וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצב החשוד שקיים קשר אסור עם פקודה: מפקד מחוז ש"י

24.1.2015 / 8:00

לאחר חשיפת הפרשה בוואלה! חדשות, הותר לפרסום כי ניצב קובי כהן הוא החשוד במעשים. על פי החשד, כהן ניהל עם השוטרת התכתבות בפייסבוק בעלת אופי מיני, במסגרתה אף הבטיח לה שתקודם בארגון. השבוע נחקר במשך תשע שעות

מפקד מחוז ש"י, ניצב קובי כהן. דוברות משטרת ישראל,
ניצב קובי כהן בלשכתו/דוברות משטרת ישראל

ניצב קובי כהן, מפקד מחוז ש"י במשטרה, הוא הניצב החשוד בניהול קשר אסור עם שוטרת שהייתה תחת פיקודו - כך הותר הבוקר (שבת) לפרסום. החקירה החלה בעקבות תלונה אנונימית שהתקבלה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), עליה דווח לראשונה בוואלה! חדשות לפני כשבועיים. כהן, המכהן בתפקיד הבכיר משנת 2013, חשוד כי במהלך כהונתו בתפקיד החל להתכתב עם שוטרת בפייסבוק ועל פי החשד אף הבטיח לה כי ייקח אותה לפולין, על אף שלא שובצה לנסיעה, שבה עמד כראש המשלחת מטעם המשטרה.

על פי תוכן ההתכתבות, שהגיע לידי מח"ש, כהן הבטיח לכאורה לשוטרת כי אם היא "תיצמד אליו", ותתלווה אליו למסע המשטרה לפולין, "יהיה לך טוב", כלשונו. בהתכתבות נראה לכאורה כי הקצין הבכיר אף הבטיח לשוטרת שהיא תקודם בארגון. כמו כן, מההתכתבות עולות מחמאות של הקצין לשוטרת, שבהן תיאר כמה הוא "מחבב" אותה.

ביום חמישי נחקר כהן במשך למעלה מתשע שעות במשרדי מח"ש שבירושלים. במהלך החקירה, הטיחו בפני כהן החוקרים את החשדות וטענו, בין היתר, כי חיזר אחרי השוטרת, קיים איתה קשר אסור ואף קידם אותה בניגוד לחוק. כהן עצמו הודה בחלק מן החשדות המיוחסים לו ובסיום החקירה שוחרר לביתו והודיע למפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, כי הוא יוצא לחופשה עד ליום שלישי הקרוב.

השוטרת הסבירה את מהות הקשר וסירבה להתלונן

במסגרת החקירה, גבו החוקרים שורה של עדויות, בהן עדות של אותה השוטרת עמה ניהל לכאורה הקצין הבכיר קשר רומנטי. השוטרת סירבה להתלונן נגד הקצין אך הסבירה את מהות הקשר בין השניים. גם את סביבתו של הקצין בדקו חוקרי מח"ש במטרה לנסות ולברר את הקשר בין השניים.

כהן קודם כמה פעמים בשנים האחרונות לאחר שורה של פרישות או קידומים. טרם מינויו של יוחנן דנינו למפכ"ל, בעת שכיהן כמפקד המחוז הדרומי במשטרה, שימש כהן כסגנו, ובעקבות הוואקום שנוצר לאחר קידום דנינו, כיהן כהן, בדרגת תת ניצב, כמפקד מחוז בפועל. לאחר מינויו של ניצב יוסי פריינטי למפקד המחוז הדרומי, מונה כהן לתפקיד סגן מפקד מחוז ש"י. גם אז שפר מזלו, שכן ניצב עמוס יעקב שכיהן כמפקד מחוז ש"י עבר לפקד על משמר הגבול, וכהן החל לכהן כמפקד מחוז ש"י בפועל ואף קודם לדרגת ניצב.

בקיץ האחרון, במהלך כהונתו של כהן, אירע מחדל מוקד 100 במחוז ש"י, שבמסגרתו המוקד המשטרתי לא זיהה קריאות מצוקה של שלושת הנערים שחייגו למוקד והפצירו בפני המוקדנים כי חטפו אותם. ועדת הבדיקה המליצה להדיח שורה של קצינים, ביניהם ראש אגף המבצעים של המחוז ניצב משנה שי אזולאי, אך מי שהיה בראש צוות הבדיקה, תת ניצב משה ברקת, לא היה יכול בדרגתו לקבוע ממצאים כלפי כהן עצמו.

גורמים במשטרה מספרים כי כמה קציני במשטרה סבורים כי כבר בעת אותו המחדל היה צריך כהן לתלות את הדרגות וללכת לביתו. לטענתם, אם הוועדה המליצה על הדחתו של אזולאי לאחר שמצאה כי הוא אחראי על המחדל באופן עקיף, כך הייתה צריכה להיות המסקנה לגבי כהן, שהיה המפקד הבכיר ביותר במחוז שאחראי על המחדל. עם זאת, מפכ"ל המשטרה חנן עליו ונתן לו הזדמנות שנייה במחוז.

מינויים בצמרת המשטרה, מאי 2013. טלי מאייר
ניצב קובי כהן/טלי מאייר

לא מדובר בפרשייה הראשונה בקדנציה של דנינו שבה מסתבך ניצב מכהן. תחילה, חוקרי מח"ש הביאו להגשת כתב אישום נגד ניצב ניסו שחם, שהואשם בעבירות של מרמה, הפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית. בתיקו של שחם מעורבות שמונה שוטרות שהותקפו על ידו לכאורה, בעת כהונתו כמפקד מחוז ירושלים וסגן מפקד מחוז ירושלים.

בהמשך, הציבור נחשף לפרשת "הרב והניצב", שבמסגרתה עלה שמו של ניצב מנשה ארביב, שכיהן כראש יחידה להב 433, כמי שקיבל לכאורה טובות הנאה שונות מהרב יאשיהו פינטו. פינטו עצמו מסר את החומרים שיש בידיו כלפי ארביב, ביניהם חשבוניות ממלונות שבהם אירח לכאורה את ארביב בארצות הברית ועדויות לכך שסייע לכאורה לבנו של ארביב במציאת עבודה בחו"ל בעת שכיהן כנספח משטרת ישראל באמריקה.

לאחר חתימת הסדר טיעון שנוי במחלוקת של הפרקליטות עם פינטו, במסגרתו הודה פינטו במתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה, נחקר ארביב באזהרה במחלקה לחקירות שוטרים. בעקבות התפוצצות הפרשה, גם ארביב הגיש את התפטרותו למפכ"ל. חקירה זו טרם הסתיימה וטרם הוגש כתב אישום נגד ארביב.

עוד בוואלה! חדשות:
אחרי חיסול העד: מה יעלה בגורל המשפט נגד רוחן?
פלסטיני בן 18 עם סכין נעצר ליד בית הנשיא בירושלים
ארגנטינה: "סוכני מודיעין אחראים למותו של התובע ניסמן"

בהמשך, נאלצו כחולי המדים לספוג את פרישתו של ניצב ברונו שטיין, מפקד מחוז מרכז. שטיין פרש יום למחרת פרסום תמונות בעיתון הארץ, שבהן נראה חוגג במסיבת גיוס של בתו של רונאל פישר, אשר נחשד בעבירות של תיווך בשוחד בפרשת אלון חסן.

ניצב אחרון שנאלץ לפשוט את המדים, עם זאת, בהקשר הרבה פחות מפוקפק, הוא ניצב יוסי פריינטי, ששימש מפקד מחוז ירושלים. עם תחילת השמועות למרוץ למפכ"לות, הודיע פריינטי למפכ"ל כי הוא פושט את המדים. הסיבה, כך לטענתו, היא כי הוא לא בנוי לשמועות "זדוניות" מצד קולגות במשטרה אשר עתידות לצוץ עקב היותו אחד המועמדים הבולטים לרשת את כיסאו של דנינו בתפקיד. ראוי להדגיש כי דווקא בהקשר לפריינטי התיק ששמו נקשר אליו נסגר מחוסר אשמה. זאת לאחר שעובדת משק בית בביתו השכור בירושלים הודתה כי בדתה תלונה של עבירת מין נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully