וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבל נראה כמו שליח - ואז ראיתי שיש לו אקדח שלוף ביד"

עד ראייה ששהה בסמוך לפעיל הימין יהודה גליק ברגע שבו נורה, סיפר: "יהודה לא קלט מה קורה. צעקתי, 'לא!'". משהבינו שמדובר במחבל, "יהודה התחיל לרוץ עד שהתמוטט ונפל 40 מטרים מהמקום שבו נורה". צפו במהדורה

מערכת וואלה!

עד ראייה ששהה בסמוך לפעיל הימין יהודה גליק ברגע שבו נורה אמש (רביעי), מחוץ למרכז למורשת בגין בירושלים, סיפר לוואלה! חדשות על הרגעים הדרמטיים. "לא התייחסנו לאופנוען, הוא נראה כמו שליח פיצה עם קסדה", סיפר ראש המטה של חבר הכנסת משה פייגלין (הליכוד), שי מלכה. "אני קולט שהאופנוען ניגש אלינו, בקטע של כאילו להצטרף לשיחה. אני רואה שיש לו אקדח שלוף ביד. בשנייה אחת קלטתי מה קורה. ואז הוא פנה ליהודה במבטא ערבי: 'אני מאוד מצטער. אני חייב לעשות את זה. אתה פגעת בי'".

"צעקתי, 'לא! לא!'", המשיך מלכה, וסיפר כי לאחר מכן "הרב יהודה לא קלט מה קורה. הוא הסתובב למחבל כדי להבין על מה הוא מדבר. אחרי חילוף דברים של שתיים-שלוש מילים התחלנו לרוץ, ואז שמענו שלוש או ארבע יריות". הוא הוסיף: "פחדנו שהמחבל ירדוף אחרינו. המשכנו לרוץ עד תיאטרון החאן. שמעתי את האופנוע מאיץ. הוא עבר אותנו וברח".

עוד בוואלה! חדשות:
פעילי ימין ניסו לפרוץ להר הבית, שלושה נעצרו
עדות: המחבל סיים משמרת במסעדה, וחיכה לגליק
חוסל החשוד בניסיון ההתנקשות ביהודה גליק

האסיר המשוחרר מעתז חג'אזי נהרג מעימותים חמושים עם כוחות משטרה בשכונת אלת'ורי בירושלים. מתוך אתר בוקרא, אתר רשמי
"פחדנו שהמחבל ירדוף אחרינו. שמעתי את האופנוע מאיץ. הוא עבר אותנו". חיג'אזי/אתר רשמי, מתוך אתר בוקרא

בשלב זה, לדבריו, "יהודה התחיל לרוץ בעצמו לכיוון העלייה, עד שהתמוטט ונפל 40 מטרים מהמקום שבו נורה". העד הזעיק את כוחות החירום. "אמרתי לו, 'דבר איתי, דבר איתי'", המשיך, "הוא התחיל לגלגל עיניים. קרעתי לו את החולצה. ראיתי פצעי ירי בבטן. עוד דימום מסיבי בצוואר".

כעבור כדקה וחצי הגיעו כוחות ההצלה שפינו את גליק במצב קשה מאוד לבית החולים שערי צדק בירושלים. מלכה הבהיר כי החשוד בירי חבש קסדה, ולכן לא ניתן לראות את פניו. שעות לאחר מכן התברר כי ככל הנראה מדובר במועתז חיג'אזי, תושב אבו טור שבמזרח ירושלים, שחוסל הלילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קרעתי לו את החולצה. ראיתי פצעי ירי בבטן. עוד דימום מסיבי בצוואר". גליק, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

גליק, פעיל ימין בכיר למען הר הבית, כבן 50, נורה סמוך לשעה 22:00, ונפצע באורח קשה מאוד. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי ב שערי צדק, שם מצבו יוצב, אך לדברי הרופאים עדיין נשקפת סכנה לחייו. חמש פעמים התלונן גליק במשטרה בגין איומים על חייו, אך כל התלונות נסגרו בגין "חוסר עניין לציבור", כך אמר גורם במשטרה.

על פי ההערכה, חיג'אזי שעבד במסעדה שבמרכז מורשת בגין, שם נאם גליק אמש, הוא חלק מתשתית טרור רחבה יותר של הג'יהאד האיסלאמי. אך ככל הנראה, הוא החליט לבצע את הפיגוע על דעת עצמו. הבוקר נעצר חשוד נוסף במעורבות בניסיון החיסול. זמן קצר לאחר מכן פרסם הג'יהאד האיסלאמי הודעת אבל על מותו של חיג'אזי.

זירת ניסיון ההתנקשות בחייו של פעיל הימין יהודה גליק בירושלים, 29 באוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
זירת האירוע, אתמול/נועם מושקוביץ
זירת ניסיון ההתנקשות בחייו של פעיל הימין יהודה גליק בירושלים, 29 באוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
זירת ניסיון ההתנקשות בחייו של פעיל הימין יהודה גליק בירושלים, 29 באוקטובר 2014/נועם מושקוביץ
כוחות משטרה באבו טוב ליד בית משפחתו של מעתז חיג'אזי שירה ביהודה גליק במרכז בגין, ירושלים. נועם מושקוביץ
כוחות משטרה באבו טוב ליד בית משפחתו של מעתז חיג'אזי שירה בגליק/נועם מושקוביץ
כוחות משטרה באבו טוב ליד בית משפחתו של מעתז חיג'אזי שירה ביהודה גליק במרכז בגין, ירושלים. נועם מושקוביץ
צילום: נועם מושקוביץ)/נועם מושקוביץ
כוחות משטרה באבו טוב ליד בית משפחתו של מעתז חיג'אזי שירה ביהודה גליק במרכז בגין, ירושלים. נועם מושקוביץ
כוחות משטרה באבו טוב ליד בית משפחתו של מעתז חיג'אזי שירה ביהודה גליק במרכז בגין, ירושלים/נועם מושקוביץ

עוד במהדורה:

למה אסור ליהודים להתפלל בהר הבית? מאז מלחמת ששת הימים יהודים היו מנועים מתפילה בהר הבית ויכולים לבקר באתר הקדוש רק כתיירים. ארנון סגל, עיתונאי וחבר קרוב של יהודה גליק, מספר לוואלה! חדשות למה גליק והוא נאבקים בשביל לשנות את ההסדר הזה: "היה פה שיתוף פעולה לא קדוש בין כמה רשויות".

דוד המלך כוכב עליון: כריסטיאן בייל כבר מככב בסרט חדש של רידלי סקוט על משה רבנו, אבל הוליווד לא נחה והחלה לעמול על סרט חדש בכיכובו של מנהיג יהודי תנ"כי לא פחות מוכר - דוד המלך. שני אולפנים הודיעו השבוע על רצונם להפיק סרט המציג את חייו של המלך הג'ינג'י, ונותר רק לחכות ולראות איזה מי הכוכב שיזכה להיכנס לנעליו.

איש השבוע: סטיבן גאו הבריטי מטייל כבר שנים בבריטניה ללא בגדים, נגרר בגלל זה לבתי משפט - ויש לו כאלה ביצים שאפילו בפני השופט הוא מתייצב ערום. אז אחרי שהשבוע הוא הפסיד סופית בעתירה שהגיש על זכותו להתערטל בפומבי רצינו לחזק את ידיו ולומר: המלך הוא עירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully