וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במרכול בפריז: "להילחם בטרור, גם כשהוא מופנה כלפי יהודים"

12.1.2015 / 16:27

יום לאחר שהשתתף בעצרת ההזדהות עם קורבנות הטרור בצרפת, הגיע ראש הממשלה ל"היפר כשר", שבו נרצחו ארבעה יהודים. "קו ישר מוביל בין ההתקפות של האיסלאם הקיצוני ברחבי העולם להתקפה שהייתה פה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מדליק נר ב"היפר כשר" בפריז, ינואר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בזירת הפיגוע, היום בצרפת/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (שני) בצהריים ב"היפר כשר", המרכול היהודי בשכונת ואנסן שבפריז, בו אירע הפיגוע ביום שישי. זאת, יום לאחר שהשתתף בעצרת לזכר קורבנות מתקפות הטרור בעיר. לנתניהו התלוו נציגים של הקהילה היהודית בפריז.

בין היתר, פגש נתניהו את סלין, שהייתה בין 19 בני הערובה במקום. היא סיפרה לראש הממשלה על שאירע במהלך הפיגוע בו השתלט המחבל אמדי קוליבאלי על המרכול והרג את יואב חטאב, בן 21, פיליפ ברהאם, בן 40, יוהאן כהן, בן 22, ופרנסואה-מישל סעדה, בן 60.

בסיום הביקור אמר נתניהו: "קו ישר מוביל בין ההתקפות של האיסלאם הקיצוני ברחבי העולם להתקפה שהייתה פה, בהיפר מרקט הכשר כאן בלב פריז. אני מצפה מכל המנהיגים, שצעדנו יחד עמם ברחובות פריז, שיילחמו בטרור באשר הוא, גם כשהוא מופנה כלפי ישראל ויהודים. במידה שהדבר תלוי בי, אני תמיד אדאג לכך שישראל תצעד בשורה הראשונה של המדינות בכל מה שקשור לביטחונה ולעתידה".

הפיגוע במרכול היהודי בפריז - לקריאה נוספת:
הגיבור שהציל את בני הערובה: "אמרתי להם להירגע"
פורסמו שמות ההרוגים במרכול היהודי: "נרצחו ללא רחמים"
בקור מקפיא: נחשפו תמונות בני הערובה במקרר המרכול בפריז

ראש הממשלה בנימין נתניהו מדליק נר ב"היפר כשר" בפריז, ינואר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מדליק נר זיכרון בזירת הפיגוע/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

היום נחשפו תמונות של כמה מבני הערובה במרכול הכשר בעודם מסתתרים מפני החמוש במקרר של הסופרמרקט. המגזין הצרפתי "פארי מאץ" פרסם תמונות של ארבעה בני ערובה ממקום מחבואם, שם הסתתרו קרוב לחמש שעות. באחת מהן הם נראים ישובים על קרטון בחדר הקירור, בעוד שאחת אוחזת תינוק ומגוננת עליו, כשהטמפרטורה במקום היא שלוש מעלות מתחת לאפס. בתמונה אחרת נראית אחת הנשים שולחת הודעת טקסט לבני משפחתה ולחבריה.

קלי פרץ, דודתה של שרה, שצולמה בחדר הקירור עם בנה, סיפרה לוואלה! חדשות כי קרובת משפחתה עברה טראומה וניצלה רק בנס. "רק עכשיו אנחנו מתחילים להבין את גודל האירוע", אמרה פרץ, שמתגוררת בישראל. "התחושות קשות. הן היו פשוט בסכנת חיים. בלהט הקרב אתה לא חושב על הדברים, אבל עכשיו בדיעבד היא מבינה כי היא ובנה יכלו למות. הם התחבאו בחדר קירור, זה פחד אלוהים מה שהיה שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully