וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

הרצוג ולבני הציגו חזית אחידה, ילדה בת 3 נפלה מרכב נוסע ונהרגה, כחלון הצהיר שיסכים לוותר על שטחים וארה"ב הודיעה שהשיגה "ויתורים משמעותיים מצד איראן". כל כותרות השבת

הרצוג: "אהיה ראש הממשלה"; לבני: "בכיף, רק לא נתניהו"

הרצוג ולבני מציגים חזית אחידה לקראת איחוד כוחות: יו"ר העבודה דיבר הלילה (שבת) בוושינגטון, בפתיחת "פורום סבן" במלון ווילארד, ואמר: "אני אהיה ראש הממשלה הבא, ואני קורא לציפי לבני והתנועה להצטרף אליי". "בכיף, העיקר שיהיה ראש ממשלה אחר", השיבה בחיוך לבני, שישבה לצד הרצוג.

"אמרתי לאשתי שבסוף השבוע אני הולך להשקיע בציפי לבני", התלוצץ הרצוג, שאמר כי כל המפלגות "מליברמן ועד מרצ" באות בחשבון להקמת קואליציה.

"מהיום הראשון, כשנבחרתי ליו"ר מפלגת העבודה, אמרתי שאנסה להקים גוש מרכזי שיהווה אלטרנטיבה לנתניהו - ואני פועל למען המטרה הזו בצורה זהירה ומפוכחת", המשיך הרצוג, שרמז כי יצורפו דמויות בעלות רקע ביטחוני, שאת זהותן לא פירט. לדבריו, "כרגע לא מתנהל בינינו משא ומתן, באנו לשמוע ולהשמיע".

פרי: "נתוך בהרצוג או לבני אם יעמדו בראש הגוש"

"החלפת נתניהו - צו לאומי": שר המדע המתפטר, יעקב פרי, אמר הבוקר (שבת) כי מפלגתו, יש עתיד, תתמוך במועמד שיוביל את גוש המרכז-שמאל להחלפת השלטון בבחירות 2015 – גם אם יהיה מדובר ביו"ר העבודה יצחק הרצוג או ביו"ר התנועה ציפי לבני. "אם אחד מהם יעמוד בראש הגוש - בהחלט נלך איתו, ואני אהיה מראשי תומכיו והביצועיסטים בהתוויית הגוש הזה", אמר פרי באירוע "שבתרבות" בבאר שבע.

פרי אמנם ציין כי ראש מפלגתו, שר האוצר היוצא יאיר לפיד, ראוי לכהן כראש ממשלה - אך הדגיש: "פחות חשוב מי יעמוד בראש הגוש, מה שחשוב הוא שיהיו לו מספיק מנדטים להחליף את השלטון". באשר לאפשרות שמפלגתו תשב בקואליציה עם המפלגות החרדיות, אמר: "אף פעם לא נהגנו בחרמות. אנחנו חושבים שצריך להחליף את נתניהו, זה צו לאומי כמעט".

בת 3 נפלה מרכב נוסע ונהרגה: "האם לא מעכלת"

פעוטה בת שלוש נהרגה אמש כשנפלה מרכב נוסע בבית דגן. נהג הרכב, בן זוגה של האם, נחשד ברשלנות. אמה של הפעוטה - עולה חדשה ואם חד-הורית - העידה בפני חוקרי משטרת התנועה. "היא במצב נפשי קשה מאוד ושרויה בהלם בעקבות האסון, לדעתי היא עדיין לא מעכלת את גודל הטרגדיה", סיפר סנ"צ רמי רז. עיריית ראשון לציון מסייעת לאם ולבתה הגדולה, בת השבע, באמצעות עובדים סוציאליים ופסיכולוג.

האם פירטה בפני החוקרים על האופן שבו הונחה בתה ברכב לפני תחילת הנסיעה, מי קשר אותה לכסא הבטיחות ובאיזה אופן. עוד סיפרה, כי לאחר שהרכב פנה בצומת בית דגן לכיוון תל אביב, הדלת נפתחה ובתה נפלה. במשטרה מדגישים כי בן זוגה של האם לא ניסה להימלט מהזירה, אלא שלאחר שצוותי מגן דוד אדום הגיעו למקום הוא נסע בתיאום עם האם ועם הצוותים הרפואיים לבית החולים אסף הרופא, שנמצא לא הרחק מזירת התאונה. חוקרי המשטרה ממשיכים לאסוף ממצאים מהרכב, מסוג מאזדה 6, במטרה להבין כיצד נפתחה הדלת ומה אפשר את שחרור הפעוטה מרתמות הבטיחות.

כחלון: "אני ליכוד אמיתי שיודע לוותר על שטחים"

שנתיים אחרי שהודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים במפתיע ואינספור שמועות ורמזים, חזר אתמול (שישי) משה כחלון לקדמת הבמה ופתח באופן רשמי את הקמפיין שלו לקראת בחירות 2015. מלווה בפמלייתו הגיע שר התקשורת והרווחה לשעבר לפאב תל אביבי, ושם השיק את הקמפיין בנוכחות עשרות צעירים. "אני מהליכוד האמיתי שיודע לעשות שלום ולוותר על שטחים. אני שייך לליכוד השמרן והאחראי", אמר כחלון ושבר את העמימות באשר לעמדותיו המדיניות.

בין היתר, התייחס כחלון לאפשרות שישלב כוחות עם בנימין נתניהו לאחר הבחירות. "אחבור לכל מי שיישם את האג'נדה שלי. אני לא פוסל אף אחד, ומי שפוסל – פסול", אמר כחלון נחרצות. "לא הכנתי תכניות במשך שנתיים כדי לשבת בסוף בצד. לדעתי זה טעות לפסול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ארה"ב: "השגנו ויתורים משמעותיים מצד איראן"

הממשל האמריקני טוען כי הצליח להשיג מאיראן ויתורים משמעותיים בתמורה להערכת שיחות הגרעין. ממסמך הסוקר את התנאים שלהם הסכימה איראן, שהגיע לידי סוכנות הידיעות אי-פי, עולה כי איראן הסכימה, בין היתר, לנטרל חלק ניכר ממאגר האורניום שלה ולאפשר בדיקות פתע של פקחים במתקניה. זאת כחלק מהסכם להאריך את המגעים בין איראן למעצמות בשבעה חודשים.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות, הצדדים הסכימו על התנאים הללו ב-24 בנובמבר, עם פקיעת תאריך היעד ללא הסכם. גורמים רשמיים בממשל החלו להציג את המסמך למחוקקים אמריקנים בניסיון לשכנע אותם לתמוך בהארכת השיחות עם איראן והקפאת התכנית להטיל עליה סנקציות כלכליות נוספות. לא ברור לפי שעה אם המשטר באיראן יקבל על עצמו את התנאים שלהם הסכימו נציגיהם למשא ומתן.

עיתונאי חטוף נהרג בניסיון לחלצו מאל-קאעדה

לוק סומרס, העיתונאי האמריקני שנחטף על ידי ארגון אל-קאעדה בתימן, נהרג בניסיון חילוץ של יחידות קומנדו אמריקניות – כך מסר היום (שבת) גורם אמריקני בכיר לניו יורק טיימס. זאת בניגוד לדיווחים של משרד ההגנה בתימן, שלפיהם שוחרר סומרס במהלך מבצע של כוחות הביטחון בדרום המדינה. על פי דיווחים בתימן, במבצע נהרגו גם עשרה חמושים של אל-קאעדה.

הגורם מסר כי העיתונאי, בן 33, שנחטף בבירה צנעא לפני שנה, נורה על ידיו שוביו שחשפו את דבר המבצע. הבכיר הוסיף כי סומרס נפצע באורח אנוש כשכוחות הקומנדו האמריקניים הגיעו אליו, ובזמן שהיה בדרכו לארצות הברית מת מפצעיו. פייר קורקי, שבוי דרום אפריקני שהיה עמו במקום, נהרג אף הוא בניסיון החילוץ. לא ברור מה עלה בגורלם של שבויים נוספים, בהם בריטי, טורקי וסעודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully