וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נסראללה מחפש אותנו": בצפון נערכים, וחוששים ממנהרות וטילים

21.1.2015 / 0:26

יומיים אחרי התקיפה בסוריה, ובצל הגברת הכוננות בגבול, מתקבלים דיווחים על תנועה ערה של חיל האוויר באזור הר דב - שמגבירים את מפלס הלחץ ביישובי הצפון. "עד שבסיס לא יעוף בשמיים מפיצוץ מנהרה, לא יתעוררו"

צילום: רויטרס, טל אנגלנדר, עריכה: שניר דבוש

מתוח בצפון: יומיים אחרי התקיפה בסוריה והאיומים שבעקבותיה מכיוון איראן וחיזבאללה, ובצל תגבור הכוחות הצבאיים בגבול, הצבת מערכת כיפת ברזל באזור וסגירת כביש הצפון הישן (8967) - גובר החשש בקרב התושבים ביישובים סמוכי הגדר מפני התפרצות של מערכה נוספת.

רוב התושבים אמנם שומרים על שגרת חייהם הרגילה, אולם הם הונחו לשמור על ערנות מוגברת, והצטוו כבר משלשום שלא להתקרב לגדר הגבול עם לבנון. כמו כן, כמה ראשי רשויות הנחו לפתוח מקלטים הנמצאים בתחומי מוסדות ציבוריים. הדיווחים מאמש (שלישי) בתקשורת הערבית על תנועה חריגה של מטוסי קרב ומסוקים ישראלים בשמי דרום לבנון באזור הר דב לא עוזרים להפחתת הלחץ.

"כינסנו את כל מנהלי בתי הספר ואת מנהלי המחלקות במועצה כדי לרענן את נוהל 'משיגרה לחירום'", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי. "אנחנו בהחלט לא מזלזלים באיומי חיזבאללה ומקווים שלא יקרה שום דבר, אבל אם יקרה - אנחנו נהיה ערוכים כמו תמיד".

חיסול בכירי חיזבאללה בגולן || סיקור מיוחד:
תיעוד: כך נראה האזור שהותקף בסוריה רגעים אחרי ההפצצה
הקמפיין החדש של חיזבאללה: "בשתי מילים - הכינו מקלטיכם"
אלפים בהלוויית מורנייה: "חיזבאללה יגיב בטילים לישראל"

חיילים במחסום בכביש הצפון. ג'יליס
חיילים בגבול הצפון, אמש/ג'יליס

על פי דיווח בעיתון הלבנוני א-ספיר, המזוהה עם חיזבאללה, גורמים המקורבים לארגון טוענים כי הוא יגיב ב"עוצמה" לחיסול. התושבים ביישובים הסמוכים לגבול מתייחסים לדיווחים אלו ברצינות רבה. "הבוקר דיברתי עם אמא לשלושה ילדים שבעלה משרת בשירות קבע ולא נמצא בבית. היא אומרת לי: 'אני יושבת לבד בבית ומפחדת, אני לא יודעת מה לעשות'. אנחנו לא יודעים מה להגיד לאנשים", אמר עופר שמיר, מזכיר מושב זרעית שבגליל המערבי. "כשנסראללה אומר משהו, אז זה קורה. אם זה יקרה אצלנו, או בשתולה או באביבים או בגזרה המזרחית, אני לא יודע. זרעית זה נראה לי מקום טוב באמצע".

תושבים בזרעית דיווחו לאחרונה על תנועה חריגה בצד הלבנוני של הגבול, אשר הורגשה גם בתחילת השבוע במקום, זמן קצר לפני התקיפה בסוריה. בעקבות עדויות של תושבים המתלוננים על רעשי חפירות מתחת לבתיהם, מתנהל בחודשים האחרונים מאבק עיקש מול מערכת הביטחון בדרישה שזו תשלול אפשרות להימצאות מנהרת תופת המתחילה בשטח לבנון וחודרת לשטח ישראל. בחודשים האחרונים הזהירו ראשי היישוב כי אם הצבא לא יחפור במקומות החשודים שסומנו, הם יהיו אלו שיקדחו במקום על מנת לאשר או לשלול הימצאותה של מנהרה כזו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"יודעים בוודאות שקיימת פה מנהרה"

"מערכת הביטחון מתעקשת לטמון את ראשה בחול, ולכן אנחנו פונים לגורמים מקצועיים בארץ ובחו"ל שמוכנים לקחת על עצמם את מלאכת האיתור והחפירה", אמר שמיר. "עד שהבסיס בזרעית לא יעוף לשמים ויהרגו שם חיילים, הם לא יתעוררו. אנחנו כבר לא יודעים באיזו שפה להסביר להם שיש פה איום ממשי על התושבים ועל החיילים שמשרתים פה. זה נשמע לא טוב, אבל אנחנו יודעים בוודאות שקיימת כאן מנהרה. השאלה עכשיו היא מתי האדון באיראן יחליט שהגיע הזמן להפעיל אותה".

חסן נסראללה נואם לתומכי חיזבאללה – דאחייה, ביירות, נובמבר 2014. רויטרס
התושבים חוששים. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה/רויטרס

החקלאים בצפון קיבלו כאמור הוראה להתרחק ממוקדי החיכוך שעל הגבול. עם זאת, לא כולם נרתעים מאיומיו של נסראללה. שלמה אזולאי, תושב זרעית, שנפצע מפגיעת פצצת מרגמה במלחמת לבנון השנייה, הבהיר: "אין לי היום דז'ה וו. התחושות הן שהצבא עושה את מה שמוטל ומצופה ממנו ואני סומך עליו". לדבריו, "אני לא חושש לחזור למטעים גם בגלל שחיזבאללה שקוע עמוק בבוץ הסורי. המצב היום הוא שונה מזה שהיה פה אפילו לפני שנה. לפני שנה לוחמי חיזבאללה הסתובבו ממש על הגבול ומאז שהם בסוריה אני כבר לא רואה אותם".

בניגוד לאזולאי, דובי אמיתי, תושב מטולה, שמעבד אף הוא מטעים בסמוך לגבול, הודה כי "העסק כרגע הוא מאוד רגיש. יש היערכות, אנחנו מכירים את המצבים המשתנים הללו. לא צריך לטמון את הראש בחול, צריך להיערך ולהתכונן". לדבריו, "יש לנו קשר ישיר ורציף עם הצבא וההנחיה היחידה שניתנה לנו היא להתרחק ממקודי חיכוך על הגדר וזאת הנחיה שאנחנו כבר יודעים לחיות איתה. אבל חוץ מזה אנחנו ממשיכים לשמור על שגרת חיים מלאה. להערכתי המתיחות תימשך כמה ימים ואנחנו צריכים להיות מוכנים ולא להקל ראש כי נסראללה מחפש אותנו. זה לא סוד. אני לא בטוח שהוא ימצא אותנו על הגדר. יכול להיות שהוא ימצא אותנו במרכז אוכלוסייה כזה או אחר בעולם".

לפניות לכתבת : adihashmonai@walla.co.il

(עדכון ראשון: 20:59)

תושבי הגבול מפגינים על הסרת השמירה ביישובים. אדריאן הרבשטיין
הפגנה של תושבי הגדר/אדריאן הרבשטיין
חיילים במחסום בכביש הצפון. ג'יליס
הכביש החסום, אמש/ג'יליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully