וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה המקום ליהודים": עשרות צרפתים עלו ארצה אחרי הפיגוע

13.1.2015 / 11:39

24 עולים חדשים נחתו אמש בישראל על רקע מתקפת הטרור בפריז, ועל פי הערכות מספרם צפוי לגדול השנה עד ל-10,000 איש. עם זאת, הם סיפרו כי החליטו להגיע עוד לפני הפיגוע. "עזבתי הכול, זה שינוי גדול עבורי"

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

קבוצה של 24 יהודים מצרפת שהחליטו לעלות לישראל נחתה אתמול (שני) בנמל התעופה בן גוריון בסיוע הסוכנות היהודית, על רקע אירועי הטרור במדינה בימים האחרונים. עשרות עולים נוספים יגיעו ארצה בהמשך השבוע וייקלטו במרכזי הצעירים של הסוכנות ברחבי הארץ. הפיגוע במרכול הכשר היה רק הזרז לבואם ארצה, שכן העולים החדשים תכננו להגיע עוד בטרם האירועים הביטחוניים האחרונים.

"זה שינוי גדול עבורי", סיפרה לור אלקובי, עולה חדשה מצרפת, עם נחיתתה אמש בנתב"ג. לדבריה, היא החליטה לעלות ארצה כבר בקיץ. "עזבתי הכול: העבודה, הבית, המשפחה, החברים. זאת התחלה חדשה. באתי לכאן מפני שזה המקום בשביל היהודים".

עולה חדשה אחרת סיפרה כי הייתה אמורה להגיע למרכול הכשר ביום הפיגוע. "רציתי ללכת למכולת לקנות עוגיות, ופתאום מישהו התקשר אליי וחזרתי הביתה. אחותי ידעה שאני צריכה ללכת לשם, היא פחדה. כולם חשבו שאני שם בתוך המכולת. מזל שלא הלכתי לשם. היה קשה מאוד. אני חושבת שהצרפתים מבינים שיש משהו קשה בצרפת", אמרה.

מתקפת טרור בצרפת || סיקור מיוחד:
ישי ספד בטקס בבני ברק: "יואב נרצח כשביקש לכבד את השבת"
תיעוד: המחבלים מפריז נמלטים מהמשטרה חמושים בטיל נ"ט
שער גיליון "שרלי הבדו" נחשף: קריקטורת הנביא מוחמד
מסע לתא הטרור של הרובע ה-19: חממת הג'יהאד בלב פריז

עולים מצרפת מגיעים לנתב"ג, ינואר 2015. צילום מסך, יותם רונן
"זאת התחלה חדשה". העולים החדשים מתקבלים בזרועות פתוחות בנתב"ג, אתמול/יותם רונן, צילום מסך

על פי נתונים של הסוכנות היהודית, בשנתיים האחרונות חל זינוק דרמטי במספר המהגרים מצרפת: בשנת 2014 עלו ארצה מספר שיא של כ-7,000 עולים מהמדינה, לעומת כ-3,400 ב-2013 ו-1,920 בשנה שקדמה לה. מהסוכנות נמסר כי מלבד אלו, הגיעו ארצה אלפי צעירים צרפתים לתכניות שהיא מפעילה בישראל.

בקור מקפיא: נחשפו תמונות בני הערובה במקרר המרכול בפריז

הקהילה היהודית של צרפת היא הגדולה באירופה והיא כוללת כחצי מיליון יהודים. בשנה החולפת ניצבה צרפת לראשונה בראש רשימת המדינות המובילות בעלייה. עוד לפני אירועי הדמים האחרונים, העריכו ראשי הסוכנות היהודית שמגמת הגידול בעלייה תימשך גם בשנה הקרובה ותגיע לכ-10,000 עולים. אתמול ביקרו מאות אנשים ביריד עלייה שארגנה הסוכנות היהודית בפריז ושתוכנן לפני הפיגוע במרכול הכשר.

עוד נמסר מהסוכנות כי על רקע מגמה זו היא הגבירה את מאמציה לעידוד העלייה והקליטה מצרפת. זאת על ידי הפעלת שליחים ברחבי המדינה ומרכז מידע בינלאומי, ארגון ערבי הסברה למתעניינים בעלייה ואירועים נוספים. כמו כן, הסוכנות היהודית מפעילה קרן חירום שמסייעת לביטחון מוסדות יהודיים בצרפת, אשר נוסדה בעקבות הפיגוע הרצחני בבית הספר היהודי בטולוז.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

עוד באותו נושא

ארונות ארבעת ההרוגים בפיגוע בפריז הגיעו לישראל

לכתבה המלאה
עולים מצרפת מגיעים לנתב"ג, ינואר 2015. צילום מסך, יותם רונן
"מזל שלא הלכתי למרכול". עולה חדשה מצרפת בנתב"ג, אמש/יותם רונן, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully