וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "הנחת העבודה שלנו היא כי הנעדרים בחיים"

שר הביטחון אמר בתום הערכת מצב: "כנראה שהחטיפה עברה מתחת למכ"ם שלנו". קודם לכן אמר גורם ביטחוני בכיר כי יש התקדמות, אך ציין: "זה עניין של ימים". גל המעצרים מתרחב

צילום: עומר מירון, ניב אהרונסון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

שר הביטחון משה יעלון התייחס בצהריים (שבת) לעניין שלושת הנעדרים, שיש חשש כי נחטפו מגוש עציון שלשום, בתום הערכת מצב עם קצינים בכירים בבסיס החטיבה המרחבית יהודה. "אנו נמצאים בעיצומו של מאמץ מודיעיני", אמר יעלון. "לא מעט כוחות הוקפצו לאזור יהודה ושומרון, בדגש על חברון. כנראה שהחטיפה הזו עברה מתחת למכ"ם שלנו. בוצעו מעצרים וסריקות. אנחנו מקווים שזה יביאו אותנו כמה שיותר מהר אל הנערים כדי לחלץ אותם בחיים".

שר הביטחון משה יעלון בהערכת מעצב על שלושת הנערים הנעדרים. חטמ"ר יהודה, 14 ביוני 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"נמצאים בעיצומו של מאמץ מודיעיני". יעלון בהערכת מצב בחטמ"ר יהודה, בצהריים/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

לדבריו, "המאמץ הוא של כל זרועות הביטחון, במגמה להביא לחילוץ הנעדרים מוקדם ככל האפשר". יעלון ציין כי "הנחת העבודה שלנו היא כי הם בחיים". הוא הוסיף: "עד עכשיו הצלחנו לסכל יותר מ-30 ניסיונות חטיפה ב-2013, ובשנה זו כ-14 חטיפות". בתום הערכת המצב הוחלט כי גל המעצרים יורחב גם למוקדים נוספים ביהודה ושומרון.

קודם לכן אמר גורם ביטחוני בכיר כי חלה התקדמות בעניין שלושת הנערים. עם זאת, הוא ציין כי לא בטוח שהנערים עודם בחיים. לדבריו, לא נראה שזה יסתיים בשעות הקרובות, אלא מדובר בעניין של ימים.

בצהריים הגדיל צה"ל את מספר החיילים הפרושים באזור העיר חברון. בין היתר, תוגברו הכוחות בלוחמי יחידות העילית של צה"ל, וחיילי חטיבות הצנחנים, נח"ל וכפיר. גורם ביטחוני אמר כי כעת נערכים ל"גל ענק של מעצרים".

חשש לחטיפה - כותרות נוספות:
נתניהו שוחח עם אבו מאזן: "הוא האחראי לגורל הנערים"
פאזל מרסיסי מודיעין: כך פועל שב"כ לאתר את הנעדרים
"ארגון המזוהה עם אל-קאעדה קיבל אחריות לחטיפה"
קרובי הנעדרים קיבלו הודעה כוזבת: "חולצו בהצלחה"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
כוח צה"ל עצר הלילה פעילי חמאס באזור חברון. דובר צה"ל
כוחות צה"ל, הלילה בחברון/דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, בא הבוקר לבסיס החטיבה המרחבית יהודה וקיים הערכת מצב עם ראש אגף המבצעים, אלוף יואב הר אבן, עם מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף-משנה אליעזר טולדנו, ועם קצינים בכירים נוספים. בצהריים תתקיים הערכת מצב נוספת, שבה ישתתף גם סגן הרמטכ"ל, אלוף גדי אייזנקוט.

מוקדם יותר הבוקר פתח צה"ל בגל מעצרים ביהודה ושומרון ופשט על מקומות שונים באזור חברון, כך לפי פלסטיניים. לפי הדיווחים, בעיר עצמה עצרו כוחות צה"ל כמה אסירים משוחררים ופעילים מארגון חמאס, ובין העצורים שתי נשים בהיריון. בשעות הבוקר המאוחרות, בתום כמה שעות מתוחות, הורגש שקט בעיר ולא נראתה נוכחות גדולה של כוחות ביטחון ישראליים. לוחמי חטיבת הצנחנים הם שמרכזים את המאמצים בעיר.

לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא, הכוחות פרצו לעשרות בתים והחרימו קלטות וידאו של מצלמות מעקב, ו-12 מתושבי העיר נעצרו. דווח כי צה"ל נכנס גם לכמה כפרים באזור חברון, בהם דורא, יטא, סמוע, בית כאחל ותרקומיא, והציב מחסומים בחלקה הצפוני של העיר וכן בכניסה לחלק מהכפרים.

לפי הדיווחים הפלסטיניים, צה"ל תשאל אנשים ונכנס לבתים בכל רחבי אזור חברון והפשיטות נמשכו גם בהמשך הבוקר, תוך התמקדות בשכונת אל-ג'לדה בחברון. דווח כי שניים מהעצורים הם צראר אבו מנשאר ואיאד שבאנה, שהיו בעבר במעצר מנהלי בישראל. הראשון היה במעצר במשך שלוש שנים. עוד דווח כי עצור אחר הוא מרואן עוס, בן 37 מהכפר אדנא, שהחיפוש בביתו ארך כארבע שעות.

כוח צה"ל ביצע הבוקר מעצרים רבים בסביבת העיר חברון. דובר צה"ל
מעצר פלסטיני בכניסה לעיר חברון, הבוקר/דובר צה"ל
כוח צה"ל עצר הלילה פעילי חמאס באזור חברון. דובר צה"ל
דווח כי מוקד החיפושים היה בשכונת אל-ג'לדה/דובר צה"ל

אמש הפציר חמאס בפלסטינים בכל יהודה ושומרון להתעמת עם כוחות צה"ל. דובר הארגון, חסאם בדראן, קרא בדף הפייסבוק שלו לתושבי האזור שלא לאפשר לצה"ל לנוע בחופשיות בחברון וסביבותיה. הוא ציין כי זוהי הזדמנות להרחיב את היקף המאבק ולהחזיר את הגדה המערבית למקומה הטבעי ב"שלטון ההתנגדות".

דובר גדודי עז-א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, אבו-עוביידה, פרסם הודעה בטוויטר בעקבות האירוע, ובה נכתב: "כל עוד יש פלסטינים המתנגדים בגדה, הכובש לא ינוח על זרי הדפנה והציונים ייכוו מאש הפשעים שהם מבצעים באסירים ובמסגד אל-אקצא". בכירים אחרים בג'יהאד האיסלאמי ובחמאס אמרו לכלי תקשורת ערביים כי יש להמשיך לחטוף ישראליים כדי להביא לשחרור אסירים פלסטינים.

כוח צה"ל עצר הלילה פעילי חמאס באזור חברון. דובר צה"ל
כוח צה"ל עצר הלילה פעילי חמאס באזור חברון/דובר צה"ל

ברחבי יהודה ושומרון החלו חגיגות לאחר היוודע דבר היעלמותם של הנערים. בכלי התקשורת הפלסטינים דווח כי תושבי מחנות הפליטים בשכם ובג'נין ירו יריות שמחה, וגם בחברון נשמעו יריות והיו תהלוכות. אסירים פלסטינים המוחזקים בישראל הביעו גם כן שמחה על האירוע.

(עדכון ראשון: 8:55)

שר הביטחון משה יעלון בהערכת מעצב על שלושת הנערים הנעדרים. חטמ"ר יהודה, 14 ביוני 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יעלון עם אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני
ג'יפים צבאיים של החטיבה המרחבית יהודה בסריקות אחר הנערים הנעדרים בגדה, 13 ביוני 2014. יותם רונן
ג'יפים צבאיים של החטיבה המרחבית יהודה בסריקות אחר הנערים הנעדרים בגדה, 13 ביוני 2014/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully