וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: "נגיב בעוצמה לחיסול ג'יהאד מורנייה"

מקורבים לארגון השיעי מסרו לעיתון הלבנוני א-ספיר כי "התגובה היא בלתי נמנעת", אך הדגישו כי חיזבאללה "יפעל בזמן המתאים". לדבריהם, הארגון לא מעוניין במלחמה כוללת, אך מתכונן לתרחיש כזה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

גורמים המקורבים לחיזבאללה טוענים כי הארגון יגיב ב"עוצמה" לחיסולו של ג'יהאד מורנייה, אך הוא "לא ימהר לממש את הנקמה" - כך דווח הבוקר (שני) בעיתון הלבנוני א-ספיר, המזוהה עם הארגון. "התגובה בלתי נמנעת אולם חיזבאללה יחליט על הצעד הבא בצורה שקולה ורגועה. חיסולם של שישה אנשי חיזבאללה בקונייטרה ייענה בתגובה כואבת ובלתי צפויה אך היא תהיה נשלטת ולא תגיע לידי מצב של מלחמה כוללת. עם זאת, אנו נערכים לכל תרחיש אפשרי", אמרו הגורמים.

המקורבים הוסיפו כי אם "הארגון הגיב על מותו של אחד מפעיליו באמצעות מטען צד בחוות שבעא", התגובה למותם של שישה מלוחמיו תהיה "כואבת ומידתית". לדבריהם, "על אף שבחיזבאללה לא מתכוונים לשבור את הכלים, הארגון מתכונן לתסריט הגרוע ביותר שבו ישראל תחליט לצאת להרפתקה בלבנון". אתמול דיווחו כלי תקשורת זרים שכלי טיס ישראלי חיסל את מורנייה, בנו של בכיר חיזבאללה לשעבר עימאד, וכן שישה לוחמים נוספים, בהם בכיר איראני.

עוד בנושא בוואלה! חדשות:
לפי מקורות זרים: שרשרת התקיפות של ישראל בסוריה ולבנון
חיזבאללה: בנו של עימאד מורנייה נהרג בתקיפה בסוריה
דיווח: כלי טיס ישראלי הפציץ יעדים ברמת הגולן הסורית

ג'יהאד מורנייה, בנו של עימאד מורנייה. AP
"אנו נערכים לכל תרחיש אפשרי". ג'יהאד מורנייה/AP

על פי דיווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, נסראללה אמר כי בארגון לא יחששו להשתמש בכל נשק שבחזקתם למאבק בישראל. "זו זכותה של ההתנגדות להתחמש בכל נשק שנראה לה ראוי למאבק באיומים הישראליים. לחיזבאללה יש את כל סוגי אמצעי הלחימה שעולים על הדעת והוא אף פועל להרחיב את מאגר הנשק שלו".

מקורות ביטחוניים בקניטרה מסרו לעיתון כי "התגובה על הפשע שביצעה ישראל אתמול קרובה מאד". לדבריהם, ההתנקשות בבכירי חיזבאללה לא תחליש את ההתנגדות בגולן, אלא להפך. "דם ההרוגים תהפוך את ההתנגדות לעיקשת יותר", אמרו.

המקורות הוסיפו כי ישנה הסכמה ברורה לשיתוף פעולה בין הפעילים בדרום סוריה ובדרום לבנון בכל הנוגע למאבק בישראל וכי אין ביכולתה של ישראל להפריד בין החזיתות שבדרום לבנון, בדרום סוריה ובגולן. נוסף על כך, הם ציינו כי "ישראל לא תוכל למנוע מההתנגדות להיכנס לגליל במלחמה הבאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חסן נסראללה נואם לתומכי חיזבאללה – דאחייה, ביירות, נובמבר 2014. רויטרס
"נסראללה אמר כי בארגון לא יחששו להשתמש בכל נשק שבחזקתם". מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה/רויטרס

לדברי גורמי מודיעין במערב, מורנייה, בן ה-25, עמד בראש תשתית טרור נרחבת ועמוקה בחסות איראנית ישירה ובחיבור לחיזבאללה, שכבר פעלה נגד ישראל באזור. הגורמים טענו כי למורנייה היו בקנה פיגועים קשים ורצחניים נוספים נגד ישראל ברמת הגולן.

לדברי הגורמים, הפיגועים המתוכננים כללו, בין היתר, ירי רקטות, חדירות של מחבלים, מטעני חבלה וירי טילים נגד-טנקים. זאת, במטרה להרוג חיילי צה"ל, לפגוע ביישובים ישראליים ברמת הגולן ולהרוג אזרחים ישראלים. "ג'יהאד מורנייה הוא טרוריסט חסר מעצורים שבנה ארגון טרור רציני מאוד בסיוע איראן וחיזבאללה", ציינו הגורמים.

בתוך כך, סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה הבוקר כי שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, גינה את הפעולה בגבול הסורי וכינה אותה "פעולת טרור שביצעה היישות הציונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully