וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: "לא נצא מסוריה – נישאר לכתוש את דאעש"

בכיר בארגון ציין כי נוחות הארגון השיעי בסוריה "חשובה מאי פעם", וכי בכוונתם להשמיד את "המדינה האיסלאמית". חמינאי מתנגד לשיתוף פעולה עם ארה"ב נגד דאעש: "ידי האמריקנים מלוכלכות"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: אנשי דאעש לוכדים לוחמי חיזבאללה)

סגן יו"ר המועצה המבצעת של חיזבאללה, נביל קאוק, אמר היום (שני) במהלך עצרת של הארגון כי נוכחות הכוחות בסוריה חשובה כעת "יותר מאי פעם". לדבריו, המלחמה בינם לבין "'המדינה האיסלאמית' (דאעש) והכופרים", לא יכולה להישאר במישור המילולי, וצריכה לעלות שלב. "לא ניכנס איתם ל'מלחמת הצהרות' או לוויכוחים פוליטיים", אמר קאוק. "מה שיש בינינו הוא קרב, ואנחנו ננצח בו ונכתוש אותם".

לדבריו, הצורך של הארגון להישאר בסוריה חשוב לעם הלבנוני ולעולם כולו, בשל האיום מצד "המדינה האיסלאמית" והארגונים המסתעפים ממנו על לבנון. "בכל יום שעובר, העם בלבנון והעולם כולו מבינים את הצורך שבהישארות חיזבאללה בסוריה", אמר קאוק. הוא הוסיף כי תמונת המצב השתנתה לאחר שהמורדים הסונים כבשו את העיר ערסאל שבבקעת הלבנון אשר גובלת עם סוריה לפני כחודש. "המצב כבר לא יהיה אותו הדבר אחרי ערסאל", הוסיף.

לקריאה נוספת:
דאעש הוציאו להורג חייל לבנוני, חבריו מתחננים על נפשם
סעודיה נתנה ללבנון מיליארד דולר כדי להיאבק בדאעש
נסראללה: "דאעש נדון להיכשל במוקדם או במאוחר"

מזכל חיזבאללה חסן נסראללה נואם בפני תומכיו. ביירות, נובמבר 2013. רויטרס
"זה קרב, ואנחנו ננצח בו", אמר בכיר בארגון. מזכ"ל חיזבאללה, נסראללה/רויטרס

"הדאגה של החיזבאללה ליציבות הפנימית הפתיעה את ה'כופרים'", המשיך קאוק בהתייחסו להחלטת הארגון להישאר במדינה ולהיאבק בדאעש. "לא נאפשר להם להעתיק את מלחמת האחים שמתחוללת בעיראק ובסוריה ללבנון. לא ניתן להם להשיג רווחים על חשבון הריבונות והכבוד בלבנון".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם לפני כחודש לציון שמונה שנים למלחמת לבנון השניה, וכבר אז אמר כי "הניצחון על דאעש אפשרי בהחלט". בדבריו, אמר כי "דאעש הם כופרים שמאיימים על סוריה ועיראק, צריך להתרחק מהם". הוא הבטיח: "אנחנו בתור עם נישאר פה ולא נעזוב. נישאר כאן וננצח".

חיילי צבא לבנון בדרך לעיר ערסאל. רויטרס
חיילי צבא לבנון בדרכם לקרב על העיר ערסאל, לפני כחודש/רויטרס

כמה ימים קודם לכן, מיד לאחר כיבוש העיר ערסאל וקרבות עקובים מדם שהחלו בין צבא לבנון לבין המורדים הסונים, התכנסה ממשלת לבנון לישיבת חירום, וראש הממשלה תמאם סלאם אמר כי "לא נחתום על שום עסקה עם המורדים". משרד החוץ הסורי הודיע אז כי הוא "ניצב לצד צבא לבנון במאבקו בכופרים", ומועצת הביטחון של האו"ם פרסמה הודעת תמיכה בממשלת לבנון. אפילו העורכים הבכירים של כלי התקשורת בלבנון התכנסו לדיון מיוחד, והודיעו בתום הפגישה על "צורך דחוף להתאחד בשפה התקשורתית לתמוך במאבקו של הצבא נגד החמושים האיסלאמיסטים".

בתוך כך, המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, אמר היום כי ארצו דחתה בקשה מצד ארצות הברית לשיתוף פעולה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית". בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט הרשמי שלו כתב חמינאי: "כבר בהתחלה שאלה ארצות הברית באמצעות שגרירה בעיראק אם נוכל לשתף פעולה נגד דאעש. אמרתי שלא, כיוון שידיהם מלוכלכות". לדבריו, "שר החוץ קרי שאל באופן אישי את (עמיתו האיראני) מוחמד ג'וואד זריף, וזריף דחה את הבקשה". חמינאי שוחרר הבוקר מבית החולים אחרי ניתוח שעבר בערמונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully