וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובת ההוכחה על נתניהו ויעלון

20.1.2015 / 9:36

אם חיסול בכירי החיזבאללה בגולן לא נעשה בשל ירידה בסקרים של מפלגת השלטון, על ראש הממשלה ושר הביטחון לפרט בפני הציבור הישראלי איזה סכנה מיגרו

תקיפת חיל האוויר בסוריה (על פי פרסום זרים, כמובן), שבמהלכה חוסלו ג'יהאד מורנייה, גנרל איראני ועוד כמה פעילים בחיזבאללה התרחשה בעיתוי די מוזר. מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה תקפה ישראל יעדים של הארגון השיעי ושל משטר אסד רק בעקבות תקריות בגבול הגולן או במקרים שהיה מדובר בשיירה שהובילה נשק איכותי מסוריה לחיזבאללה. התקיפה המסתורית שלשום הייתה בגדר סיכול ממוקד, דבר חריג בגבול הצפון בזמני רגיעה. האם ייתכן שהאצבע על ההדק הייתה קלה יותר בשל הבחירות הקרבות?

לדברי אלוף (במיל') יואב גלנט, שדרך קבלת ההחלטות בצמרת המדינית אינה זרה לו, ייתכן שכן. "מתוך אירועים בעבר, אתה יכול ללמוד שלפעמים יש עיתוי שהוא לא בלתי-קשור לנושא הבחירות", אמר גלנט, שמונה לתפקיד הרמטכ"ל על ידי ראש הממשלה נתניהו, עד שנחשפה פרשת הקרקעות. מפקד פיקוד דרום לשעבר הזכיר בהקשר זה את חיסולו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס אחמד ג'עברי קצת לפני בחירות 2013. "עיתוי חיסולו של ג'עברי לא היה אירוע שניתן היה לעשות אותו רק בתאריך ההוא", ציין לפני שחזר בו מעט מאוחר יותר, אחרי שככל הנראה הבין שיש דברים שעדיף שיישארו בסוד.

חיסול בכירי חיזבאללה בגולן | סיקור מיוחד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, משה יעלון, בביקור בבסיס חיל הים באשדוד, אוגוסט 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
העמימות פועלת לרעתם. נתניהו ויעלון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני
"אין ספק שמורנייה וחבר מרעיו לא עסקו בתכנון פרויקטים לקידום שלום כלל-אזורי, אך מה גרם להחלטה ליפול דווקא אתמול, ולא נניח לפני חודשיים?"

אין ספק שמורנייה וחבר מרעיו לא עסקו בתכנון פרויקטים לקידום שלום כלל-אזורי, אך מה גרם להחלטה ליפול דווקא אתמול, ולא נניח לפני חודשיים? כמובן שישראל הרשמית לא מאשרת ולא מכחישה את הדיווחים, אך אין זה מפריע לקברניטיה להפיק מזה הון פוליטי. שר הביטחון התחמק מלענות תשובה ישירה בנושא וטען כי "אם לפי טענת חיזבאללה אנשיהם נפגעו בחיסול, שיסבירו מה הם עושים בסוריה". עם זאת, הוא לא היסס לתקוף באותה נשימה את יצחק הרצוג וציפי לבני ולהפריח סיסמאות ביטחוניות, על פי הקו הרשמי של הליכוד. "אם הרצוג ולבני היו מנהלים את המדינה, היינו כבר בחמאסטן ביהודה ושומרון", הצהיר יעלון.

לכן, קשה שלא לפקפק בכורח שבביצוע התקיפה דווקא עכשיו. אותה מדיניות אנכרוניסטית של עממיות פועלת לרעת נתניהו ויעלון – אם אכן היה שווה לקחת הסיכון בעימות כולל עם חיזבאללה, שידוע שיהיה קשה הרבה יותר ממבצע "צוק איתן", מדוע לא יואילו בטובם ראש הממשלה ושר הביטחון לדבר בגלוי על הסכנה המוחשית שאותה מיגרו אתמול? רק כך אולי נאמין שלתקיפה אין קשר לירידה בסקרים ולרצון להסיט את הדיון על הכלכלה והחברה לדיון הבלתי-נגמר על הביטחון, כפי שקרה בכל מערכות הבחירות האחרונות.

לפרסום מאמרים בוואלה! דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully