וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל: המשטרה לא הודיעה על החטיפה בזמן

14.6.2014 / 21:05

פרסום ראשון: רק כמה שעות לאחר שנודע למשטרה על החטיפה - הועברה ההודעה לצבא. כשהחטופים נעלמו החלה המשטרה לחקור ואף הקימה חפ"ק, אך צה"ל גילה על האירוע רק ב-4:00 בבוקר

צילום: קובי אליהו, עומר מירון, ניב אהרונסון, רויטרס, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

במשך שעות ידעה המשטרה על היעלמותם של שלושת הנערים שנחטפו בגוש עציון, מבלי לעדכן את צה"ל בעניין – כך עולה ממידע שהגיע אמש (שבת) לידי וואלה! חדשות. עקבותיהם של נפתלי פרנקל, אייל יפרח וגיל-עד שאער נעלמו ובעקבות החשש לחייהם של הנעדרים, הוקם חפ"ק משטרתי בקריית ארבע. אך רק ב-4:00 לפנות בבוקר, שעות לאחר תחילת האירוע, גילו בצה"ל על החטיפה.

עוד על חטיפת הנערים בגוש עציון:
יעלון: "הנחת העבודה שלנו היא כי הנעדרים בחיים"
צפו: כוחות מיוחדים של צה"ל מחפשים אחר החטופים
הותרו לפרסום שמותיהם של שלושת החטופים

מחקירת האירוע עולה כי שאער ופרנקל עזבו את הישיבה בהתנחלות כפר עציון בשעה 22:00 ויידעו את הוריהם שהם עושים את דרכם הביתה לטלמון ולנוף איילון. עדי ראיה תיארו כי זמן קצר לאחר מכן ראו את השניים עומדים בצומת אלון שבות ומנסים לעצור טרמפ לכיוון בית שמש. בסביבות 21:40 שוחח יפרח עם אחד מחבריו ואמר לו שהוא מחכה לטרמפ בדרכו לביתו שבאלעד. בשלב זה, נעלמו עקבותיהם של השלושה. האינדיקציה הראשונה לחטיפה התקבלה בשעה 22:25.

לוחמי גדוד גרניט של חטיבת הנח"ל מפעילות בחברון הקשורה בחטיפתם של שלושה נערים. דובר צה"ל
חיילי צה"ל מחפשים אחר החטופים, אתמול/דובר צה"ל

מאותו רגע המשטרה החלה לחקור את הנושא, ובשעה 3:00 בלילה אף הגיע אביו של אחד הצעירים לתחנת המשטרה וסיפר כי אבד הקשר עם שאער ופרנקל. מחשש לחייהם, גם הוקם החפ"ק. אך צה"ל קיבל את המידע על החטיפה רק בסביבות 4:00, שעות לאחר קבלת אותה אינדיקציה ראשונית. רק אז עודכן גם שירות הביטחון הכללי במקרה.

המידע בנוגע להיעלמותו של יפרח הגיע בבוקר למשטרת מחוז ש"י על ידי גורמים בישיבה שבה הוא לומד - ואביו נקרא למשטרה להגיש תלונה. בהמשך הבוקר הובן כי מדובר באירוע חטיפה אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
לוחמי גדוד גרניט של חטיבת הנח"ל מפעילות בחברון הקשורה בחטיפתם של שלושה נערים. דובר צה"ל
החיפושים אחר החטופים, אתמול/דובר צה"ל

כשמדובר באירוע חטיפה בשטחים, הזמן קריטי. ייתכן שאם המשטרה הייתה מעדכנת את צה"ל והשב"כ על החטיפה שעות קודם לכן, החוטפים לא היו מצליחים להיעלם ביתר קלות ולהסתיר את השלושה. סביר להניח שלאחר שהאירוע יסתיים, כוחות הביטחון יחקרו את המקרה בניסיון להבין מדוע לא עבר המידע בזמן.

במשטרת מחוז ש"י אמרו בתגובה: "ישנם הרבה פרטים שקשורים לחקירת החטיפה שלהם ולכן לפי שעה אנו לא מתייחסים, מאשרים או מכחישים, כל פרט שקשור לחקירה ומרכזים מאמץ כביר עם צה"ל והשב"כ באיתורם".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully