וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בצפון: "סוללת כיפת ברזל נפרסה בגבול לבנון"

19.1.2015 / 21:00

רשת "סקיי ניוז" דיווחה כי צה"ל נערך לתרחיש שבו חיזבאללה יגיב לתקיפה בסוריה, שבה נהרג מפקד גזרת גולן בארגון, ג'יהאד מורנייה. גנץ: "צה"ל ערוך ומוכן לכל התפתחות, נפעל ככל שיידרש"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס, טל אנגלנדר; עריכה: שניר דבוש; קריינות: לירון בארי

(תיעוד: זירת התקיפה בסוריה)

המתיחות בצפון עולה מדרגה: סוללת כיפת ברזל נפרסה בגבול לבנון - כך דיווחה הערב (שני) רשת "סקיי ניוז". מוקדם יותר התייחס הרמטכ"ל להשלכות אפשריות של התקיפה אתמול בסוריה, שבה נהרג בין היתר מפקד גזרת הגולן בחיזבאללה ג'יהאד מורנייה, ואמר כי "אנו עשויים להיות מאותגרים בכל נקודת זמן בכל אחת מזירות הפעולה שלנו - בין אם בדרום, במרכז או בצפון". בטקס שנערך בבסיס צה"ל בגלילות שבו הוענק פרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות, הוסיף גנץ כי "אנחנו כמובן ערוכים ודרוכים לכל התפתחות ומוכנים ליזום או לפעול ככל שיידרש".

במקביל, חיילים של כוחות שמירת השלום של האו"ם המוצבים ברמת הגולן, באזור גבול ישראל-סוריה, טענו כי ראו לפני התקיפה מטוסים ללא טייס (מל"טים) שהגיעו מצדו הישראלי של הגבול. דובר הכוח פרהאן חק הוסיף כי מדובר בהפרה של הפסקת האש בין סוריה לישראל שנחתמה ב-1974.

עוד בוואלה! חדשות:
תיעוד: כך נראה האזור שהותקף בסוריה רגעים אחרי ההפצצה
הקמפיין החדש של חיזבאללה: "בשתי מילים - הכינו מקלטיכם"
אלפים בהלוויית מורנייה: "חיזבאללה יגיב בטילים לישראל"

סוללת כיפת ברזל הוצבה באזור ירושלים, 8 בספטמבר 2013. טלי מאייר
"אנו ערוכים לכל אפשרות", אמר גנץ. סוללת כיפת ברזל/טלי מאייר

ארגון חיזבאללה טען כי מסוק ישראלי תקף שיירת מכוניות של בכירי הארגון בסוריה. בתקיפה נהרגו לפחות שישה פעילי הארגון, בהם ג'יהאד מורנייה, בנו של עימאד מורנייה, ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה שחוסל בשנת 2008.

לדברי חק, כוחות אונדו"ף "הבחינו בשני מל"טים שנעו לכיוון קו הפסקת האש". כשעה לאחר מכן, הם ראו עשן העולה ככל הנראה מאזור התקיפה. הוא הבהיר כי "אנחנו מעבירים ביקורת על כל הפרה. האו"ם קרא לכל הצדדים להימנע מפעולות שיחריפו את המתח הקיים".

שגריר סוריה באו"ם, בשאר ג'עפרי, הגיב לדברים ואמר: "תודה לאל. סוף כל סוף, הדובר התעורר מתרדמתו". המשלחת הישראלית לאו"ם סירבה להגיב.

ג'יהאד מורנייה, בנו של עימאד מורנייה. AP
ג'יהאד מורנייה/AP

איראן אישרה מוקדם יותר כי בין ההרוגים האיראניים נמצא גנרל בכיר במשמרות המהפכה, שזוהה בשם עלי מוחמד אללה-דאדי, אך לא ציינה כמה אזרחים איראניים נהרגו בסך הכל. לפי הדיווחים המתפרסמים בכלי התקשורת באיראן, אללה-דאדי היה ממונה על מבצעי מודיעין בסוריה, שכוונו בין היתר נגד קבוצות המורדים השונות.

על פי הדיווח הבוקר בעיתון הלבנוני א-ספיר, המזוהה עם חיזבאללה, גורמים המקורבים לחיזבאללה טוענים כי הארגון יגיב ב"עוצמה" לחיסולו של ג'יהאד מורנייה, אך הוא "לא ימהר לממש את הנקמה". "התגובה בלתי נמנעת אולם חיזבאללה יחליט על הצעד הבא בצורה שקולה ורגועה. חיסולם של שישה אנשי חיזבאללה בקוניטרה ייענה בתגובה כואבת ובלתי צפויה אך היא תהיה נשלטת ולא תגיע לידי מצב של מלחמה כוללת. עם זאת, אנו נערכים לכל תרחיש אפשרי", אמרו הגורמים.

המקורבים הוסיפו כי אם "הארגון הגיב על מותו של אחד מפעיליו באמצעות מטען צד בחוות שבעא", התגובה למותם של שישה מלוחמיו תהיה "כואבת ומידתית". לדבריהם, "על אף שבחיזבאללה לא מתכוונים לשבור את הכלים, הארגון מתכונן לתסריט הגרוע ביותר שבו ישראל תחליט לצאת להרפתקה בלבנון".

הלווייתו של ג'יהאד מורנייה, מפקד בחיזבאללה שנהרג בתקיפת חיל האוויר הישראלי בקונייטרה, ינואר 2015. רויטרס
הלווייתו של מורנייה, היום/רויטרס
הלווייתו של ג'יהאד מורנייה, מפקד בחיזבאללה שנהרג בתקיפת חיל האוויר הישראלי בקונייטרה, ינואר 2015. רויטרס
הלווייתו של ג'יהאד מורנייה, מפקד בחיזבאללה שנהרג בתקיפת חיל האוויר הישראלי בקונייטרה, ינואר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully