וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב אישרו: העיתונאי השבוי בתימן נהרג בניסיון חילוץ

אחרי דיווחים סותרים על גורלו של לוק סומרס, שנחטף על ידי ארגון אל-קאעדה, מסר גורם אמריקני בכיר כי הוא מת מפצעיו לאחר ששוביו ירו בו כשחשפו את המבצע. אובמה: "רצח ברברי".במקביל, חוסל בכיר באל-קאעדה בפקיסטן

החטוף האמריקני בשבי אל-קאעדה בתימן, לוק סומרס. AP
לוק סומרס/AP

לוק סומרס, העיתונאי האמריקני שנחטף על ידי ארגון אל-קאעדה בתימן, נהרג בניסיון חילוץ של יחידות קומנדו אמריקניות – כך מסר היום (שבת) גורם אמריקני בכיר לניו יורק טיימס. זאת בניגוד לדיווחים של משרד ההגנה בתימן, שלפיהם שוחרר סומרס במהלך מבצע של כוחות הביטחון בדרום המדינה. על פי דיווחים בתימן, במבצע נהרגו גם עשרה חמושים של אל-קאעדה.

הגורם מסר כי העיתונאי, בן 33, שנחטף בבירה צנעא לפני שנה, נורה על ידיו שוביו שחשפו את דבר המבצע. הבכיר הוסיף כי סומרס נפצע באורח אנוש כשכוחות הקומנדו האמריקניים הגיעו אליו, ובזמן שהיה בדרכו לארצות הברית מת מפצעיו. פייר קורקי, שבוי דרום אפריקני שהיה עמו במקום, נהרג אף הוא בניסיון החילוץ. לא ברור מה עלה בגורלם של שבויים נוספים, בהם בריטי, טורקי וסעודי.

אחותו של השבוי, לוסי, סיפרה לסוכנות הידיעות אי-פי כי סוכני FBI מסרו לה כי אחיה נהרג בניסיון החילוץ. "אנחנו מבקשים שיאפשרו לכל בני המשפחה להתאבל עליו בשקט", אמרה.

מאוחר יותר גינה נשיא ארה"ב ברק אובמה את מותו של סומרס ואמר כי מדובר ב"רצח ברברי". בהצהרה שמסר אובמה הוא הוסיף כי בשם העם האמריקני, אני מוסר את תנחומיי הכנים למשפחתו. ארה"ב לא תהסס להשתמש בכל יכולותיה הצבאיות, המודיעיניות והדיפלומטיות כדי להחזיר אמריקנים לביתם בשלום".

עוד ידיעות מהעולם
גורמים בממשל ארה"ב: השגנו מאיראן ויתורים משמעותיים
הפיליפינים: בן ערובה שוויצרי נמלט משבי ארגון ג'יהאד
ארה"ב: מהנדס הואשם במכירת מידע מסווג לסוכן מצרי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם ניסיון החילוץ השני נכשל. לוחמים ביחידת "אריות הים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר בניסיון חילוץ כושל נוסף של סומרס - בשבוע שעבר השתתפו כוחות מיוחדים של צבא ארצות הברית במבצע חילוץ במזרח המדינה, שבמהלכו שחררו שמונה שבויים. עם זאת, הם לא הצליחו לשחרר חמישה חטופים נוספים, בהם סומרס - זאת לאחר שהועברו מהמקום על ידי חוטפיהם כמה ימים לפני הפשיטה.

גורם ביחידה ללוחמה בטרור של תימן צוטט באתר של משרד ההגנה של תימן באומרו כי "כוח המשימה חיפש אחרי קבוצה של שבויים מכמה מדינות במחוז המזרחי". לדבריו, "כשכוחות הקומנדו הגיעו למערה שבה החזיקו לוחמי אל-קאעדה את החטופים כשהם מחוברים לשרשראות ברזל ומכוסים בשמיכות, האמריקני וארבעת האחרים כבר לא היו שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עדנאן שכרי ג'ומעה, בכיר באל-קאעדה שחוסל בפקיסטן. AP
עדנאן שכרי ג'ומעה, בכיר באל-קאעדה שחוסל בפקיסטן/AP

בתוך כך, צבא פקיסטן הודיע כי עדנאן שכרי ג'ומעה, בכיר באל-קאעדה, חוסל במערב המדינה, באזור הגבול עם אפגניסטן. ג'ומעה נחשב למי שניהל את אגף המבצעים הבינלאומי של הארגון והוא היה מבוקש בארצות הברית בחשד שתכנן לבצע פיגועים ברכבת התחתית בניו יורק. שכרי ג'ומעה, בן 39 ואזרח ערב הסעודית, נחשב ליורשו של חליד שיח מוחמד, מתכנן הפיגועים במגדלי התאומים בשנת 2011. ה-FBI הגדיר אותו "מבוקש בכיר" ועל לכידתו עמד פרס של חמישה מיליון דולרים.

(עדכון ראשון: 11:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully