וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: המחבלים מפריז נמלטים מהמשטרה חמושים בטיל נ"ט

אתר חדשות צרפתי פרסם תמונות ממצלמת האבטחה בתחנת הדלק ששדדו סעיף ושריף קואשי, יממה אחרי שרצחו 12 בני אדם במערכת "שרלי הבדו". בתמונות נראה אחד האחים נושא טיל על גבו

צילום: Mediapart, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

תצלומים חדשים שנחשפו הבוקר (שלישי) מתעדים את שני המחבלים מפריז, סעיד ושריף קואשי, שודדים תחנת דלק במהלך מנוסתם מכוחות הביטחון הצרפתיים. האחים קואשי תועדו במצלמת אבטחה שהותקנה בחנות שבה שדדו אספקה לדרך יממה אחרי שרצחו 12 בני אדם במערכת העיתון הסאטירי "שרלי הבדו".

התצלומים מקלטת האבטחה הועלו הבוקר לאתר החדשות הצרפתי Mediapart. שני האחים החמושים לבושים שחור, ואחד מהם, שריף, נושא על גבו טיל - ככל הנראה מסוג "לאו".

מתקפת הטרור בפריז - כותרות אחרונות
ארונות ארבעת ההרוגים בפיגוע בפריז הגיעו לישראל * שער גיליון "שרלי הבדו" הבא - עם קריקטורת הנביא מוחמד * שליח וואלה במסע לתא הטרור של הרובע ה-19 - חממת הג'יהאד בלב פריז * זוגתו של המחבל מפריז תועדה באיסטנבול: "טורקיה לא אשמה" * בקור מקפיא: נחשפו תמונות בני הערובה במקרר המרכול בפריז

סעיד ושריף קואשי – המחבלים מהפיגוע במערכת שרלי הבדו – שודדים תחנת דלק בפריז. אתר מדיהפארט, צילום מסך
סעיד קואשי במהלך השוד בתחנת הדלק מצפון-מזרח לפריז, עם הטיל על גבו/צילום מסך, אתר מדיהפארט

השוד בתחנה בעיירה קרפי-אן-ולואה, מצפון-מזרח לפריז, בוצע למחרת הטבח במערכת העיתון. אחד העובדים במקום, שנכפת על ידי המחבלים, הזעיק את המשטרה, ולמעשה נתן את הדיווח החשוב ביותר על מיקומם של האחים הנמלטים ועל סוג המכונית שבה נסעו. המחבלים התבצרו לאחר מכן בצפון פריז וחוסלו רק ביום שישי, במקביל לחיסול המחבל אמדי קוליבאלי שהתבצר במרכול הכשר ברובע פורט דה ונסן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סעיד ושריף קואשי – המחבלים מהפיגוע במערכת שרלי הבדו – שודדים תחנת דלק בפריז. אתר מדיהפארט, צילום מסך
שני האחים מעמיסים מזון/צילום מסך, אתר מדיהפארט

הגיליון הבא של השבועון "שרלי הבדו", שנערך על ידי חברי המערכת אשר שרדו את הפיגוע, יפורסם מחר. על השער תופיע קריקטורה של הנביא מוחמד, האוחז בשלט ועליו סיסמת ההזדהות "גם אני שרלי". מעליו נכתב בצרפתית "הכול נסלח".

עורך הדין של העיתון, רישראר מלכה, הבהיר כי נביא האיסלאם יופיע בגיליון לצד דמויות רבות נוספות על מנת להראות כי מערכת העיתון "לא נכנעה ולו במעט" לקיצוניים המבקשים להשתיקה. אחד מהכותבים, פטריק פלו, הוסיף כי העיתון יפורסם "ב-16 שפות", עבור קוראים מכל רחבי העולם. חברי המערכת ששרדו חזרו כבר ביום שישי לעבודה על הגיליון הבא במשרדי העיתון הצרפתי "ליברסיון".

החשודה הנמלטת תועדה בנמל התעופה בטורקיה

חייאת בומדיין, בת זוגו של אמדי קוליבאלי, תועדה בנמל התעופה הבינלאומי אטאטורק שבאיסטנבול, בדרכה לסוריה, כשבוע לפני המתקפה בצרפת. בתיעוד שנחשף אמש, נראתה בומדיין בעמדת ביקורת הדרכונים, יחד עם נוסע נוסף שאותו זיהו הרשויות בטורקיה כמהדי סברי בלחוסין, בן 23, שככל הנראה סייע לה.

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו אמר אמש כי "לא ניתן להאשים את טורקיה" בכך שבומדיין עברה לסוריה דרך המדינה לפני שהחלו הפיגועים בפריז. היא חשודה בסיוע לקוליבאלי, ונערך אחריה מצוד נרחב ברחבי צרפת בטרם התגלה כי היא עזבה את המדינה. לדבריו, הרשויות בטורקיה היו זקוקות למידע מודיעיני על מנת למנוע את מעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully