וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: בנו של עימאד מורנייה נהרג בתקיפה בסוריה

18.1.2015 / 18:39

לפחות 6 לוחמי חיזבאללה נוספים נהרגו בתקיפה האווירית הישראלית באזור קוניטרה. עוד דווח כי בין ההרוגים, אנשי "משמרות המהפכה" האיראניים. גורם ישראלי לסוכנות הידיעות הצרפתית: "תקפנו גורמים טרוריסטיים"

צלמים זמניים מורשים

ג'יהאד מורנייה, בנו של ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה לשעבר עימאד מורנייה, שחוסל בשנת 2008, נהרג היום (ראשון) בתקיפה האווירית הישראלית ברמת הגולן הסורית - כך אישרו גורמים בחיזבאללה, לאחר הדיווח ברשת הלבנונית "אל-מיאדין", המקורבת לארגון. לאחרונה דווח כי מורנייה מונה לתפקיד מפקד גזרת הגולן בחיזבאללה.

"במהלך סיור באזור כפר מזרעאת אל-אמל, במחוז קוניטרה, קבוצת לוחמים של חיזבאללה נפלה קורבן לתקיפת מסוקים של האויב הציוני", נמסר מהארגון לרשת "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה. כמו כן, גורם המקורב לחיזבאללה אישר בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית כי שישה לוחמים נוספים של הארגון נהרגו. בין ההרוגים, מוחמד עיסא, בכיר הזרוע הצבאית ובין מפקדי הכוחות בעיראק ובסוריה, וקולונל עלי טבטבאי, בכיר איראני.

עוד בוואלה! חדשות:
"דאעש פלסטין": 7 נאשמים שתכננו להקים שלוחה לארגון בישראל
המחבלים מפריז נטמנו בחשאי; חובבי נשק בארה"ב שיחזרו את הטבח
"מי שלא ירצה את הפרקליט הצבאי, יקבל את האג"

ג'יהאד מורנייה, בנו של עימאד מורנייה. AP
ג'יהאד מורנייה/AP

כמו כן, דווח בכלי תקשורת שונים כי לפחות שישה בני אדם נוספים, ככל הנראה אנשי "משמרות המהפכה" האיראניים, נהרגו בתקיפה באזור קוניטרה. מוקדם יותר היום, פורסם ברשת הלבנונית "א-נשרה" כי מטרת התקיפה הייתה מפקד בכיר בארגון חיזבאללה.

גורם ביטחוני ישראלי מסר מוקדם יותר היום לסוכנות הידיעות הצרפתית כי ישראל ביצעה תקיפה אווירית נגד "גורמים טרוריסטיים" שתכננו לבצע פיגועים נגד ישראל. הגורם אישר את הדיווחים בכלי התקשורת בלבנון בנוגע לתקיפה, אולם סירב לפרט בנוגע למטרות שהותקפו. לדברי הגורם הישראלי, מטוסים ישראליים ללא טייס (מל"טים) פעלו באזור. מדובר צה"ל נמסר: "איננו מגיבים לפרסומים זרים".

מפגינים נושאים את תמונתם של חאפז ובשאר אסד ושל חסן נסראללה בביירות, 2005. GettyImages
מפגינים בביירות נושאים את תמונותיהם של נשיא סוריה בשאר אסד ושל מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה/GettyImages

מוקדם יותר, דווח ברשת "אל-מיאדין" כי כלי טיס ישראלי שיגר שני טילים לעבר יעדים במזרעאת אל-אמל שבקוניטרה. ארגון זכויות אדם סורי שמושבו בבריטניה מסר כי התקיפה כוונה נגד כלי רכב צבאיים, אולם לא ידוע אם הם שייכים לצבא סוריה, לכוחות חיזבאללה או לארגוני המורדים.

בחודש ספטמבר, הבהיר סגן יו"ר המועצה המבצעת של חיזבאללה, נביל קאוק, כי נוכחות הכוחות בסוריה חשובה "יותר מאי פעם". לדבריו, המלחמה בינם לבין "דאעש והכופרים", לא יכולה להישאר במישור המילולי, וצריכה לעלות שלב. "לא ניכנס איתם ל'מלחמת הצהרות' או לוויכוחים פוליטיים", אמר קאוק. "מה שיש בינינו הוא קרב, ואנחנו ננצח בו ונכתוש אותם".

לדבריו, הצורך של הארגון להישאר בסוריה חשוב לעם הלבנוני ולעולם כולו, בשל האיום מצד "המדינה האיסלאמית" והארגונים המסתעפים ממנו על לבנון. "בכל יום שעובר, העם בלבנון והעולם כולו מבינים את הצורך שבהישארות חיזבאללה בסוריה", אמר קאוק. הוא הוסיף כי תמונת המצב השתנתה לאחר שהמורדים הסונים כבשו את העיר ערסאל שבבקעת הלבנון אשר גובלת עם סוריה לפני כחודש. "המצב כבר לא יהיה אותו הדבר אחרי ערסאל", הוסיף.

בנאום לציון שמונה שנים למלחמת לבנון השניה, הכריז מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כי "הניצחון על דאעש אפשרי בהחלט". בדבריו, אמר כי "דאעש הם כופרים שמאיימים על סוריה ועיראק, צריך להתרחק מהם". הוא הבטיח: "אנחנו בתור עם נישאר פה ולא נעזוב. נישאר כאן וננצח".

לפניות לכתב: aviissacharoff@walla.com

(עדכון ראשון: 17:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully