר מהשירות. כהן נחקר בסוף השבוע בחשד כי קיים קשר אסור עם שוטרת. את הפרשה חשף כתב וואלה! חדשות יוסי אלי. פרישתו של כהן, המקביל למפקד אוגדת יהודה ושומרון בצה"ל, הגיעה זמן קצר לאחר פרישת מפקד מחוז מרכז במשטרה – ניצב ברונו שטיין שצולם חוגג בביתו של עורך הדין החשוד בפלילים רונאל פישר.

מפקד מחוז ש"י, ניצב קובי כהן. דוברות משטרת ישראל,
היה צריך לקחת אחריות כבר לאחר חטיפת הנערים. ניצב קובי כהן/דוברות משטרת ישראל

גם סגנו של שטיין, זה שלכאורה "בישל" את החקירה נגדו, הודח בעקבות חקירה שנפתחה נגדו ונגד קצין אחר שניהלו על פי החשד קשר אסור עם שוטרת צעירה. ניצב נוסף שהודח הוא ניסו שחם, נגדו הוגש כתב אישום בגין עבירות מין שביצע. בשבוע הבא יעיד במשפט סגן-ניצב שחר חמדי, ראש צוות החקירה של שחם. במשטרה מעריכים כי זו תהיה העדות "הכחולה" ביותר שנשמע בבית המשפט בתל אביב.

ויש את פרשת ניצב מנשה ארביב, ראש לה"ב 433 לשעבר, שקיבל או לא קיבל שוחד מהרב יאשיהו פינטו. ויש גם את הבריחה של ניצב יוסי פריינטי מההתמודדות על תפקיד המפכ"ל ועזב את מחוז ירושלים מחשש לפתיחת תיבת פנדורה בקשר לעברו.

ועכשיו מתבשלת פרשה חדשה שבמרכזה קצין בכיר, שהמחלקה לחקירות שוטרים תידרש לקבוע אם סייע לאחיו של משה כחלון, קובי כחלון, וחילץ אותו מחקירת הלבנת ההון בה הוא מעורב. אגב, מי שעומד מאחורי הצפת הפרשה החדשה, הוא קצין שנמצא בהשעיה ברקע חשד לעבירת טוהר מידות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תועד חוגג בביתו של עו"ד רונאל פישר. ניצב ברונו שטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוכרים את המחדל במוקד 100 של מחוז ש"י בחטיפת שלושת הנערים? אז, הקריבו במשטרה קצין בדרגת ניצב-משנה, קצין האג"ם של המחוז. אלא שבחצי השנה שחלפה מאז, קצינים בכירים וזוטרים במשטרה אמרו כי מי שצריך היה לקחת אחריות ולפרוש הם מפקד המחוז והמפכ"ל דנינו.

המשטרה שרויה במצב קשה. היא נגועה במינויים פוליטיים ולא מקצועיים, בחיסול חשבונות ורדיפות בתוך הפיקוד ומחנאות. המפכ"ל הוא קצין ראוי ומקצועי, אבל טוב יעשה אם ייקח אחריות ויפרוש. אחרי הכול, ההדחות והתקלות קרו במשמרת שלו.

לפרסום מאמרים בוואלה! דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully