וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החשד לקשר אסור עם פקודה: מפקד מחוז ש"י פורש מהמשטרה

24.1.2015 / 11:08

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו קיבל את בקשתו של ניצב קובי כהן, שיפרוש מהשירות בימים הקרובים. כפי שנחשף לראשונה בוואלה! חדשות, הוא חשוד שניהל התכתבות בעלת אופי מיני עם שוטרת, שבה הבטיח לה שתקודם בארגון

מפקד מחוז ש"י, ניצב קובי כהן. דוברות משטרת ישראל,
יפרוש בימים הקרובים. ניצב כהן/דוברות משטרת ישראל

מפקד מחוז ש"י במשטרה, ניצב קובי כהן, החליט לפרוש מהמשטרה בשל החשד לכך שקיים קשר אסור עם פקודה שלו. מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו קיבל היום (שבת) את בקשתו של ניצב כהן, שיפרוש מהשירות כבר בימים הקרובים. כהן הוא הניצב השישי שפורש בתקופתו של המפכ"ל דנינו. קדמו לו ניסו שחם, רוני עטיה, ברונו שטיין, מנשה ארביב ויוסי פריינטי.

"המפכ"ל קיבל את בקשתו ואמר כי הוא מצר על הנסיבות שבהן ניצב כהן מסיים את תפקידו", נמסר מהמשטרה. "המפכ"ל הודה לניצב כהן על שירות מסור ומקצועי לאורך שנים, שבהן ביצע שורה ארוכה של תפקידים מבצעיים ומרכזיים במשטרת ישראל ובהן תרם רבות לארגון לציבור ולבטחון מדינת ישראל" .

החקירה בנדון החלה בעקבות תלונה אנונימית שהתקבלה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), שעליה דווח לראשונה בוואלה! חדשות לפני כשבועיים. כהן, המכהן בתפקיד הבכיר משנת 2013, חשוד כי במהלך כהונתו בתפקיד החל להתכתב עם שוטרת בפייסבוק ועל פי החשד אף הבטיח לה כי ייקח אותה לפולין, על אף שלא שובצה לנסיעה, שבה עמד כראש המשלחת מטעם המשטרה.

עוד על הפרשה, שנחשפה בוואלה! חדשות:
מח"ש בודקת אם ניצב קיים קשר אסור עם פקודה
הניצב החשוד שקיים קשר אסור עם פקודה: מפקד מחוז ש"י

המפכ"ל יוחנן דנינו בכנס המועדון לתעשייה ולמסחר. דרור עינב
הניצב השישי שפורש במהלך כהונתו. דנינו/דרור עינב

על פי תוכן ההתכתבות, שהגיע לידי מח"ש, כהן הבטיח לכאורה לשוטרת כי אם היא "תיצמד אליו", ותתלווה אליו למסע המשטרה לפולין, "יהיה לך טוב", כלשונו. בהתכתבות נראה לכאורה כי הקצין הבכיר אף הבטיח לשוטרת שהיא תקודם בארגון. כמו כן, מההתכתבות עולות מחמאות של הקצין לשוטרת, שבהן תיאר כמה הוא "מחבב" אותה.

ביום חמישי נחקר כהן במשך למעלה מתשע שעות במשרדי מח"ש שבירושלים. במהלך החקירה, הטיחו בפני כהן החוקרים את החשדות וטענו, בין היתר, כי חיזר אחרי השוטרת, קיים איתה קשר אסור ואף קידם אותה בניגוד לחוק. כהן עצמו הודה בחלק מן החשדות המיוחסים לו.

סגנו של ניצב כהן, תת-ניצב דוד ביטון, ימלא את מקומו עד למינוי מפקד מחוז חדש, שיתרחש כנראה רק שימונה מפכ"ל חדש בעוד כחצי שנה. במשטרה מעריכים כי לנוכח המחסור בקצינים בדרגת ניצב עקב שורה של פרשיות בשורותיה, לא מן הנמנע כי תנ"צ ביטון יועלה בדרגה וימונה למפקד המחוז בפועל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

במהלך כהונת דנינו: שורת פרישות של ניצבים

לא מדובר בפרשה הראשונה בקדנציה של דנינו שבה מסתבך ניצב מכהן. תחילה, חוקרי מח"ש הביאו להגשת כתב אישום נגד ניצב ניסו שחם, שהואשם בעבירות של מרמה, הפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית. בתיקו של שחם מעורבות שמונה שוטרות שהותקפו על ידו לכאורה, בעת כהונתו כמפקד מחוז ירושלים וסגן מפקד מחוז ירושלים.

בהמשך הציבור נחשף לפרשת "הרב והניצב", שבמסגרתה עלה שמו של ניצב מנשה ארביב, שכיהן כראש יחידה להב 433, כמי שקיבל לכאורה טובות הנאה שונות מהרב יאשיהו פינטו. פינטו עצמו מסר את החומרים שיש בידיו כלפי ארביב, ביניהם חשבוניות ממלונות שבהם אירח לכאורה את ארביב בארצות הברית ועדויות לכך שסייע לכאורה לבנו של ארביב במציאת עבודה בחו"ל בעת שכיהן כנספח משטרת ישראל באמריקה. לאחר חתימת הסדר טיעון שנוי במחלוקת של הפרקליטות עם פינטו, במסגרתו הודה פינטו במתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה, נחקר ארביב באזהרה במחלקה לחקירות שוטרים. בעקבות התפוצצות הפרשה, גם ארביב הגיש את התפטרותו למפכ"ל. חקירה זו טרם הסתיימה וטרם הוגש כתב אישום נגד ארביב.

בהמשך, נאלצו כחולי המדים לספוג את פרישתו של ניצב ברונו שטיין, מפקד מחוז מרכז. שטיין פרש יום למחרת פרסום תמונות בעיתון הארץ, שבהן נראה חוגג במסיבת גיוס של בתו של רונאל פישר, אשר נחשד בעבירות של תיווך בשוחד בפרשת אלון חסן.

ניצב אחרון שנאלץ לפשוט את המדים, עם זאת, בהקשר הרבה פחות מפוקפק, הוא ניצב יוסי פריינטי, ששימש מפקד מחוז ירושלים. עם תחילת השמועות למרוץ למפכ"לות, הודיע פריינטי למפכ"ל כי הוא פושט את המדים. הסיבה, כך לטענתו, היא כי הוא לא בנוי לשמועות "זדוניות" מצד קולגות במשטרה אשר עתידות לצוץ עקב היותו אחד המועמדים הבולטים לרשת את כיסאו של דנינו בתפקיד. ראוי להדגיש כי דווקא בהקשר לפריינטי התיק ששמו נקשר אליו נסגר מחוסר אשמה. זאת לאחר שעובדת משק בית בביתו השכור בירושלים הודתה כי בדתה תלונה של עבירת מין נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully