וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי ספד בטקס בבני ברק: "יואב נרצח כשביקש לכבד את השבת"

13.1.2015 / 10:17

ארונו של יואב חטאב, בן 21, שנרצח בפיגוע במרכול הכשר בפריז, הוצג בישיבת "כסא רחמים", שאליה הגיעו מאות בני אדם. בהמשך הוא ייקבר בהר המנוחות. הרב מאזוז: "הקדושים הללו לא נרצחו לשווא"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מאות בני אדם השתתפו הבוקר (שלישי) בטקס פתיחת מסע ההלוויה של יואב חטאב, בן 21, אחד מארבעת הנרצחים בפיגוע ב"היפר כשר" שבמזרח פריז, שהתקיים בישיבת "כסא רחמים" בבני ברק. בהמשך יועבר ארונו של חטאב להר המנוחות בגבעת שאול בירושלים, ושם הוא ייקבר לצד שלושת הנרצחים האחרים, יוהן כהן, פרנסואה-מישל סעדה ופיליפ ברהאם.

"הקדושים יואב, פרנסואה, פיליפ ויוהן ביקשו לכבד את השבת, אבל אז בא המחבל הנתעב, טרוריסט שביקש לרצוח יהודים באשר הם יהודים", אמר ח"כ אלי ישי בדברי הספד שנשא בטקס. "אותו טרור שחווינו על בשרנו בארץ ישראל, מול העם היהודי בארץ ובעולם". הוא הוסיף: "הכאב עצום, הכאב של המשפחות היקרות, אבל נשמת הקדושים גבוהה כל כך שאי אפשר לתאר. אתם זוכים להיטמן בעפרה של ארץ הקודש, שאליה השתוקקו אבותינו אלפי שנים".

מתקפת הטרור בפריז - כל הכותרות:
תיעוד: המחבלים מפריז נמלטים מהמשטרה חמושים בטיל נ"ט
ארונות ארבעת ההרוגים בפיגוע בפריז הגיעו לישראל
מסע לתא הטרור של הרובע ה-19: חממת הג'יהאד בלב פריז

תחילת מסע הלוויה של ארונו של יואב חטאב  בבני ברק, ינואר 2015. אבי פלאח, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ ישי סופד בטקס, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אבי פלאח

ראש ישיבת "כסא רחמים", הרב מאיר מאזוז, הנחשב לראש העדה התוניסאית בישראל, ספד להרוגים ואמר: "אין מקום מפלט בעולם לישראל חוץ מארץ ישראל. הטרור מכה באמריקה, באנגליה, באוקראינה ועכשיו גם בצרפת. צריך לגדוע את הטרור באיבו". הרב קרא ליהודים להתאחד, ולהפסיק את השנאה והמריבות. "לעלות כולנו לארץ ישראל ולהתאחד", קרא הרב מאזוז, והתייחס גם לעובד המרכול המוסלמי שהציל שישה מהקונים במתקפה: "יש לציין לשבח את המוסלמי שהציל את היהודים בפיגוע. הוא מחסידי אומות העולם, וחסידי אומות העולם יש להם חלק לעולם הבא".

הרב מאזוז סיפר על רצח אביו בתוניס ואמר שאז ברחה משפחתו לצרפת כי שם היה שקט, אבל "היום בצרפת אין שקט", לדבריו. "מיד אחרי השואה קמה המדינה, מיד העם התאושש. אחרי שואה כזו היה אמור לקחת לנו 300 שנה", הוא הוסיף. "הקדושים הללו לא נרצחו לשווא, הם יתפללו על כל עם ישראל. צריכים להתאחד, להפסיק את השנאה. כולם צריכים לבוא לארץ ישראל".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
יואב חטאב, הנרצח מהפיגוע בצרפת, השתתף בפרויקט תגלית שבועיים לפני הרצ. מתוף עמוד  הפייסבוק של תגלית, אתר רשמי
יואב חטאב/אתר רשמי, מתוף עמוד הפייסבוק של תגלית

ארבעת הנרצחים יובאו למנוחות בשעה 12:00 בצהריים בהר המנוחות בגבעת שאול בירושלים. בטקס ההלוויה ישתתפו בין היתר נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ושרים וחברי כנסת נוספים.

בטקס צפוי הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף לקרוא פרק תהילים, בני משפחות הנרצחים יקראו קדיש, יודלקו ארבע אבוקות לזכר הנרצחים, וכן יישאו דברים הנשיא, ראש הממשלה וח"כ הרצוג. את ממשלת צרפת תייצג השרה לאיכות הסביבה והאנרגיה, סגולאן רויאל, והיא תישא הספד בטקס האשכבה.

תחילת מסע הלוויה של ארונו של יואב חטאב  בבני ברק, ינואר 2015. אבי פלאח, מערכת וואלה! NEWS
"כולם צריכים לבוא לארץ ישראל". הרב מאזוז/מערכת וואלה! NEWS, אבי פלאח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully