וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נסראללה ינאם בקרוב ויגיב לחיסול אנשי הארגון

העיתון הלבנוני א-ספיר מדווח כי מזכ"ל חיזבאללה הקדים את נאומו שתוכנן ליום השנה לחיסול מורניה, וידבר בפני תומכיו כבר ביום ראשון. אסד התקשר לנסראללה להביע תנחומים

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס, טל אנגלנדר; עריכה: שניר דבוש; קריינות: לירון בארי

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה צפוי לנאום בתחילת השבוע הבא, ולהגיב להריגת אנשי הארגון בתקיפת צה"ל בסוריה - כך דיווח הבוקר (שלישי) היומון הלבנוני א-ספיר. בתקיפה נהרגו שישה אנשי חיזבאללה ועוד שישה איראנים.

לפי הדיווח בעיתון הלבנוני המקורב לארגון, נסראללה הקדים את נאומו, אותו תכנן לשאת ב-16 בפברואר, יום השנה לחיסולו של עימאד מורניה. בנאומו, ביום ראשון הקרוב, צפוי מנהיג חיזבאללה להגיב למותו של עימאד מורניה, בנו בן ה-25 של קצין המבצעים של הארגון.

מורניה הבן נהרג ביום שלישי בתקיפה, המיוחסת לישראל בפרסומים זרים. לדברי חיזבאללה, מסוקי צה"ל שיגרו טילים לעבר המכונית שבה נסע עימאד מורניה והבכיר האיראני עלי מוחמד אללה-דאדי. במקביל, דיווח כוח האו"ם בגולן כי הבחין במל"טים ישראלים חוצים את הגבול לסוריה באותה שעה.

חיסול אנשי חיזבאללה - כותרות אחרונות
אחרי התקיפה - סוללת כיפת ברזל נפרסה בגבול לבנון || תיעוד, רגעים אחרי ההפצצה: כך נראה האזור שהותקף בסוריה || החיסול בגולן חשף: איראן מקימה בסיס קדמי נגד ישראל || אלפים בהלוויית מורנייה: "חיזבאללה יגיב בטילים לישראל" || בהרוגי התקיפה - גנרל איראני במשמרות המהפכה

הלווייתו של ג'יהאד מורנייה – דאחייה, ביירות – 19 בינואר 2014. AP
הלווייתו של ג'יהאד מורניה, אמש ברובע הדאחייה בביירות/AP

אמש הודתה איראן כי גם אזרחיה נהרגו בתקיפה, בהם הגנרל אללה-דאדי, שככל הנראה שימש כיועץ מודיעני למשטר הסורי. בתוך כך, העיתון הכווייתי "א-ראי" דיווח הבוקר כי נשיא סוריה, בשאר אסד, שוחח אמש עם חסן נסראללה, והביע בפניו תנחומים על מותם של פעילי חיזבאללה.

אמש אמרו מקורבים לחיזבאללה כי הארגון יגיב ב"עוצמה" לחיסולו של ג'יהאד מורנייה, גם אם "לא ימהר לממש את הנקמה". בעיתון א-ספיר נכתב כי "התגובה בלתי נמנעת, אולם חיזבאללה יחליט על הצעד הבא בצורה שקולה ורגועה. חיסולם של שישה אנשי חיזבאללה בקוניטרה ייענה בתגובה כואבת ובלתי צפויה אך היא תהיה נשלטת ולא תגיע לידי מצב של מלחמה כוללת. עם זאת, אנו נערכים לכל תרחיש אפשרי", אמרו הגורמים.

המקורבים הוסיפו כי אם "הארגון הגיב על מותו של אחד מפעיליו באמצעות מטען צד בחוות שבעא", התגובה למותם של שישה מלוחמיו תהיה "כואבת ומידתית". לדבריהם, "על אף שבחיזבאללה לא מתכוונים לשבור את הכלים, הארגון מתכונן לתסריט הגרוע ביותר שבו ישראל תחליט לצאת להרפתקה בלבנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully