וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטע בכביש הצפון הישן נסגר לתנועת מבקרים

צה"ל הורה לאסור את התנועה בכביש 8967 בין היישובים אביבים ודובב עבור מי שאינו תושב האזור, וזאת מחשש לאירועים ביטחוניים. חקלאים באזור הונחו שלא לעבד את אדמותיהם

צילום: רויטרס, טל אנגלנדר, עריכה: שניר דבוש

(הלילה: נפרסה סוללת "כיפת ברזל" בגבול לבנון)

מקטע בכביש 8967 בגבול לבנון, המכונה כביש הצפון, נסגר לתנועה היום (שלישי) עבור מי שאינו תושב האזור בשל חשש מאירוע ביטחוני. צה"ל הורה לסגור את קטע הכביש בין היישובים אביבים ודובב. כמו כן, חקלאים באזור הונחו שלא לעבד את אדמותיהם באזור, וזאת מחשש לאירועים ביטחוניים.

מדובר בקטע כביש של מאות מטרים על גבול גדר המערכת. גורמים בצה"ל אומרים שהחלטה זו התקבלה בהמשך להנחייה שניתנה כבר אתמול בבוקר לחקלאים שלא לעבד את המטעים הסמוכים לגבול. למרות שתושבי היישובים הסמוכים לכביש הצפון הישן יכולים להשתמש בכביש מקביל המרוחק יותר מהגבול, התושבים המתגוררים בסמוך ונוהגים להשתמש בכביש זה, מורשים לעבור בקטע הסגור.

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי צה"ל מתגבר ביממה האחרונה את כוחותיו ברמת הגולן בגבול עם לבנון, זאת בעקבות התקיפה שבוצעה שלשום באזור קוניטרה, שבה נהרגו בכירי חיזבאללה, בהם ג'יהאד מורנייה, וכמה מאנשי משמרות המהפכה האיראניים. כחלק כך תוגברו מערכים ממוקדים בגבול הצפון מול הזירה הסורית והלבנונית, לרבות מערך התצפיות מהקרקע ומערך ההגנה האווירי. אמש נפרסו סוללות "כיפת ברזל" באזור הצפון.

לקריאה נוספת:
"גורם ישראלי: לא ניסינו לחסל את הגנרל האיראני"
המבקר הציג את יועציו בבדיקת התנהלות המדינה ב"צוק איתן"
הלוחמים תוארו כגיבורים, החיילות "לא איבדו עשתונות"

כביש הצפון 899. קובי ליאני
כביש הצפון הישן/קובי ליאני

בתוך כך, התכנס היום הקבינט המדיני-ביטחוני בירושלים כדי לקבל עדכונים על אודות ההתפתחות בזירה הצפונית. לדברי גורם ביטחוני, הקבינט התכנס בעיקר כדי לקבל מידע מודיעיני על התרחשויות בגבולות והערכות לגבי האפשרויות לתגובת חיזבאללה.

ביממה האחרונה מתקבלים דיווחים רבים מצד אזרחים על שיירות טנקים, נגמ"שים וסוללות ארטילריה שנראו על כביש 6 בדרך צפונה. לדברי גורמי צבא, "פיקוד צפון מתנהל כבשגרה ותנועת הכוחות בשטח קשורה לתרגילים של כוחות סדיר ומילואים". זאת ועוד, חיילים מילואים דיווחו כי קיבלו הודעות באמצעות מערכת טלפונים של משרדי קישור של צה"ל, לעדכון אתרי גיוס למקרה חירום. גורמי צבא הסבירו כי מדובר בריענון נהלים ונתונים שמתקיימים מדי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully