וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כוחות מיוחדים של צה"ל מחפשים אחר החטופים

14.6.2014 / 17:06

בסרטון שפרסם דובר צה"ל נראים הכוחות מסיירים בחטיבה המרחבית יהודה במטרה לאתר את שלושת הנערים שנעדרים מאז ערב יום חמישי. במערכת הביטחון מרחיבים את גל המעצרים

צילום: דובר צה"ל

כמעט 48 שעות חלפו מאז נעלמו עקבותיהם של נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח, אך עדיין נראה שאין קצה חוט למקום הימצאם של החטופים. דובר צה"ל פרסם הערב (שבת) סרטון וידאו שבו נראים כוחות מיוחדים של הצבא מסיירים בחטיבה המרחבית יהודה, במסגרת החיפושים אחר שלושת הנערים שככל הנראה תפסו טרמפ בצאתם מהישיבה בה הם לומדים בהתנחלות כפר עציון.

עוד על היעדרות הנערים:
הותרו לפרסום שמותיהם של שלושת הנעדרים
יעלון: "הנחת העבודה שלנו היא כי הנעדרים בחיים"
עמוס גלעד: "מערכת הביטחון כמו קפיץ דרוך"

נפתלי, גלעד ואייל נעדרים: "הנחת העבודה - הם בחיים". עומר מירון
נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח/עומר מירון

בתום הערכה שקיים בצהריים שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הוחלט להרחיב את גל המעצרים לעבר מוקדים נוספים בגדה המערבית. יעלון שנועד עם קצינים בכירים בבסיס החטיבה המרחבית יהודה אמר: "אנו נמצאים בעיצומו של מאמץ מודיעיני. לא מעט כוחות הוקפצו לאזור יהודה ושומרון, בדגש על חברון. כנראה שהחטיפה הזו עבר מתחת למכ"ם שלנו. בוצעו מעצרים וסריקות. אנחנו מקווים שזה יביאו אותנו כמה שיותר מהר אל הנעדרים כדי לחלץ אותם בחיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שר הביטחון משה יעלון בהערכת מעצב על שלושת הנערים הנעדרים. חטמ"ר יהודה, 14 ביוני 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון משה יעלון בהערכת המצב עם הקצינים הבכירים/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

לדברי יעלון, "המאמץ הוא של כל זרועות הביטחון, במגמה להביא לחילוץ הנעדרים מוקדם ככל האפשר". שר הביטחון ציין כי "הנחת העבודה שלנו היא כי הם בחיים". הוא הוסיף: "עד עכשיו הצלחנו לסכל יותר מ-30 ניסיונות חטיפה ב-2013, ובשנה זו כ-14 חטיפות". בתום הערכת המצב הוחלט כי גל המעצרים יורחב גם למוקדים נוספים ביהודה ושומרון.

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (מיל') עמוס גלעד, התייחס גם הוא למצב הרגיש. "בסוף אתה צריך להתלכד סביב מטרה – להחזיר את הצעירים", אמר באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. לדבריו, בשעות אלה נעשה "מאמץ מודיעיני עצום, וכל המערכת היא כמו קפיץ דרוך. אנחנו משרטטים את כל האפשרויות למיקומם ורק לאחר מודיעין מדויק נדע היכן הם. צריך לשחרר אותם בכל שיטה אפשרית. עובדים על זה יום ולילה". גלעד הוסיף כי כוחות הביטחון הפלסטיניים "הם חלק מהמשוואה. היו מקרים שהם החזירו תושבים מערים לכוחות הביטחון של הרשות". יחד עם זאת, הדגיש גלעד: "אני סומך בעיקר על היכולות שלנו".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully