וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העורך שנרצח בצרפת: "מעדיף למות על רגליי מלחיות על ברכיי"

בטבח במשרדי העיתון "שרלי הבדו" בפריז נרצח גם העורך הראשי סטפן שרבונייה, שפרסם לאורך השנים קריקטורות שלעגו לאיסלאם, על אף האיומים לחייו. "לא אניח את הנשק שלי - העט", אמר בריאיון לפני שנתיים

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס, לע"מ; עריכה: יאיר דניאל, שניר דבוש; קריינות: אביב אברמוביץ'

בטבח שבוצע היום (רביעי) במשרדי העיתון הסטירי "שרלי הבדו" נרצחו 12 אנשים, בהם גם העורך הראשי סטפן שרבונייה. שרבונייה, שנודע בשם-העט "שארב", לא היסס לפרסם במהלך השנים האחרונות קריקטורות שלעגו לנביא מוחמד על אף האיומים שקיבל על חייו. בריאיון שערך עם העיתון הצרפתי "לה מונד" לפני כשנתיים, פרס שרבונייה את משנתו העיתונאית והדגיש את חשיבות חופש הביטוי בעיניו.

"זה אולי ישמע מעט מוזר מה שאני אגיד, אני מעדיף למות על רגליי מאשר לחיות על ברכיי", הצהיר שרבונייה. "לא אניח את כלי הנשק שלי – העט. להערכתי, הוא לא מאיים לחתוך לאף אחד את הגרון", הדגיש העורך הראשי. בין ההרוגים הנוספים היו גם שלושה מאיירים שעבדו בעיתון - ז'ורז' וולינסקי היהודי, ז'אן קאבו וברנרד ורלה.

שארב, עורך המגזין הסאטירי "שרלי הבדו", שפרסם איור שלעג לנביא מוחמד. צרפת, 19 בספטמבר 2012. רויטרס
עורך העיתון שנהרג, סטפן שרבונייה/רויטרס

רק הבוקר פרסם המגזין קריקטורה של מנהיג ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), אבובכר אל-בגדאדי, המעוצבת ככרטיס ברכה לרגל השנה החדשה. לצד האיור נכתב "רק בריאות". בשבוע האחרון פורסמה קריקטורה נוספת ובדיעבד אף מצמררת – באיור נראית דמות של אדם מזוקן וחמוש ברובה ומעליו נכתב: "עדיין לא היו פיגועים בצרפת". הדמות המאוירת אומרת: "חכו, יש לנו עד סוף ינואר להגשים את המשאלות שלנו", בקריצה למנהג הנוצרי שבו אפשר לבקש משאלות לשנה החדשה עד לסוף חודש ינואר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קריקטורה בעיתון הצרפתי הסטירי שרלי הבדו. מטוויטר, צילום מסך
"עדיין אין פיגועים בצרפת"/צילום מסך, מטוויטר

המגזין עורר שערוריות רבות בעבר אחרי שפרסם קריקטורות של הנביא מוחמד. בין היתר, פרסם העיתון ב-2012 איור של מוחמד העירום בתנוחות נועזות. שנה קודם לכן, הושלך בקבוק תבערה אל משרדי המגזין, ששכנו אז ברובע ה-20 של פריז. למקום נגרם נזק כבד.

שרבונייה פרסם בעבר ביוגרפיה הנביא מוחמד. לדבריו, הוא הגה את הרעיון כבר ב-2006, אחרי שמגזין דני פרסם קריקטורה של מוחמד. המגזין "שרלי הבדו" הדפיס מחדש ב-2007 את הקריקטורה הדנית, ועורר זעם מצד מפגינים מוסלמים רבים. "לפני שאנחנו צוחקים על דמות מסוימת, עדיף שנכיר אותה", אמר שרבונייה בשעתו. "אנחנו יודעים הרבה על חייו של ישו, אבל לא יודעים דבר על מוחמד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully