וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארונות ארבעת ההרוגים בפיגוע בפריז הגיעו לישראל

13.1.2015 / 4:30

ארונותיהם של יואב חטאב, יוהן כהן, פרנסואה-מישל סעדה ופיליפ ברהאם, שנרצחו ב"היפר כשר" נחתו הבוקר בישראל לקראת ההלוויות בצהריים. מאות מתושבי אשדוד, יוצאי צרפת, קיימו תפילת זיכרון והלינו: "צרפת לא עושה די כדי להגן על היהודים"

צילום: לע"מ, זק"א; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ארונותיהם של יואב חטאב, יוהן כהן, פרנסואה-מישל סעדה ופיליפ ברהאם, שנרצחו בפיגוע במרכול "היפר כשר" במזרח פריז הגיעו הבוקר (שלישי) לישראל. הארונות יצאו אתמול ב-23:30 שעון ישראל בטיסה מפריז, לקראת הבאתם לקבורה בהר המנוחות שבירושלים.

טקס האשכבה ייערך היום ב-12:00 צהריים במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה יצחק הרצוג, שרים, חברי כנסת, רבנים ואנשי ציבור נוספים. במהלך הטקס יודלקו ארבע אבוקות לזכר ארבעת הנרצחים בפיגוע, ובני המשפחות יאמרו דברי הספד. את ממשלת צרפת תייצג במעמד השרה לאיכות הסביבה סגולן רויאל. בסיום טקס האשכבה יובאו הגופות לקבורה בבית העלמין. במהלך שעות הבוקר והצהריים ייסגרו צירים שונים באזור. משטרת ישראל מבקשת מהציבור שמעוניין להשתתף בהלוויות להימנע מלהגיע לאזור הר המנוחות ברכב פרטי ולהשתמש בתחבורה ציבורית.

הפיגוע במרכול הכשר - עוד כותרות
זוגתו של המחבל מפריז תועדה באיסטנבול: "טורקיה לא אשמה"
בקור מקפיא: נחשפו תמונות בני הערובה במקרר המרכול בפריז
נתניהו במרכול בפריז: "להילחם בטרור, גם כשהוא מופנה כלפי יהודים"

ארונות הקבורה של הרוגי הפיגוע בפריז בדרכם למטוס להביאם לקבורה בארץ, ינואר 2015. זק"א
ארונות ההרוגים בפיגוע לפני העלאתם למטוס שיביאם לישראל/זק"א

שר הכלכלה נפתלי בנט הגיע אתמול לביקור ניחומים בשם הממשלה בבית משפחתו של אחד ההרוגים בפיגוע, יוהן כהן, באשדוד. כהן נהרג כשניסה לחטוף את הנשק מהמחבל – כשזה איים על ילד בן שלוש. "מדינת ישראל כולה שולחת חיבוק ואהבה גדולה וגאה בחינוך שנתתם ליוהן, שהביא אותו להיות גיבור".

שרת התרבות לימור לבנת ביקשה גם היא "לשלוח את תנחומיי לעם הצרפתי, שאיבד 17 מבניו ביד שליח הטרור האיסלמי הג'יהדיסטי. שלושה עשר בני אדם נרצחו על מזבח חופש הביטוי. ארבעה קיפחו את חייהם על מזבח חופש זהותם היהודית. קל היה לזהות אותם. הם ערכו קניות לקראת שבת במרכול היהודי, הנושא את השלט "casher". כשר. בעברית.
מהי הדרך לביטוי אם לא השפה, ומהי השפה אם לא זהות. וכמה פעמים הזהירו אותנו בצאתנו לארץ אחרת, שמוטב כי נמעיט בדיבור בעברית בפומבי, כדי שלא יזהו אותנו.
כלומר, לדבר בשפה משמע להזדהות. לשמר את הזהות.
חופש הביטוי היא שפתו של העולם המערבי. ואין לה פרות קדושות. העברית היא שפתנו. ועולם בו יהודי לא יוכל לקנות בבטחה אוכל כשר, עולם בו בן לעם העברי לא יוכל לדבר בשפתו העברית בגלוי ובגאווה - הוא עולם חשוך. עולם שאימת הטרור הג'יהדיסטי שולטת בו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההרוגים בפיגוע בהיפר כשר: יואב חטאב, יוהן כהן, פרנסואה-מישל סעדה ופיליפ ברהאם/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאות מתושבי אשדוד יוצאי צרפת הגיעו אתמול לבית הכנסת "אחוות ישראל" בעיר, וערכו סעודת הודיה לכבוד בני הערובה שניצלו בפיגוע במרכול הכשר בפריז, וקיימו תפילה לעילוי נשמת ארבעת הנרצחים.

ארונותיהם של נרצחי הפיגוע במרכול הכשר בפריז מגיעים לשדה התעופה בן גוריון, ינואר 2015. צילום מסך, לשכת העיתונות הממשלתית
הארונות עם הגעתם לישראל לפנות בוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום מסך

פנחס בוקבוזה, אביה של קרול אוליאל, אחת מבני הערובה שהסתתרו במקפיא ותועדה שולחת הודעות טקסט לבני משפחתה ולחבריה, סיפר לוואלה! חדשות בדמעות על השעות הקשות שעבר: "היו רגעים שעזבתי הכול והתחלתי להתפלל לאלוהים שיציל את הבת שלי. הדלקתי נרות ופשוט חיכינו שהסיוט יגמר".

"עד יום חמישי שעבר היינו בפריז אצל קרול, הגענו לארץ ושמענו על הזוועה וישר אשתי התחילה לתת מכות לפנים שלה וצעקה 'קרול שם'", סיפר בוקובזה. "הבת שלי קונה בסופר באופן קבוע. היא הלכה לקנות יין לקידוש וראתה את המחבל הורג שני יהודים והיא פשוט ברחה תוך שהיא מפחדת שהוא ירה לה בגב והיא תמות, היא התחבאה בתוך מקרר חמש שעות".

תושבי אשדוד ממוצא צרפתי הגיעו לבית הכנסת אחוות ישראל לסעודת הודיה של קרול אוליאל שניצלה בפיגוע בפריז ולתפילה,ינואר 2015. שי מכלוף
ישראלים ממוצא צרפתי מניפים שלטים בבית הכנסת "אחוות ישראל" באשדוד לזכר הקורבנות, היום/שי מכלוף

הנוכחים נשאו שלטים עם תמונות ושמות הרוגי הפיגועים בטולוז לפני שלוש שנים ובפריז בשבוע שעבר. "ממשלת צרפת לא עושה הרבה כדי לעצור את גל האנטישמיות, מסוכן מאוד ליהודים להיות שם עכשיו. אנחנו מקווים שהם יעשו יותר בשביל היהודים", אמרה מישל חסון.

צרפתים יהודים רבים החלו לבדוק בעקבות הפיגוע את אופציית העלייה לארץ. אחת מהן היא רבקה בליסטר, שהגיעה כבר אתמול לאשדוד לבדוק מעבר לעיר. "אני מפחדת לגור בפריז, לא רוצה להסתכן. אני כבר הודעתי לכולם שאני עוברת לישראל. היום בדקתי בתי ספר עבור הילדים שלי. מאז הפיגוע אני לא מצליחה לישון ולא יוצאת עם הילדים מהבית".

"כל היהודים מפחדים", הוסיפה. "חלקם מחכים לעזרה מהממשלה כי אין להם כסף לעלות לארץ. צרפת מסוכנת עכשיו ליהודים שגרים בה".

לפניות לכתב: Yanir9310@walla.com

(עדכון ראשון: 23:30)

ארונותיהם של נרצחי הפיגוע במרכול הכשר בפריז מגיעים לשדה התעופה בן גוריון, ינואר 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
הארונות נוחתים בנתב"ג, לפנות בוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
ארונותיהם של נרצחי הפיגוע במרכול הכשר בפריז מגיעים לשדה התעופה בן גוריון, ינואר 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ארונותיהם של נרצחי הפיגוע במרכול הכשר בפריז מגיעים לשדה התעופה בן גוריון, ינואר 2015/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
פנחס בוקבוזה אביה של קרול  אוליאל שניצלה בפיגוע בפריז, אשדוד ינואר 2015. שי מכלוף
"עזבתי הכול והתפללתי לאלוהים שיציל את הבת שלי". אביה של אחת מניצולות הפיגוע במרכול, היום/שי מכלוף
אנשים מתחילים להתכנס בכיכר הרפובליקה בפריז לצעדה לגינוי גל הטרור, ינואר 2015. GettyImages
ההפגנה בפריז נגד גל הטרור/GettyImages
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully