וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי הנעדרים קיבלו הודעה כוזבת: "חולצו בהצלחה"

14.6.2014 / 0:06

הודעות שקריות על המבצע לאיתור שלושת תלמידי הישיבה הנעדרים הופצו באופן נרחב ברשתות החברתיות ובווטסאפ, והגיעו גם למשפחות. "למי שהפיץ את השמועה אין מושג כמה פגע במשפחה"

צילום: עומר מירון, ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

עוד לפני שהותר לפרסום כי שלושה תלמידי ישיבה נעדרים מיום חמישי וכי יש חשש שנחטפו בידי גורמים עוינים, שורה של הודעות כוזבות בנושא הופצו אתמול (שישי) ברשתות החברתיות ובאפליקציית ווטסאפ. אחת ההודעות בישרה על סיום חיובי לאירוע הדרמטי: "במבצע משולב של השב"כ וצה"ל, יחידות מסתערבים וכוחות ימ"מ, הגיעה אחת מהדרמות הגדולות בעשור האחרון אל סיומה", נכתב בהודעה שהתיימרה להיות מטעם דובר צה"ל. "שני נערים, תושבי השומרון, תלמידי ישיבה בכפר עציון, נחטפו אתמול בידי ארגון הג'יהאד האיסלאמי. הכוח הצליח לחלץ את שני הנערים וחמישה מחבלים נהרגו".

עוד בנושא:
חשש לחטיפה: שלושה נערים ישראלים נעדרים בשטחים
הנערים נעדרים בשטחים: "קיווינו שהוא ישן אצל חבר"

את ההודעה הזו קיבלו עשרות כלי התקשורת וגורמים במערכת הביטחון. חלק מכלי התקשורת אף החליטו לפרסם את ההודעה, במחשבה שמדובר בהודעה אמיתית מדובר צה"ל. עם זאת, עד מהרה הוציאו אנשי דובר צה"ל הודעת הכחשה, שלפיה מדובר בהודעה מומצאת וכוזבת לחלוטין. המשטרה תבדוק מי עומד מאחורי ההודעה.

לפני שהספיקו בצה"ל להכחיש את הדברים, הגיעה ההודעה ה"משמחת" גם למכשירי הטלפון של משפחות הנערים הנעדרים. ביישוב שבו מתגורר אחד הנערים הנעדרים, בן 16, קיבלו בהלם את ההודעה על חילוץ הנערים. "ההודעה הגיעה לבית המשפחה", סיפר גורם ביישוב. "אנשים החלו לצעוק משמחה ולפרוץ בבכי. למי שהפיץ את השמועה הזו בשביל להפיג מעט שיעמום אין מושג כמה הוא פגע במשפחה".

הטרמפיאדה בגוש עציון שבה המתינו הצעירים שנעדרים. עומר מירון
הטרמפיאדה בגוש עציון שבה נראו לאחרונה הנערים הנעדרים/עומר מירון

כוחות הביטחון ממשיכים בסריקות אחר שני הנערים בני ה-16 והצעיר בן ה-19, שעקבותיהם נעלמו שלשום לאחר שיצאו בשעה 22:00 מהישיבה שבה הם לומדים בגוש עציון לכיוון בנימין. בשעה 22:15 זיהו אותם עוברי אורח תופסים טרמפים, ומאז נעלמו עקבותיהם. קרוביהם לא הצליחו להשיג אותם בטלפון, דבר שעורר את חשדם.

במערכת הביטחון חוששים כי השלושה נחטפו בידי גורמי עוינים. החל משעות הבוקר המוקדמות פרסו בצה"ל כוחות מיוחדים וכוחות חי"ר מתוגברים באוגדת יהודה ושומרון בניסיון לאתר רמזים להיעלמותם של הנערים. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הנחה את כל היחידות המיוחדות להיות בכוננות מלאה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סריקות אחר שלושת הנערים שנעדרים בשטחים. סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
סריקות אחר הנעדרים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות תצפית

חפ"ק של פיקוד המרכז של צה"ל בשיתוף המשטרה, בפיקודו של אלוף ניצן אלון, הוקם בקריית ארבע, ואליו מתנקז מידע שנאסף מהשטח. בסריקות, שחלקן נעשות בתוך כפרים פלסטיניים בשטחי A, משתתפות יחידות עילית של הצבא. במאמץ לאתר את הנעדרים משתתפים גם שב"כ, אגף המודיעין של צה"ל, משמר הגבול ומשטרת ישראל.

עדכון ראשון: 18:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully