וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החיסול: צה"ל מתגבר כוחות ברמת הגולן ובגבול לבנון

20.1.2015 / 15:32

ביממה האחרונה החל צה"ל לפרוס כוחות מתוגברים בגבולות בצפון, זאת לאחר חיסול בכירים מחיזבאללה ואנשי משמרות המהפכה האיראניים. אמש הוצבו סוללות "כיפת ברזל" באזור הצפון

צילום: רויטרס, טל אנגלנדר, עריכה: שניר דבוש

צה"ל מתגבר ביממה האחרונה את כוחותיו ברמת הגולן בגבול עם לבנון, זאת בעקבות התקיפה שבוצעה שלשום באזור קוניטרה, שבה נהרגו בכירי חיזבאללה וכמה מאנשי משמרות המהפכה האיראניים - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. כחלק כך תוגברו מערכים ממוקדים בגבול הצפון מול הזירה הסורית והלבנונית, לרבות מערך התצפיות מהקרקע ומערך ההגנה האווירי. אמש נפרסו סוללות "כיפת ברזל" באזור הצפון.

בתוך כך, התכנס היום הקבינט המדיני-ביטחוני בירושלים כדי לקבל עדכונים על אודות ההתפתחות בזירה הצפונית. לדברי גורם ביטחוני, הקבינט התכנס בעיקר כדי לקבל מידע מודיעיני על התרחשויות בגבולות והערכות לגבי האפשרויות לתגובת חיזבאללה.

ביממה האחרונה מתקבלים דיווחים רבים מצד אזרחים על שיירות טנקים, נגמ"שים וסוללות ארטילריה שנראו על כביש 6 בדרך צפונה. לדברי גורמי צבא, "פיקוד צפון מתנהל כבשגרה ותנועת הכוחות בשטח קשורה לתרגילים של כוחות סדיר ומילואים". זאת ועוד, חיילים מילואים דיווחו כי קיבלו הודעות באמצעות מערכת טלפונים של משרדי קישור של צה"ל, לעדכון אתרי גיוס למקרה חירום. גורמי צבא הסבירו כי מדובר בריענון נהלים ונתונים שמתקיימים מדי שנה.

חיסול חיזבאללה בגולן || כל הסיפורים החמים בוואלה! חדשות:
איראן: "ישראל תספוג מכה קטלנית בשל רצח בנינו"
דיווח: נסראללה ינאם בקרוב ויגיב לחיסול אנשי הארגון
חובת ההוכחה על נתניהו ויעלון | דעה

שיירות של צה"ל בצפון הארץ , ינואר 2015. י.מ חדר מצב, מערכת וואלה! NEWS
שיירת נגמ"שים בדרך צפונה/מערכת וואלה! NEWS, י.מ חדר מצב

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ התייחס אמש להשלכות אפשריות של התקיפה בסוריה: "אנו עשויים להיות מאותגרים בכל נקודת זמן בכל אחת מזירות הפעולה שלנו - בין אם בדרום, במרכז או בצפון". בטקס שנערך בבסיס צה"ל בגלילות שבו הוענק פרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות, הוסיף גנץ כי "אנחנו כמובן ערוכים ודרוכים לכל התפתחות ומוכנים ליזום או לפעול ככל שיידרש".

מפקד משמרות המהפכה של איראן, הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי, הגיב היום לתקיפה והזהיר כי טהראן תגיב בכוח להרג בכיריה בתקיפה בסוריה. "רצח בני האיסלאם מהווה נקודת מפנה חדשה בקריסת המשטר הציוני", אמר ג'עפרי. "משמרות המהפכה ידאגו להרס המשטר הציוני. הציונים ממתינים כעת למכת ברק קטלנית".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חסן נסראללה נואם לתומכי חיזבאללה – דאחייה, ביירות, נובמבר 2014. רויטרס
"הארגון יגיב בעוצמה". נסראללה/רויטרס

הבוקר דיווח עיתון לבנוני כי מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, צפוי לנאום בתחילת השבוע הבא ולהגיב להריגת אנשיו בתקיפה. היומון הלבנוני א-ספיר, המקורב לחיזבאללה, דיווח כי נסראללה הקדים את נאומו, אותו תכנן לשאת ב-16 בפברואר, יום השנה לחיסולו של עימאד מורניה - אביו של ג'יהאד מורניה.

אמש אמרו מקורבים לחיזבאללה כי הארגון יגיב ב"עוצמה" לחיסולו של ג'יהאד מורנייה, גם אם "לא ימהר לממש את הנקמה". בעיתון א-ספיר נכתב כי "התגובה בלתי נמנעת, אולם חיזבאללה יחליט על הצעד הבא בצורה שקולה ורגועה. חיסולם של שישה אנשי חיזבאללה בקוניטרה ייענה בתגובה כואבת ובלתי צפויה אך היא תהיה נשלטת ולא תגיע לידי מצב של מלחמה כוללת. עם זאת, אנו נערכים לכל תרחיש אפשרי".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully