וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותרו לפרסום שמותיהם של שלושת החטופים

14.6.2014 / 19:16

שלושת הנערים, שנחטפו בגוש עציון, הם נפתלי פרנקל, בן 16 וחצי מנוף איילון, גיל-עד שאער, בן 16 וחצי מטלמון ואייל יפרח, בן 19 מאלעד. גורם ביטחוני: "התקדמות זהירה" בחקירה

צילום: עומר מירון, ניב אהרונסון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

שלושת הנערים, שיש חשש שנחטפו מגוש עציון בלילה שבין חמישי לשישי, הם נפתלי פרנקל, בן 16 וחצי מנוף איילון, גיל-עד שאער, בן 16 וחצי מטלמון שבבנימין ואייל יפרח, בן 19 מאלעד – כך הותר לפרסם היום (שבת) בצהריים. פרנקל הוא הנעדר שלו גם אזרחות אמריקנית, בנוסף לזו הישראלית. גורם ביטחוני טען הערב כי קיימת "התקדמות זהירה" בחקירת החטיפה.

חשש לחטיפה - כותרות נוספות:
ביקורת בצה"ל: "מדיניות הטרמפים בגדה - הפקרות"
"נתניהו שוחח עם אבו מאזן: הוא האחראי לגורל הנערים"
השלכות החטיפה: סתימת הגולל על חידוש המו"מ. פרשנות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרנקל, שער ויפרח/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשעות אחר הצהריים התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בנוסף לכך, במהלך הלילה התפוצצה רקטה בשטח פתוח באזור המועצה האזורית שער הנגב, וגם באירוע זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה לקרטה שנורתה הלילה, תקף חיל האוויר יעדי טרור בדרום רצועת עזה. דובר צה"ל מסר: "זוהו פגיעות מדויקות במטרות. צה"ל לא יסבול ניסיונות פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל ויפעל נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל".

בצהריים התייחס שר הביטחון, משה יעלון, לנושא בתום הערכת מצב שכינס עם קצינים בכירים בבסיס החטיבה המרחבית יהודה. "אנו נמצאים בעיצומו של מאמץ מודיעיני", אמר יעלון. "לא מעט כוחות הוקפצו לאזור יהודה ושומרון, בדגש על חברון. כנראה שהחטיפה הזו עבר מתחת למכ"ם שלנו. בוצעו מעצרים וסריקות. אנחנו מקווים שזה יביאו אותנו כמה שיותר מהר אל הנעדרים כדי לחלץ אותם בחיים".

לדברי יעלון, "המאמץ הוא של כל זרועות הביטחון, במגמה להביא לחילוץ הנעדרים מוקדם ככל האפשר". שר הביטחון ציין כי "הנחת העבודה שלנו היא כי הם בחיים". הוא הוסיף: "עד עכשיו הצלחנו לסכל יותר מ-30 ניסיונות חטיפה ב-2013, ובשנה זו כ-14 חטיפות". בתום הערכת המצב הוחלט כי גל המעצרים יורחב גם למוקדים נוספים ביהודה ושומרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שר הביטחון משה יעלון בהערכת מעצב על שלושת הנערים הנעדרים. חטמ"ר יהודה, 14 ביוני 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יעלון בהערכת מצב עם אלוף פיקוד המרכז ועם סגן הרמטכ"ל בחטמ"ר יהודה/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

קודם לכן אמר גורם ביטחוני בכיר כי חלה התקדמות בעניין שלושת הנערים. עם זאת, הוא ציין כי לא בטוח שהנערים עודם בחיים. לדבריו, לא נראה שזה יסתיים בשעות הקרובות, אלא מדובר בעניין של ימים.

בצהריים הגדיל צה"ל את מספר החיילים הפרושים באזור העיר חברון. בין היתר, תוגברו הכוחות בלוחמי יחידות העילית של צה"ל, וחיילי חטיבות הצנחנים, נח"ל וכפיר. גורם ביטחוני אמר כי כעת נערכים ל"גל ענק של מעצרים".

(עדכון ראשון: 15:02)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully