וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ג'יהאד מורנייה תכנן עוד פיגועים רצחניים נגד ישראל"

19.1.2015 / 0:05

גורמי מודיעין במערב טענו כי בנו של רמטכ"ל חיזבאללה, שחוסל לכאורה בתקיפת חיל האוויר בקוניטרה, התכוון להוציא לפועל פיגועים נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל ברמת הגולן. "מדובר בטרוריסט חסר מעצורים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

לג'יהאד מורנייה, בנו של רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר שחוסל אתמול, היו בקנה פיגועים קשים ורצחניים נוספים נגד ישראל ברמת הגולן – כך טענו אמש (ראשון) גורמי מודיעין במערב. לדברי הגורמים, הפיגועים המתוכננים כללו, בין היתר, ירי רקטות, חדירות של מחבלים, מטעני חבלה וירי טילים נגד-טנקים. זאת, במטרה להרוג חיילי צה"ל, לפגוע ביישובים ישראליים ברמת הגולן ולהרוג אזרחים ישראלים.

התקיפה בסוריה - כותרות נוספות:
דיווח: כלי טיס ישראלי הפציץ יעדים ברמת הגולן הסורית
לפי מקורות זרים: שרשרת התקיפות של ישראל בסוריה ולבנון
המוח מאחורי שורת פיגועים בגבול: מי היה ג'יהאד מורנייה?

ג'יהאד מורנייה (מימין) בנו של עימאד מורנייה ופאיז מורנייה (משמאל) אביו של עימאד מורנייה. AP
ג'יהאד מורנייה עם סבו, פאיז מורנייה/AP

מורנייה בן ה-25, שחוסל בתקיפה שיוחסה לחיל האוויר הישראלי באזור קוניטרה שבסוריה, עמד, לטענת הגורמים, בראש תשתית טרור נרחבת ועמוקה בחסות איראנית ישירה ובחיבור לחיזבאללה, שכבר פעלה נגד ישראל באזור. "ג'יהאד מורנייה הוא טרוריסט חסר מעצורים שבנה ארגון טרור רציני מאוד בסיוע איראן וחיזבאללה", ציינו הגורמים.

מורנייה הצעיר נחשב בחודשים האחרונים לאחראי על הפעלת כוחות הארגון השיעי ברמת הגולן. יחד עם סמיר קונטאר, ששוחרר מהכלא בישראל ב-2008, מורנייה הצעיר היה אחראי על הפעילות נגד ישראל דרך הגבול הסורי. השניים אחראים, בין היתר, לשורה של פיגועים נגד צה"ל בהר דב ובגולן.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ג'יהאד מורנייה, בנו של עימאד מורנייה. AP
מורנייה הצעיר/AP

חיזבאללה אישר היום לרשת "אל-מיאדין" כי "במהלך סיור באזור כפר מזרעאת אל-אמל, במחוז קוניטרה, קבוצת לוחמים של חיזבאללה נפלה קורבן לתקיפת מסוקים של האויב הציוני". גורם המקורב לחיזבאללה אישר בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית כי שישה לוחמים נוספים של הארגון נהרגו. בין ההרוגים, מוחמד עיסא, בכיר הזרוע הצבאית ובין מפקדי הכוחות בעיראק ובסוריה, וקולונל עלי טבטבאי, בכיר איראני. כמו כן, נהרגו עלי (פואד) חסן, חוסיין חסן ומהדי (נאסר) אל-מוסווי, שתפקידיהם אינם ברורים.

גורם ביטחוני ישראלי מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי ישראל ביצעה תקיפה אווירית נגד "גורמים טרוריסטיים" שתכננו לבצע פיגועים נגד ישראל. הגורם אישר את הדיווחים בכלי התקשורת בלבנון בנוגע לתקיפה, אולם סירב לפרט בנוגע למטרות שהותקפו. לדברי הגורם הישראלי, מטוסים ישראליים ללא טייס (מל"טים) פעלו באזור. מדובר צה"ל נמסר: "איננו מגיבים לפרסומים זרים".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 22:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully