וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שער גיליון "שרלי הבדו" נחשף: קריקטורת הנביא מוחמד

אמיר תיבון, שליחנו בפריז

13.1.2015 / 0:36

השער של גיליון העיתון הסאטירי שיופץ מחר בשלושה מיליון עותקים, פורסם כבר הלילה, ובו נראית קריקטורה של נביא האיסלאם ומעליו נכתב "הכל נסלח". העיתון, ש-12 בני אדם נרצחו בו, "לא נכנע ולו במעט" לניסיונות ההשתקה

כתבתו של שליח וואלה! חדשות בפריז, אמיר תיבון; צילום: אמיר תיבון, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

(צפו: המונים בצעדת האחדות הלאומית בפריז, אתמול)

הגיליון הבא של השבועון הסאטירי "שרלי הבדו", שנערך על ידי חברי המערכת אשר שרדו את פיגוע הירי ביום רביעי האחרון, יפורסם ביום רביעי הקרוב ועל השער שלו, כפי שפורסם הלילה (שלישי), תהיה הקריקטורה של הנביא מוחמד. בקריקטורה הוא מחזיק את סיסמת ההזדהות "גם אני שרלי", ומעליו נכתב בצרפתית "הכל נסלח. כבר אתמול מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית עורך הדין המייצג את העיתון, כי "ברור" שהגיליון יכלול קריקטורות של הנביא מוחמד.

עורך הדין, רישראר מלכה, הבהיר כי נביא האיסלאם יופיע בגיליון לצד דמויות רבות נוספות, על מנת להראות כי מערכת העיתון "לא נכנעה ולו במעט" לקיצונים המבקשים להשתיקה. אחד מהכותבים, פטריק פלו, הוסיף כי העיתון יפורסם "ב-16 שפות", עבור קוראים מכל רחבי העולם. חברי המערכת ששרדו חזרו כבר ביום שישי לעבודה על הגיליון הבא, במשרדי העיתון הצרפתי "ליברסיון".

עוד בוואלה! חדשות:
התקשורת בצרפת לגלגה על "הרגע המדהים" של נתניהו. צפו
חקירה נגד הקומיקאי דיודונה, שלעג לקורבנות הטבח בפריז
"שיעור בדמוקרטיה": המבחן הגדול של צרפת

השער של גיליון "שרלי הבדו", הראשון שייצא לאחר רצח העיתונאים, ינואר 2015. טוויטר, צילום מסך
"הכל נסלח". הגיליון שיראה אור ביום רביעי בתפוצה של מיליון עותקים/צילום מסך, טוויטר

כבר למחרת הפיגוע, נמסר ממערכת העיתון, שעשרה מעובדיה נרצחו, כי העיתון ייצא לאור, ואף דווח כי הוא יפורסם בתפוצה גדולה במיוחד של שלושה מיליון עותקים, בהשוואה למהדורה הרגילה של 60 אלף עותקים. מלבד העיתונאים שנהרגו, בהם העורך הראשי סטפן שרבונייה, שני שוטרים מצאו אף הם את מותם בפיגוע הקשה.

משרדי "שרלי הבדו" נותרו חסומים על ידי המשטרה, והכניסה למבנה הוצפה בזרי פרחים, נרות זיכרון ועפרונות, המסמלים את חופש הביטוי. שני המחבלים, האחים שריף וסעיד קואשי, טענו כי המתקפה על מערכת העיתון היא "נקמה בשמו של הנביא מוחמד". העיתון פרסם בעבר קריקטורות של הנביא, אשר נטען עליהן שהן מבזות את זכרו של הנביא מוחמד, ועוררו סערה במדינות מוסלמיות רבות.

עוד באותו נושא

העורך שנרצח בצרפת: "מעדיף למות על רגליי מלחיות על ברכיי"

לכתבה המלאה
עצרת זיכרון בקהיר לזכר הרוגי הפיגועים בפריז. AP
הפגנת תמיכה בחופש הביטוי, אתמול בקהיר/AP

חברי המערכת החלו לקבל איומים על חייהם ממוסלמים קיצוניים בשנת 2006, אז פרסם העיתון מחדש קריקטורות של מוחמד שהופיעו בכתב העת הדני יילנד-פוסטן, בטענה כי עשו זאת בשם חופש הביטוי. במהלך 44 שנותיו של העיתון, פורסמו בו קריקטורות רבות התוקפות את הדתות השונות, ומביעות ביקורת על אירועים אקטואליים ועל אנשי ציבור.

(עדכון ראשון: 12.1.15, 18:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully