וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם הפעוטה שנהרגה העידה; "לא מעכלת את גודל האסון"

6.12.2014 / 12:12

במשטרת התנועה סיימו לגבות את עדות האם, שבתה נפלה מרכב נוסע בבית דגן: "היא במצב נפשי קשה מאוד, עוד לא מעכלת". במשטרה חוקרים רשלנות מצד בן זוגה של האם, שנהג ברכב, אך מדגישים: הוא לא נמלט מהזירה

יותם רונן

חוקרי משטרת התנועה, בפיקודו של סגן-ניצב רמי רז, גבו הבוקר (שבת) עדות מאמה של הפעוטה בת השלוש שנהרגה אמש לאחר שנפלה מרכב נוסע בבית דגן, שבו נהג בן זוגה של האם. "היא במצב נפשי קשה מאוד ושרויה בהלם בעקבות האסון, לדעתי היא עדיין לא מעכלת את גודל הטרגדיה", סיפר סנ"צ רז. עיריית ראשון לציון מסייעת לאם - שהינה עולה חדשה ואם חד-הורית - ולבתה הגדולה, בת השבע, באמצעות עובדים סוציאליים ופסיכולוג.

הרכב ממנו נפלה פעוטה בת 3 במהלך נסיעה בבית דגן, בתחנת המשטרה ברחובות, 6 בדצמבר 2014. ראובן קסטרו
הרכב שממנו נפלה הפעוטה, בתחנת המשטרה ברחובות/ראובן קסטרו

האם פירטה בפני החוקרים על האופן שבו הונחה בתה ברכב לפני תחילת הנסיעה, מי קשר אותה לכסא הבטיחות ובאיזה אופן. עוד סיפרה, כי לאחר שהרכב פנה בצומת בית דגן לכיוון תל אביב, הדלת נפתחה ובתה נפלה. במשטרה מדגישים כי בן זוגה של האם לא ניסה להימלט מהזירה, אלא שלאחר שצוותי מגן דוד אדום הגיעו למקום הוא נסע בתיאום עם האם ועם הצוותים הרפואיים לבית החולים אסף הרופא, שנמצא לא הרחק מזירת התאונה. חוקרי המשטרה ממשיכים לאסוף ממצאים מהרכב, מסוג מאזדה 6, במטרה להבין כיצד נפתחה הדלת ומה אפשר את שחרור הפעוטה מרתמות הבטיחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אסף הרופא. אפריל 2014. מתוך עמוד הויקיפדיה של אסף הרופא, אתר רשמי
בן זוגה של האם, שנהג ברכב, נסע לבית החולים לאחר האירוע בתיאום עמה. אסף הרופא/אתר רשמי, מתוך עמוד הויקיפדיה של אסף הרופא

"לא ברור אם הילדה הייתה רתומה לבוסטר שמתאים לגילה, אם היא זו שפתחה את הדלת, אם הנהג וידא את נעילת הדלתות ואם הוא הפעיל את מנגנון נעילת הילדים בדלת האחורית, שאמור למנוע מילדים לפתוח את הדלת", סיפר גורם באגף התנועה לוואלה! חדשות.

מחקירת התאונה עולה כי הילדה נסעה ברכב עם אמה, אחותה בת השבע ובן זוגה של האם, תושב קריית גת בן 38. הרכב נסע על דרך המכבים בראשון לציון ובצומת בית דגן הוא פנה שמאלה לכיוון יפו. בשלב זה, מסיבה שטרם הובהרה, נפתחה הדלת האחורית והילדה נפלה. היא פונתה במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא, שם נקבע מותה. בבית החולים אותר גם הנהג, שהגיע עם בתה הגדולה של בת זוגו לחדר המיון.


עוד בוואלה! חדשות:
גורמים בממשל ארה"ב: השגנו מאיראן ויתורים משמעותיים
קטטה בפאב בבת ים: בן 25 נדקר ונפצע קשה, החשוד נתפס
ארה"ב: מהנדס הואשם במכירת מידע מסווג לסוכן מצרי

"אין ספק שמדובר בטרגדיה איומה", אמר גורם במשטרה והוסיף: "אנחנו בודקים אם הייתה רשלנות מצדו של הנהג, שגרמה לאסון". הערב תבקש המשטרה מבית משפט השלום בראשון לציון להאריך את מעצרו של הנהג על מנת להמשיך ולבדוק את כל הגרסאות.

מרדף משטרתי באיילון דרום  אחרי רכב שדרס ופצע שוטרת, נובמבר 2014. יותם רונן
המשטרה שוקלת להביא את הנהג להארכת מעצר/יותם רונן

מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי בעשור האחרון נהרגו 45 ילדים, עד גיל 14, בתאונות דרכים לאחר שלא היו חגורים או מרוסנים במושבי בטיחות. "מדובר במוות טרגי ועצוב שניתן היה למנוע", אמר מנכ"ל העמותה, שמואל אבואב. "הקיצוץ בתקציב המשטרה גרם לירידה חדה בשנים האחרונות באכיפה, במיוחד כנגד עבירות של הסעה ללא חגירת חגורת בטיחות ולכן, אין חשש להסיע נוסעים שלא חגורים בחגורת בטיחות. המשטרה חייבת להגביר את האכיפה בכבישים כדי להרתיע נהגים מלהסיע אנשים שלא חגורים בחגורת בטיחות, כך נוכל להציל את חייהם של בני אדם רבים".

הבוקר: שני הרוגים בכבישים

הבוקר נהרגו שני בני אדם נוספים בתאונות דרכים ברחבי הארץ. בכביש 784, שבין היישובים יובלים לשורשים שבמועצה האזורית משגב שבגליל, נהרג רוכב אופנוע בן 40. מסיבה שלא ברורה הוא התנגש במעקה הבטיחות וצוותי מד"א קבעו את מותו במקום. המשטרה בודקת את נסיבות התאונה.

זירת התאונה שבה התהפך רוכב אופנוע ונהרג ליד משגב בגליל, 06 בנובמבר 2014. דוברות מד"א, מד"א
האופנוע התנגש מסיבה שלא ברורה מעקה הבטיחות. זירת התאונה, היום/מד"א, דוברות מד"א

בסמוך לכפר הפלסטיני חיזמה שליד ירושלים התהפכה משאית מסיבה לא ברורה. פרמדיק של הסהר האדום קבע את מותו של נהג המשאית, תושב חברון. בוחן של משטרת התנועה שהגיע לזירה פתח בחקירה לבדיקת נסיבות התאונה.

(עדכון ראשון: 9:37)

בהכנת הידיעה השתתפו עדי חשמונאי ושבתי בנדט.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully