וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: בכיר במשמרות המהפכה נהרג בתקיפה בסוריה

19.1.2015 / 13:57

עלי מוחמד אללה-דאדי נהרג בתקיפה שבה חוסל ג'יהאד מורניה, בנו של עימאד מורניה. לפי הדיווחים המתפרסמים באיראן, הוא היה ממונה על מבצעי מודיעין בסוריה. טהראן: נגיב בזמן - ובמועד

מערכת וואלה!

איראן מאשרת כי גנרל בכיר במשמרות המהפכה נהרג אתמול (ראשון) בתקיפת צה"ל בסוריה. הגנרל זוהה בהודעת משמרות המהפכה בשם עלי מוחמד אללה-דאדי. הוא נהרג בתקיפה שבה חוסל ג'יהאד מורניה, בנו של עימאד מורניה. הלווייתו צפויה להיערך באיראן בימים הקרובים.

לפי הדיווחים המתפרסמים בכלי התקשורת באיראן, אללה-דאדי היה ממונה על מבצעי מודיעין בסוריה, שכוונו בין היתר נגד קבוצות המורדים השונות. אתר איראני נוסף דיווח כי הגנרל האיראני "היה ממונה בעבר על פלוגות סארוללה", וכי הוא "נהרג לצד ג'יהאד מורניה ושלושה בני אדם נוספים במכונית שהותקפה".

לפי דיווחים זרים, השיירה הותקפה אמש בגזרת קוניטרה שברמת הגולן הסורית, כאשר מסוק ישראלי שיגר טילים לעבר שני כלי רכב. מקור המקורב לחיזבאללה אמר כי שישה איראנים נהרגו בתקיפה, בנוסף על ששת אנשי הארגון. הודעת משמרות המהפכה אינה נוקבת במספר ההרוגים.

לפי פרסומים בלבנון, ההרוגים מבין אנשי חיזבאללה, פרט לעימאד מורניה, הם הבכיר מוחמד עיסא, ועוד ארבעה פעילים: עבאס חיג'אזי, מוחמד חסן, ראזי עלי דאווי ועלי איבראהים.

התקיפה בסוריה - כותרות אחרונות
הדיווח הראשון: כלי טיס ישראלי הפציץ יעדים ברמת הגולן הסורית || המוח מאחורי שורת פיגועים בגבול: מי היה ג'יהאד מורנייה? || גורמי מודיעין במערב: ג'יהאד מורנייה תכנן פיגועים רצחניים נגד ישראל || שרשרת התקיפות של ישראל בסוריה ולבנון בשנה האחרונה || פרשנות: נסראללה מחויב להגיב לחיסול - אך ימתין לאישור מאיראן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגנרל האיראני אללה-דאדי./מערכת וואלה!, צילום מסך

בטהראן הגיבו הבוקר לתקיפה בלשון תקיפה, גם אם מעורפלת. מזכ"ל המועצה לביטחון לאומי באיראן, עלי שמחאני, אמר היום כי "ההתנגדות תגיב בכוח בזמן ובמקום המתאימים על המתקפות של הישות הציונית הטרוריסטית". מוקדם יותר הבוקר, שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, גינה את הפעולה בגבול הסורי וכינה אותה "פעולת טרור שביצעה היישות הציונית".

גורם ביטחוני ישראלי מסר אתמול לסוכנות הידיעות הצרפתית כי ישראל ביצעה תקיפה אווירית נגד "גורמים טרוריסטיים" שתכננו לבצע פיגועים נגד ישראל. הגורם אישר את הדיווחים בכלי התקשורת בלבנון בנוגע לתקיפה, אולם סירב לפרט בנוגע למטרות שהותקפו.

לדברי חיזבאללה, "במהלך סיור באזור כפר מזרעאת אל-אמל, במחוז קוניטרה, קבוצת לוחמים של חיזבאללה נפלה קורבן לתקיפת מסוקים של האויב הציוני". גורם המקורב לחיזבאללה אישר כי שישה לוחמים נוספים של הארגון נהרגו, ובהם מוחמד עיסא, בכיר הזרוע הצבאית ובין מפקדי הכוחות בעיראק ובסוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הרג האיראנים מסבך את אפשרויות התגובה

העובדה שגם איראנים נהרגו בתקיפה משמעותה שבסופו של דבר, המפתח להתפתחויות בגבול הצפון בתקופה הקרובה נמצא בידי איראן. הדילמה של השלטונות בטהראן היא האם לאפשר לחיזבאללה להגיב בעוצמה ובכך להוביל להסלמה רבתי, או להתאפק בתגובה.

תגובה של חיזבאללה, אינה בהכרח רצויה מבחינת טהראן, דווקא כאשר הבית הלבן לוחץ על הקונגרס שלא להטיל שום סנקציות חדשות על איראן. האיראנים לא ירצו להיתפס כאשמים בהידרדרות אזורית באופן שיביא לעוד סנקציות עליהם ובנוסף, יסבך את חיזבאללה בחזית לחימה נוספת, בשעה שלאיראן יש פחות ופחות כסף לממן את פעילותו בסוריה, עקב ירידת מחירי הנפט, והיא עצמה מאבדת אנשים בלחימה מול ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ודומיו שם. מנגד התעלמות מהאירוע, תתפרש כחולשה ואף כפחדנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully