וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גורם ישראלי: לא ניסינו לחסל את הגנרל האיראני"

20.1.2015 / 16:06

סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה גורם ביטחוני בכיר שטען כי התקיפה ברמת הגולן הסורית, שבה נהרג בכיר משמרות המהפכה עלי מוחמד אללה-דאדי יחד עם ג'יהאד מורנייה "כוונה נגד פעילים מדרג נמוך בחיזבאללה"

צילום: רויטרס, טל אנגלנדר; עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד; קריינות: אביב אברמוביץ'

"ישראל לא ניסתה לחסל את הגנרל האיראני שנהרג בתקיפה בסוריה ביום ראשון" - כך צוטט היום (שלישי) גורם ביטחוני ישראלי בכיר בסוכנות הידיעות רויטרס בהתייחסו לאירוע מעבר לגבול הסורי. לדבריו, "התקיפה כוונה נגד פעילי טרור מדרגים נמוכים יותר". בתקיפה ברמת הגולן הסורית נהרג גנרל במשמרות המהפכה, עלי מוחמד אללה-דאדי, יחד עם ג'יהאד מורנייה וחמישה פעילי חיזבאללה נוספים.

כשנשאל אם ישראל מצפה לתגובה של איראן או של חיזבאללה בעקבות התקיפה האווירית אמר המקור: "סביר להניח שהם יגיבו. אנחנו מצפים לכך – אבל אני לא חושב שמישהו מהצדדים מעוניין בהסלמה". לדבריו, "לא צפינו את התוצאה הזאת (מבחינת ההרוגים), בוודאי לא את זה של הגנרל האיראני. ידענו שאנחנו תוקפים יחידה שהתכוננה לבצע פיגוע בגבול".

עוד הוסיף הגורם הביטחוני הבכיר כי "קיבלנו התרעה, איתרנו את הרכב, זיהינו אותו כמטרה של האויב ופגענו בו. זאת הייתה אמורה להיות פעולה טקטית בלבד".

מאוחר יותר אמר מקור ביטחוני רשמי כי "מדינת ישראל אינה מתייחסת לאירוע בסוריה ולא לפרסומים על אודותיו". לדבריו, "מדובר בפרסומים אשר אינם מגיעים מגורמים מוסמכים. מדיניות ישראל הייתה ונותרה לסכל כל ניסיון פיגוע טרור נגדה".

עוד על התקיפה בסוריה
השאלות הקשות: האם נכון לדחוק כעת את נסראללה לפינה?
אלפים בהלוויית מורנייה: "חיזבאללה יגיב בטילים לישראל"
איום ממשי? חובת ההוכחה על נתניהו ויעלון. דעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גנרל משמרות המהפכה עלי מוחמד אללה-דאדי, שנהרג בתקיפה בסוריה./מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר היום איימה איראן לנקום בישראל בעקבות התקיפה. מפקד משמרות המהפכה, הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי, אמר כי "רצח בני האיסלאם מהווה נקודת מפנה חדשה בקריסת המשטר הציוני". לדבריו, "משמרות המהפכה ידאגו להרס המשטר הציוני", והצהיר כי "הציונים ממתינים כעת למכת ברק קטלנית".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"תגובה כואבת ובלתי צפויה"

ג'עפרי התייחס בדבריו לנקמה על מותם של ארבעה בני אדם. זו הפעם הראשונה שבכיר איראני מציין את מספר ההרוגים בתקיפה; עד כה דווח כי בתקיפה נהרגו שישה אנשי חיזבאללה ועוד שישה איראנים, בהם הגנרל אללה-דאדי.

בתוך כך, פרסם חשבון טוויטר המזוהה עם המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, סדרת תמונת בהן הוא נראה לצד ג'יהאד מורניה. מורניה בן ה-25 הוא אחד מאנשי חיזבאללה שנהרגו בתקיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנהיג איראן עלי חמינאי עם ג'יהאד מורניה, בתצלום ארכיון שהופץ הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר דיווח עיתון לבנוני כי מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, צפוי לנאום בתחילת השבוע הבא ולהגיב להריגת אנשיו בתקיפה. היומון הלבנוני א-ספיר, המקורב לחיזבאללה, דיווח כי נסראללה הקדים את נאומו, שאותו תכנן לשאת ב-16 בפברואר, יום השנה לחיסולו של עימאד מורניה - אביו של ג'יהאד מורניה.

אמש אמרו מקורבים לחיזבאללה כי הארגון יגיב ב"עוצמה" לחיסולו של ג'יהאד, גם אם "לא ימהר לממש את הנקמה". בעיתון א-ספיר נכתב כי "התגובה בלתי נמנעת, אולם חיזבאללה יחליט על הצעד הבא בצורה שקולה ורגועה. חיסולם של שישה אנשי חיזבאללה בקוניטרה ייענה בתגובה כואבת ובלתי צפויה אך היא תהיה נשלטת ולא תגיע לידי מצב של מלחמה כוללת. עם זאת, אנו נערכים לכל תרחיש אפשרי".

המקורבים הוסיפו כי אם "הארגון הגיב על מותו של אחד מפעיליו באמצעות מטען צד בחוות שבעא", התגובה למותם של שישה מלוחמיו תהיה "כואבת ומידתית". לדבריהם, "על אף שבחיזבאללה לא מתכוונים לשבור את הכלים, הארגון מתכונן לתסריט הגרוע ביותר שבו ישראל תחליט לצאת להרפתקה בלבנון".

שיירות של צה"ל בצפון הארץ , ינואר 2015. י.מ חדר מצב, מערכת וואלה! NEWS
נגמ"שים בדרך לגבול הגולן/מערכת וואלה! NEWS, י.מ חדר מצב

בעקבות האירוע, צה"ל מצדו מתגבר ביממה האחרונה את כוחותיו ברמת הגולן ובגבול עם לבנון. נוסף על כך, אמש נפרשו סוללות "כיפת ברזל" באזור הצפון. "אנו עשויים להיות מאותגרים בכל נקודת זמן בכל אחת מזירות הפעולה שלנו - בין אם בדרום, במרכז או בצפון", אמר אתמול הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ בטקס שנערך בבסיס צה"ל בגלילות שבו הוענק פרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות, הוסיף גנץ כי "אנחנו כמובן ערוכים ודרוכים לכל התפתחות ומוכנים ליזום או לפעול ככל שיידרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully