וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כך נראה האזור שהותקף בסוריה רגעים אחרי ההפצצה

רשת "אל-מיאדין" חשפה ביום ראשון תיעוד של המכונית שהותקפה ברמת הגולן הסורית. בין ההרוגים, בכיר חיזבאללה ג'יהאד מורנייה, ובכירים נוספים מהארגון ומהכוחות האיראניים הפועלים עמם בשיתוף פעולה

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס, טל אנגלנדר; עריכה: שניר דבוש; קריינות: לירון בארי

ג'יהאד מורנייה, בכיר חיזבאללה ובנו של ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה לשעבר עימאד מורנייה, שחוסל בשנת 2008, נהרג ביום ראשון בתקיפה של מסוק ישראלי – כך לפי פרסומים זרים – ששיגר שני טילים לעבר שיירת מכוניות בכפר מזרעת אל-אמל, שבאזור העיר קוניטרה שבגולן הסורי. תיעוד שנחשף אמש ברשת הלבנונית "אל-מיאדין" מציג את ממדי ההרס של המתקפה.

מלבד מורנייה, נהרגו במתקפה המפקד הבכיר מוחמד עיסא, ועוד ארבעה פעילים, עבאס חיג'אזי, מוחמד חסן, ראזי עלי דאווי ועלי איבראהים. כמו כן, מקור המקורב לחיזבאללה אמר כי שישה איראנים נהרגו בתקיפה.

עוד בוואלה! חדשות:
אלפים בהלוויית מורנייה: "חיזבאללה יגיב בטילים לישראל"
הקמפיין החדש של חיזבאללה: "בשתי מילים - הכינו מקלטיכם"
איראן: בכיר במשמרות המהפכה נהרג בתקיפה בסוריה

המכונית שהותקפה בקוניטרה על ידי כוחות ישראליים. "אל-מיאדין", צילום מסך
המכונית שהותקפה בקוניטרה על ידי כוחות ישראליים/צילום מסך, "אל-מיאדין"

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ התייחס אמש, בטקס שנערך בבסיס צה"ל בגלילות שבו הוענק פרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות, למתיחות אפשרית בצפון לאחר התקיפה. "אנו עשויים להיות מאותגרים בכל נקודת זמן בכל אחת מזירות הפעולה שלנו, בין אם בדרום, במרכז או בצפון", אמר. "אנחנו כמובן ערוכים ודרוכים לכל התפתחות ומוכנים ליזום או לפעול ככל שיידרש".

איראן אישרה מוקדם יותר כי בין ההרוגים האיראניים נמצא גנרל בכיר במשמרות המהפכה, שזוהה בשם עלי מוחמד אללה-דאדי, אך לא ציינה כמה אזרחים איראניים נהרגו בסך הכל. לפי הדיווחים המתפרסמים בכלי התקשורת באיראן, אללה-דאדי היה ממונה על מבצעי מודיעין בסוריה, שכוונו בין היתר נגד קבוצות המורדים השונות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
המכונית שהותקפה בקוניטרה על ידי כוחות ישראליים. "אל-מיאדין", צילום מסך
המכונית שהותקפה בקוניטרה על ידי כוחות ישראליים/צילום מסך, "אל-מיאדין"

על פי הדיווח אתמול בבוקר בעיתון הלבנוני א-ספיר, המזוהה עם חיזבאללה, גורמים המקורבים לחיזבאללה טוענים כי הארגון יגיב ב"עוצמה" לחיסולו של ג'יהאד מורנייה, אך הוא "לא ימהר לממש את הנקמה". "התגובה בלתי נמנעת אולם חיזבאללה יחליט על הצעד הבא בצורה שקולה ורגועה. חיסולם של שישה אנשי חיזבאללה בקוניטרה ייענה בתגובה כואבת ובלתי צפויה אך היא תהיה נשלטת ולא תגיע לידי מצב של מלחמה כוללת. עם זאת, אנו נערכים לכל תרחיש אפשרי", אמרו הגורמים.

המקורבים הוסיפו כי אם "הארגון הגיב על מותו של אחד מפעיליו באמצעות מטען צד בחוות שבעא", התגובה למותם של שישה מלוחמיו תהיה "כואבת ומידתית". לדבריהם, "על אף שבחיזבאללה לא מתכוונים לשבור את הכלים, הארגון מתכונן לתסריט הגרוע ביותר שבו ישראל תחליט לצאת להרפתקה בלבנון".

(עדכון ראשון: 19:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully