וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד: "מערכת הביטחון כמו קפיץ דרוך"

ראש האגף המדיני-ביטחוני הבהיר שכוחות הביטחון הפלסטיניים "הם חלק מהמשוואה" באיתור הנעדרים, אך הדגיש: "אני סומך בעיקר על היכולות שלנו". מצנע: "על נתניהו לדבר עם אבו מאזן"

צילום: עומר מירון, ניב אהרונסון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

המתיחות הרבה ברחבי הגדה המערבית, בשל החשש הכבד לחטיפת שלושה תלמידי ישיבה מגוש עציון, גררה במהלך היום (שבת) שורת התייחסויות מצד גורמים פוליטיים וביטחוניים בולטים. "בסוף אתה צריך להתלכד סביב מטרה – להחזיר את הצעירים", אמר ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, שדיבר במהלך אירוע "שבתרבות" בבאר שבע.

לדבריו, בשעות אלה נעשה "מאמץ מודיעיני עצום, וכל המערכת היא כמו קפיץ דרוך. אנחנו משרטטים את כל האפשרויות למיקומם ורק לאחר מודיעין מדויק נדע היכן הם. צריך לשחרר אותם בכל שיטה אפשרית. עובדים על זה יום ולילה". גלעד הוסיף כי כוחות הביטחון הפלסטיניים "הם חלק מהמשוואה. היו מקרים שהם החזירו תושבים מערים לכוחות הביטחון של הרשות". יחד עם זאת, הדגיש גלעד: "אני סומך בעיקר על היכולות שלנו".

חשש לחטיפה בשטחים - כותרות אחרונות:
יעלון: "הנחת העבודה שלנו היא כי הנעדרים בחיים"
נתניהו שוחח עם אבו מאזן: "הוא האחראי לגורל הנערים"
קרובי הנעדרים קיבלו הודעה כוזבת: "חולצו בהצלחה"
פאזל מרסיסי מודיעין: כך פועל שב"כ לאתר את הנערים

כוח צה"ל ביצע הבוקר מעצרים רבים בסביבת העיר חברון. דובר צה"ל
"המערכת היא כמו קפיץ דרוך". כוחות צה"ל באזור חברון, היום/דובר צה"ל

ח"כ עמר בר-לב (העבודה) הודה כי בשל הימשכות פעולות איתור הנעדרים - נפתלי פרנקל, בן 16 וחצי מנוף איילון, גיל-עד שאער, בן 16 וחצי מטלמון ואייל יפרח, בן 19 מאלעד, "זה נראה כמו פעולה מתוכננת היטב. אנחנו לא יודעים באמת מה קורה". בר-לב, לשעבר מפקד סיירת מטכ"ל וכיום חבר ועדת חוץ וביטחון בכנסת, הבהיר כי "הנחת העבודה צריכה להיות שהנעדרים עדיין בחיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ח"כ רגב: "לא נבהלת מאינתיפאדה שלישית"

מטבע הדברים, ההתייחסות לאירוע עוררה ויכוח פוליטי באשר לאופן שבו יש להתנהל מול הרשות הפלסטינית והעומד בראשה במסגרת הניסיונות לאתר את הנערים. "הייתי שמח אילו נתניהו היה מרים טלפון לאבו מאזן וקורא לו לשתף פעולה, גם תקשורתית, כדי לסיים את הפרשה", אמר ח"כ עמרם מצנע (התנועה). לדבריו, "הסכם הפיוס הפלסטיני נמצא בסימן שאלה. לאבו מאזן יש אינטרס לסיים את הפרשה, לחמאס יש אינטרס אחר לחלוטין". הוא הוסיף כי "מניסיון העבר, אם החוטפים עשו זאת כדי להשיג קלף מיקוח, הם לא ירימו את ראשם בקרוב".

ח"כ מירי רגב (הליכוד-ביתנו) הדגישה כי "צריך להפעיל לחץ על אבו מאזן, שמבחינתי אחראי על החטיפה". לדבריה, "אם יקרה משהו לנערים, אני לא נבהלת מאינתיפאדה שלישית והחזרת ההרתעה לאזור יהודה ושומרון. אם הם לא יחזרו בחיים, המצב ביהודה ושומרון לא יהיה כפי שהוא היום". היא הוסיפה כי "אבו מאזן צריך לדאוג לכך שהם יחזרו בשלום. צריך להפעיל לחץ בינלאומי. אני מאמינה שמערכת הביטחון עשתה את כל המתבקש כדי לכתר את אלו שהעלימו את הנערים. אני יודעת שיש שיתוף פעולה במערכת הביטחון בין הישראלים והפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully