וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בהלוויית מורנייה: "חיזבאללה יגיב בטילים לישראל"

בנו של עימאד מורנייה, מבכירי חיזבאללה לשעבר, הובא לקבורה בנוכחות משתתפים רבים בדרום ביירות. באיראן מאיימים: "נגיב בזמן ובמקום למתקפות הטרור של הציונים"

מערכת וואלה!

ג'יהאד מורנייה, בנו של ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה לשעבר עימאד מורנייה, שחוסל בשנת 2008, הובא היום (שני) לקבורה בהלוויה המונית בדרום ביירות, בירת לבנון. לפי דיווחים זרים, מורנייה נהרג בתקיפה של מסוק ישראלי, ששיגר שני טילים לעבר שיירת מכוניות בכפר מזרעת אל-אמל, שבאזור העיר קוניטרה שבגולן הסורי.

דובר המועצה לביטחון לאומי של איראן, סיד חוסיין נקוי חוסייני, גינה את הרג הבכירים בתקיפה בסוריה ואיים כי "חיזבאללה יגיב לחיסול מורנייה בטילים על ישראל". מוקדם יותר, התבטא מזכ"ל המועצה לביטחון לאומי, עלי שמחאני, ואמר כי "ההתנגדות תגיב בכוח בזמן ובמקום המתאימים על המתקפות של הישות הציונית הטרוריסטית". שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, גינה את הפעולה בגבול הסורי וכינה אותה "פעולת טרור שביצעה היישות הציונית".

התקיפה בסוריה - כותרות אחרונות:
הדיווח הראשון: כלי טיס ישראלי הפציץ יעדים ברמת הגולן הסורית || המוח מאחורי שורת פיגועים בגבול: מי היה ג'יהאד מורנייה? || גורמי מודיעין במערב: ג'יהאד מורנייה תכנן פיגועים רצחניים נגד ישראל || שרשרת התקיפות של ישראל בסוריה ולבנון בשנה האחרונה || פרשנות: נסראללה מחויב להגיב לחיסול - אך ימתין לאישור מאיראן

הלווייתו של ג'יהאד מורנייה, מפקד בחיזבאללה שנהרג בתקיפת חיל האוויר הישראלי בקונייטרה, ינואר 2015. רויטרס
הלווייתו של מורנייה, היום/רויטרס

לדברי גורמי מודיעין במערב, מורנייה, בן 25, עמד בראש תשתית טרור נרחבת ועמוקה בחסות איראנית ישירה ובחיבור לחיזבאללה, שכבר פעלה נגד ישראל באזור. הגורמים טענו כי למורנייה היו בקנה פיגועים קשים ורצחניים נוספים נגד ישראל ברמת הגולן.

לטענת הגורמים, הפיגועים המתוכננים כללו, בין היתר, ירי רקטות, חדירות של מחבלים, מטעני חבלה וירי טילים נגד-טנקים. זאת, במטרה להרוג חיילי צה"ל, לפגוע ביישובים ישראליים ברמת הגולן ולהרוג אזרחים ישראלים. "ג'יהאד מורנייה הוא טרוריסט חסר מעצורים שבנה ארגון טרור רציני מאוד בסיוע איראן וחיזבאללה", ציינו הגורמים.

רשת "אל-מנאר" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, תיארה היום את התקיפה כ"הרפתקה מסוכנת שמאיימת על ביטחון המזרח התיכון".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ג'יהאד מורנייה וחסן נסראללה. מתוך טוויטר, צילום מסך
ג'האד מורנייה וחסן נסראללה/צילום מסך, מתוך טוויטר

לפי דיווחים, פרט למורנייה נהרגו גם המפקד הבכיר מוחמד עיסא, ועוד ארבעה פעילים: עבאס חיג'אזי, מוחמד חסן, ראזי עלי דאווי ועלי איבראהים. כמו כן, מקור המקורב לחיזבאללה אמר כי שישה איראנים נהרגו בתקיפה.

איראן אישרה מוקדם יותר כי בין ההרוגים האיראניים נמצא גנרל בכיר במשמרות המהפכה, שזוהה בשם עלי מוחמד אללה-דאדי, אך לא ציינה כמה אזרחים איראניים נהרגו בסך הכל. לפי הדיווחים המתפרסמים בכלי התקשורת באיראן, אללה-דאדי היה ממונה על מבצעי מודיעין בסוריה, שכוונו בין היתר נגד קבוצות המורדים השונות. אתר איראני נוסף דיווח כי הגנרל האיראני "היה ממונה בעבר על פלוגות סארוללה", וכי הוא "נהרג לצד ג'יהאד מורניה ושלושה בני אדם נוספים במכונית שהותקפה".

"התגובה בלתי נמנעת"

בעיתון הלבנוני א-ספיר, המזוהה עם הארגון, ציטטו גורמים המקורבים לחיזבאללה הטוענים כי הארגון יגיב ב"עוצמה" לחיסולו של ג'יהאד מורנייה. "התגובה בלתי נמנעת אולם חיזבאללה יחליט על הצעד הבא בצורה שקולה ורגועה. חיסולם של שישה אנשי חיזבאללה בקונייטרה ייענה בתגובה כואבת ובלתי צפויה אך היא תהיה נשלטת ולא תגיע לידי מצב של מלחמה כוללת. עם זאת, אנו נערכים לכל תרחיש אפשרי", אמרו הגורמים.

כמו כן, מקורות ביטחוניים בקניטרה מסרו לעיתון "אל-אחבאר" כי "התגובה על הפשע שביצעה ישראל אתמול קרובה מאוד". לדבריהם, ההתנקשות בבכירי חיזבאללה לא תחליש את ההתנגדות בגולן, אלא להפך. "דם ההרוגים תהפוך את ההתנגדות לעיקשת יותר", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully