וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרב פינטו: ניצב ארביב נחקר לראשונה

12.10.2014 / 12:38

לאחר שהרב חתם על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות, הגיע מפקד יחידת להב 433 לשעבר למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים בירושלים כדי להיחקר בחשד שקיבל ממנו טובות הנאה

ניצב מנשה ארביב, מפקד יחידה להב-433, בהצהרה לאחר פיצוץ רכב הפרקליט בתל אביב, 8 באוקטובר 2013. דרור עינב
חשוד בקבלת טובות הנאה. מנשה ארביב/דרור עינב

מפקד יחידת להב 433 של המשטרה לשעבר ניצב בדימוס מנשה ארביב הגיע הבוקר (ראשון) לראשונה לחקירה במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בירושלים בחשד לקבלת טובות הנאה מחסידיו של הרב יאשיהו פינטו. זימונו של ארביב מגיע לאחר שהרב פינטו חתם עם הפרקליטות על הסכם עד מדינה נגד ארביב.

בתמורה לחתימה על ההסכם נקבע כי פינטו יודה בכל סעיפי כתב האישום נגדו, המייחס לו עבירות של מתן שוחד לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה המשטרה, תת-ניצב אפרים ברכה, בסכום של כ-400 אלף שקלים, הצעת שוחד נוספת בסכום דומה וכן עבירות של שיבוש מהלכי משפט. לפי כתב האישום המתוקן שהוגש נגדו, פינטו הציע לשחד את תנ"צ ברכה בשל חששו מחקירת משטרה שנפתחה נגד עמותת "חזון ישעיה" שבראשה הוא עמד.

טלטלה במשטרה || כותרות נוספות:
3 מפרקליטיו של הרב פינטו ביקשו להתפטר מייצוגו
פינטו בחקירה: "התת-ניצב היה בא לאוטו ויוצא עם מעטפות כסף"
אישום: הרב פינטו שיחד את תנ"צ ברכה בכ-400 אלף שקל

החשד נגד ניצב ארביב מתמקד בטענת הרב לכך שבנו של קצין המשטרה נהג לקבל מחסידיו תמיכה חודשית בסך 2,000 דולר במשך תקופה ארוכה, וכן סיוע בדיור במנהטן ותשלום לעורכת דין שטיפלה בהסדרת הוויזה שלו בארצות הברית. יתרה מכך, בן ציון סוקי, עוזרו של הרב פינטו, טען בתצהיר שהעביר לידי מח"ש כי ניצב בדימוס ארביב דרש וקיבל סוויטה לשימושו במלון דירות במנהטן, הנמצא בבעלותו של סוקי.

פרקליטיו של ארביב, עורכי הדין גדעון פישר, יהושע רזניק ולימור הלוי, מסרו בשמו כי "לאחר הודעת המדינה לבג"ץ על כך שמידע שמסר פינטו נבדק ונמצא לא מהימן התבקש ניצב ארביב להגיע למשרדי מח"ש להמשך בדיקת מסכת הכזבים שפיזר פינטו, כדי לייצר הסחה מהפרשה המרכזית בה מואשמים פינטו ואנשיו בגניבת מיליוני שקלים מעמותה למען נזקקים וניצולי שואה. ניצב ארביב יציג בפני נציגי המשטרה מידע שהוא לבדו מצדיק את ביטול ההסכם עם פינטו".

עורכי הדין הביעו תמיהה "על כך שמערכת האכיפה, המכנה בעצמה את פינטו שקרן המפיץ בדותות הגובלים בדיבה נגד קצין אחר, הפך לפתע לעד מדינה נגד ניצב ארביב בחסות הסכם מפוקפק, המעלה חשש כבד למניעים העומדים אחריו וראויים בעצמם לבדיקה יסודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully