וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלים מפריז נטמנו בחשאי; חובבי נשק בארה"ב שיחזרו את הטבח

האחים קואשי נטמנו בחלקות לא-מסומנות, כדי למנוע מתומכיהם לעלות אל הקבר. לא ברור היכן ייקבר אמדי קוליבאלי, המחבל מהמרכול הכשר בפריז. רובאים אמריקנים בנו "מערכת עיתון" בטקסס – ויצאו לניסוי מצמרר

חייל צרפתי מסייר ליד שדה התעופה שארל דה גול – פריז ינואר 2015. AP
חייל צרפתי שהוצב לאבטח את סביבת נמל התעופה שארל דה גול, אמש/AP

שריף קואשי, אחד המחבלים מהפיגוע במערכת "שארלי הבדו" בפריז, נקבר לפנות בוקר (ראשון) סמוך לבירה הצרפתית. ראש העיר ז'נוויה, פרבר צפון-מערבי של פריז, אישר כי קואשי נקבר בטקס קצר, ללא נוכחות בני משפחה.

אחיו של קואשי ושותפו לפיגוע, סעיד קואשי, נקבר שלשום סמוך לעיר רנס שבמזרח צרפת, בנוכחות מצומצמת של קרובים. רעייתו של סעיד קואשי לא השתתפה בהלווייתו. עורך דינה מסר כי היא אינה מעוניינת שכלי התקשורת יעקבו אחרי ויגלו את מיקום הקבר.

לפי החוק הצרפתי, שני האחים זכו לקבורה סמוך למקום מגוריהם, אך נטמנו בחלקות לא-מסומנות, מחשש שהקברים ישמשו מוקד עליה לרגל עבור תומכי הג'יהאד הקיצוני. עדיין לא נודע מה יעלה בגורל גופתו של אמדי קוליבאלי, המחבל מהפיגוע במרכול "היפר כשר". גופתו ככל הנראה עדיין נמצאת בחדר מתים משטרתי.

מתקפת הטרור בפריז - כותרות אחרונות
הפגנות ברחבי העולם המוסלמי: "שרלי הבדו הוא השטן"
חבר ילדות של המחבלים מפריז: "שיחקו להם בראש"
הטבח ב"שרלי הבדו": תיעוד חדש של המחבלים אחרי הפיגוע

בתוך כך, קבוצת רובאים מטקסס ערכה שיחזור של הטבח במערכת "שארלי הבדו", תוך שחבריה משתמשים בכדורי צבע במקום בקליעים חיים. הקבוצה, המכונה "האמת על רובים", בנתה תפאורה המזכירה את מערכת העיתון בפריז, וביקשה לבדוק "האם אדם חמוש היה יכול להציל חיים בזמן הירי".

אחד הטיעונים שמשמשים את חובבי הנשק בארה"ב נגד הניסיון להגביל את רכישת התחמושת, הוא שאדם חמוש יוכל לסייע במניעת ירי המוני. אלא שבשיחזור כפי שתועד בסרטונים, התברר כי בכל תרחיש אפשרי, האדם החמוש - שגולם על-ידי 12 מתנדבים שונים - נהרג. התרחיש היחיד שבו האדם החמוש הצליח להימלט בשלום, היה זה שבו הוא ברח ברגל מחילופי האש - ולא פתח בירי לעבר ה"מחבלים". רק בשבעה מקרים הצליח ה"אזרח" להרוג את אחד ה"מחבלים" לפני שחוסל בעצמו.

הקבוצה ניסתה להמעיט בתוצאות השיחזור, והודיעה כי הוא נערך בתנאים שבהם "שני יורים מיומנים ביותר" גילמו את המחבלים, ואילו "האדם החמוש" היה מצויד באקדח אחד בלבד, "מצב שבו לא ניתן לנצח", לדבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully